Cupra Terramar (2024.): španjolska inačica Audija Q4, kao blagi i plug-in hibrid

Autor:

Cupra

Cupra Terramar, dugačak 450 cm, u blagohibridnoj verziji 2.0 TSI s 330 KS i plug-in-hibridnoj 1.5 e-TSI sa sustavnih 265 KS, proizvodit će u tvornici Audi u Györu u Mađarskoj

Cupra Terramar, atraktivan kompaktni SUV pet centimetara duži od već etabliranog modela Cupra Formentor, prijelazni model prema  potpuno elektrificiranom, koji se očekuje 2029. i atraktivni nasljednik modela Cupra Ateca. Bit će to još jedan zanimljiv model, u trendovskom SUV odnosno crossover izdanju, koji će pojačati reputaciju novog španjolskog premium brenda Cupra, izvedenog iz osnovnog Seat, na europskom i svjetskom tržištu.

Cupra Terramar je imenovan po općini u španjolskoj regiji Kataloniji, gdje je brend započeo 2018. Osnovna karoserijska koncepcija naslanja se na srodni model iz koncerna, električni Audi Q4 e-tron, ali skladno dizajniranoj SUV formi, sa sportskim štihom bit će blago-hibridna i plug-in-hibridna koncepcija. To bi trebao biti i najprodavaniji Cupra model u predstojećem razdoblju.

Foto: Cupra

Stratezi španjolske marke mudro su procijenili da će, uz brojne električne SUV i crossover modele iz koncerna tržište tražiti i hibridizirane verzije, sportskih karakteristika, koje neće previše ovisiti od mreže električnih punionica, posebice na dužim putovanjima. Stoga će se pogonska koncepcija temeljiti na dva dokazano uspješna turbobenzinska 4-cilindraša.

Cupra Terramar će se proizvoditi blagohibridnoj verziji 2.0 TSI, potpomognutoj sustavom Starter-generator i nabildanoj na 330 KS. Imat će doseg, samo na struju, od pet kilometara (u blagoj vožnji) što će biti prikladno za gradska središta, a u normalnoj će vožnji pružati izvrsne performanse – ubrzanje do stotke za 5,5 sekundi i brzinu ograničenu na 250 km/h. Realna potrošnja benzina trebala bi se kretati od 6 do 9 l/100 km.

Foto: Cupra

Cupra Terramar, kao plug-in-hibrid temeljit će se na turbobenzincu 1.5 e-TSI snage 150 KS i elektromotoru snage 90 kW, za sustavnih 265 KS. Uz potporu litij-ionske baterije kapaciteta 5,5 kWh samo na struju moći će voziti 65 km, a statistička potrošnja benzina, uz svakodnevno punjenje baterija, iznosit će samo 1,5 l/100 km. Prezentacija se očekuje krajem 2023., a tržišni Cupra Terramar se očekuje početkom 2024. godine.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.