• Prošloga je petka cijena dionice LinkedIna pala 20 posto, čime je u samo jednom danu izbrisano više od 6 milijardi dolara tržišne vrijednosti te društvene mreže za profesionalce, što je posljedica razočaravajućih poslovnih rezultata

Prošloga su tjedna cijene dionica Twittera i LinkedIna na američkim burzama pale više od 20 posto, nakon što su te kompanije izvijestile o poslovnim rezultatima, a samo malo bolje prošao je Facebook, što pokazuje da dionice društvenih mreža gube na sjaju.

Prošloga je petka cijena dionice LinkedIna pala 20 posto, čime je u samo jednom danu izbrisano više od 6 milijardi dolara tržišne vrijednosti te društvene mreže za profesionalce, što je posljedica razočaravajućih poslovnih rezultata.

LinkedIn je, naime, izvijestio da je u prvom tromjesečju poslovao s gubitkom od 42,5 milijuna dolara, dok je u istom lanjskom razdoblju gubitak iznosio 13,4 milijuna. Gubitak je povećan, unatoč rastu prihoda LinkedIna za 35 posto na godišnjoj razini, na 638 milijuna dolara.

Nekoliko dana ranije Twitter je objavio da je u prvom tromjesečju poslovao s gubitkom od 162 milijuna dolara, 30 milijuna većim nego u istom lanjskom razdoblju. I to, premda su prihodi kompanije porasli 74 posto, na 436 milijuna dolara.

Od kada je Twitter, koji korisnicima omogućuje slanje poruka od 140 znakova, a koriste ga političari i mnoge zvijezde s filmske i glazbene scene, objavio poslovne rezultate, cijena njegove dionice potonula je 24 posto, čime je izbrisano oko 6 milijardi dolara njegove tržišne vrijednosti.

Twitter i LinkedIn pritom su smanjili procjene svojih poslovnih rezultata u cijeloj ovoj godini jer očekuju usporavanje rasta prihoda zbog visokog tečaja dolara i povećane troškove restrukturiranja.

“Slabije rezultate poslovodstvo LinkedIna pripisuje reorganizaciji i tečaju, no mi smatramo da je reorganizacija posljedica zamora proizvoda”, poručuju analitičari brokerske tvrtke Brean Capital.

Twitter pod paljbom kritika dioničara i analitičara

I dok je poslovodstvo Twittera već dulje vrijeme pod paljbom kritika dioničara i analitičara jer ne uspijeva znatnije povećati prihode od oglašavanja i rasti tako brzo kao Facebook, najveća društvena mreža u svijetu s otprilike 1,44 milijarde korisnika, LinkedIn je dosad uglavnom bio pošteđen kritika.

Većina analitičara ima nešto više vjere u LinkedIn nego u Twitter jer smatra da ima obećavajuću uslugu – online zapošljavanje.

“Ulagači stavljaju LinkedIn i Twitter u istu košaru. No, LinkedIn nije Twitter. Smatramo da je LinkedIn održiva i dominantna usluga koja postaje dio našeg svakodnevnog profesionalnog života”, navode analitičari tvrtke Stifel Nicolaus.

Ipak, većina brokerskih kuća smanjila je procjenu ciljane cijene dionice LinkedIna s otprilike 300 na 250 dolara, a neki na samo 172 dolara.

U petak je u jednom trenutku cijena dionice LinkedIna pala na samo 200 dolara, dok se još polovicom veljače kretala na rekordnih 276 dolara.

Pod pritiskom se prošloga tjedna našla i dionica Facebooka, koja je pojeftinila oko 5 posto od kada je prije desetak dana kompanija objavila poslovne rezultate.

Facebook je u prvom tromjesečju ostvario dobit od 509 milijuna dolara, 20 posto manje nego u istom lanjskom razdoblju, dok su prihodi te društvene mreže porasli za 42 posto, najsporije u posljednje dvije godine, na 3,5 milijardi dolara.

Unatoč vrlo dobrim poslovnim rezultatima, cijena dionice Facebooka našla se pod pritiskom jer je ulagače zabrinuo snažan rast troškova kompanije. Operativni troškovi porasli su u prvom tromjesečju za 83 posto na godišnjoj razini, pri čemu je potrošnja na istraživanje i razvoj skočila s lanjskih 181 milijun na 566 milijuna dolara.

Troškovi na marketing i prodaju u istom su razdoblju gotovo udvostručeni.

Komentiraj