‘Bez ijedne kune snimili smo prvi spot Brkova na Jakuševcu’

Autor:

Zoran Stojković, Sanjin Kaštelan

Vedran Pehar (Shamso69), frontmen zagrebačkog benda Brkovi, otkriva kako je nastala nedavno objavljena pjesmarica s najvećim hitovima grupe koja je postala popularna zahvaljujući internetu

Zagrebački bend Brkovi objavio je pjesmaricu sa svojim najvećim hitovima. Frontmen benda Vedran Pehar, poznatiji kao Shamso69, odabrao je 30 pjesama koje kronološki pokazuju stvaralački rad Brkova, od prvog albuma ‘’Punkfolkwellnessa’’ do najnovijeg ‘’Krvava novčanica’’. Među njima su pjesme poput „Hoću da mi dijete sluša narodnjake“, „Više ni pankeri ni slušaju punk“ i „Tolerancija“. Uz to, pjesmarica sadrži i akorde probranih pjesama kako bi ih fanovi mogli sami odsvirati u svojem društvu. Pehar govori kako je nastala pjesmarica. “Kad je došla korona, Krešimir Blažević iz Rockmarka me počeo nagovarati da napišem knjigu putopisa s turneje. Tijekom korone sam i započeo s tim, ali kad su počele svirke, shvatio sam da nemam vremena za to i da se radi o preopsežnom poslu. Onda sam mu rekao možemo izdati selekciju pjesama u obliku knjige. On je došao na ideju da u tu selekciju stavimo i akorde naših pjesama. Pobrinuo sam se da to budu jednostavni akordi za akustičnu gitaru kako bi ih svatko mogao svirati u dokolici i tulumima. To mi je smisao pjesama, da zažive u narodu i da ih svi mogu svirati. Prvi put se susrećem s tim da nešto moje izlazi u obliku knjige, stoga je to bilo zanimljivo iskustvo. Uz pjesme, u pjesmarici se nalaze i fotografije s koncerata koje dočaravaju tu suludu atmosferu. Izabrao sam pjesme za koje smatram da se ljudima najviše sviđaju. Od početka karijere do zadnjeg albuma“, rekao je.

Brkovi imaju unikatan zvuk koji je mješavina punka, rocka, pa čak i narodne muzike. Pehar objašnjava kakav je stil benda. „Naš pristup glazbi sam odavno opisao u prvom albumu koji se zvao ‘Punkfolkwellness’. Ali u principu nas je teško žanrovski odrediti. Ima tu punk pristupa, iako nismo čisti punk. Dosta smo specifični. Mi svojim bendom upravljamo na nezavisan način. Nemamo izdavačku kuću, sami se bavimo menadžmentom i sami kreiramo svoj merch. Nismo ni na čijem platnom spisku, jedino imamo prijatelje agente koji nam pomažu u bukiranju koncerata. U kreiranju pjesama nitko drugi ne sudjeluje. Nama je u uspjehu pomogao internet. Tamo nema barijera i svima smo dostupniji. Da smo išli starim kanalima, nitko ne bi htio imati posla s nama. Kasnije je sve bilo na trudu i angažmanu nakon što smo prepoznati“, rekao je.

Album ‘Punkfolkwellness’ izašao je 2009. godine. No Brkovi su i prije toga nastupali na zagrebačkom području. „Na početku je bio čisti entuzijazam i mladenačka zanesenost muzikom i druženjem. Mi smo se svi poznavali iz zgrada. Dečki iz benda su već svirali. Onda ih je iznenada napustio pjevač pa sam ja upao u tu priču. Imao sam već neke pjesme spremne da krenemo ispočetka. To su bila vremena gdje smo se krpali i nismo bili pretjerano ambiciozni. Svirali smo samo pet-šest puta godišnje po Zagrebu i okolici. Svirali bismo na otvaranju ili zatvaranju sezone u Močvari ili Spunku. Nitko nas nije htio bukirati. Svima smo se gadili i zgražali su se nad nama. Morali smo izdvajati novac za putovanja, a nekad nismo imali gdje spavati. Kad smo snimili prvi album i kad ga je netko stavio na YouTube, tad se dogodila velika prekretnica za nas. Počeli su nas pozivati sa svih strana, čak izvan Hrvatske. Danas imamo od 40 do 50 koncerata godišnje po cijeloj Hrvatskoj i Europi“, objasnio je Pehar. Brkovi ove godine kreću i na novu turneju na kojoj će održati preko 20 koncerata u regiji te će posjetiti i Švedsku. Prvi koncert imaju u Sloveniji 8. travnja, a zagrebačka publika ih može vidjeti 15. travnja u Tvornici kulture.

Svoj prvi spot Brkovi su snimili na zagrebačkom Jakuševcu i to s nepostojećim budžetom. Pehar se prisjeća kako je to izgledalo. „Sami smo snimili spot za pjesmu ‘Nisam ja za tebe’ jer nismo imali novca da platimo pravog redatelja i kamermana. Otišli smo na Jakuševec s nekakvom poluidejom što da snimimo. Tamo su se skupili okolni ljudi. Bilo je bizarno. Mi smo htjeli da mi zalijepe 100 eura na čelo, ali ih nismo imali. Onda je gospodin, koji je tamo istovremeno pio mlijeko i pivo, ponudio tih 100 eura  da ih iskoristimo u spotu. U pederuši je imao 15 tisuća eura, što mi je bilo suludo jer je tamo na Hreliću prodavao robu od 45 eura. Na kraju je sve ispalo super. Za nula novca smo snimili spot koji sad ima četiri milijuna pregleda.“

Pehar je rođen u Mostaru, a u Zagrebu živi preko 25 godina. Kaže da mu Zagreb i njegova kultura odgovaraju te se prisjeća svog dolaska. „U Zagreb sam se doselio negdje 1997. godine. Prvo sam živio u Vinogradskoj ulici kod jedne gospođe koja je bila jedna od prvih modnih dizajnerica u Hrvatskoj. Zvala se Fani i bila je jako simpatična. Tada sam od zagrebačke gospode skužio da se veš ne smije stavljati s ulične strane. Htio sam čarape sušiti, a Fani mi je to izričito zabranila. Zajedno smo gledali izbore za miss ili Euroviziju. Ona je, slično kao i ranije spomenuti gospodin s Hrelića, pila crno vino i mlijeko. Na Mlinarskoj sam upisao fizioterapiju, za što mi je dosta trebalo da završim. Dugo sam u Zagrebu i jako ga volim. Upoznao sam ljude iz punk miljea i u tom sam se krugu vrtio. Volim Zagrepčane. Oni su kulturni, odmjereni i pristojni. To mi je falilo do tog momenta. Imao sam sve osim toga. Zagreb ima to nešto što se ne može riječima opisati, isto kao naš bend. Onaj koji živi u gradu i nije to doživio, žao mi ga je. Volim urbane sredine jer nema toliko ogovaranja i gluposti. Posebno volim centar. Teško se mogu vidjeti da negdje drugdje živim“, rekao je Shamso69.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.