Trogirska Kula Kamerlengo i ove će godine biti kulisa jednom od najprestižnijih scenskih događaja na Jadranu ovog ljeta. Deveto izdanje ‘Opere Selecte’ u subotu (29.07.) u 21 sat u Grad Trogir dovodi jednu od najboljih lirskih sopranistica svoje generacije, Ruskinju Ekaterinu Scherbachenko.

Bit će joj to premijerni nastup u Hrvatskoj, a u dosadašnjoj karijeri nastupala je u najpoznatijim svjetskim opernim kućama, poput njujorškog Metropolitana, milanske La Scale, londonske Royal Opera House, pekinškog Narodnog kazališta, Opere u Monte Carlu…

“Na poziv i preporuku svojih prijatelja iz organizacije Opere Selecte prvi put sam u Hrvatskoj i Trogiru. Oduševljena sam organizacijom ovog događaja i sretna što sam dio ove priče“, rekla je Ekaterina Scherbachenko uoči dolaska u Hrvatsku.

U prekrasnom ambijentu 600 godina stare utvrde, Ekaterina Scherbachenko na gala koncertu otpjevat će neke od najljepših opernih arija W. A. Mozarta, P. Macagnija, S. Rahmanjinova i A. Dvořáka, uz glasovirsku pratnju Iakova Katsnelsona, a sve će kroz stihove publici približiti prvak hrvatskog glumišta Joško Ševo.

Ekaterina Scherbachenko je stalna članica Boljšoj Teatra u kojem je igrala uloge u najslavnijim svjetskim operama poput Turandota, Carmen, La bohèmea, Rata i mira, Don Giovannija, Jevgenija Onjegina… Za prvu samostalnu ulogu, onu Iolante u istoimenoj operi Petra Iliča Čajkovskog, 2015. godine osvojila je nagradu Maria Callas, a 2009. prema izboru BBC-a dodijeljena joj je nagrada Singer of the World za najtalentiraniju mladu opernu pjevačicu na svijetu.

Ulaznice za njen premijerni nastup u Hrvatskoj mogu se kupiti u uredu TZ-a Grada Trogira te u Kuli Kamerlengo na dan koncerta. Ostale informacije o događaju bit će predstavljene na press konferenciji.

Ekaterina Scherbachenko

Ekaterina Scherbachenko rođena je u gradu Rjazanu gdje je stekla osnovno glazbeno obrazovanje. U glazbenoj školi prvo je učila violinu, a rano glazbeno obrazovanje završila je na katedri za Zborsko dirigiranje. Potom je studirala vokalnu tehniku kod profesora M.S. Alexeyeva na moskovskom Konzervatoriju. Za vrijeme pete godine studija na Konzervatoriju imala je svoj prvi profesionalni debi u inozemstvu u Lionskoj Operi u Francuskoj.

Formalno obrazovanje završila je 2005. godine te se pridružila slavnom akademskom glazbenom kazalištu Stanislav & Nemirovich-Danchenko u Moskvi, gdje je nastupila u ulozi Lidočke u Šostakovičevoj operi Moskva i opereti Cheryomushki te kao Fiordiligi u Mozartovoj operi Così fan Tutte. Godinu dana kasnije pozvali su je da otpjeva ulogu Nataše Rostove na premijeri opere Rat i mir S. Prokofjeva u Boljšoj teatru. Pokazalo se da je taj nastup bio sretna slučajnost donijevši joj poziv da im se pridruži kao članica ansambla Boljšog teatra. Osim toga bila je nominirana i za prestižnu kazališnu nagradu Golden Mask.

Od 2005. do 2006.godine Scherbachenko sudjeluje u natjecanjima vodećih vokala u Shizuoku (Japan) i Barceloni, a karijeru solistice Boljšoj teatra započinje ulogom Tatjane u Evgeniju Onjeginu (Čajkovski) koju je kasnije pjevala u mnogim vodećim opernim kućama kao što su La Scala, Covent Garden, l’Opéra Nationale de Paris i The Teatro Real u Madridu. Nedavno je nastupila u ulozi Tatjane u produkciji ‘Glyndebourne Festival 2014.’

Ekaterinine glavne uloge obuhvaćaju: Liù u operi Turandot, Mimi u La Bohème, Mihaelu iz Carmen, Donnu Elviru iz opere Don Giovanni, kontesu Rosinu Almaviva u operi Figarov pir, naslovnu ulogu u Dvořàkovoj Rusalki i Gorislavu iz Glinkine opere Ruslan i Ljudmila.

Godine 2009. Scherbachenko je pobijedila na natjecanju ‘BBC Singer of the World 2009’ u Cardiffu postavši tako prva Ruskinja koja je osvojila naslov pobjednika istog natjecanja nakon dvadeset godina (Dmitry Khvorostovsky započeo je svoju karijeru nakon osvajanja prvog mjesta u Cardiffu 1989.) Ova pobjeda dovela ju je do suradnje s IMG Artists i do budućih poziva vodećih opernih kuća kao što su Scala, Bavarska državna opera, Metropolitan Opera, ciriška Opera,Teatro Real u Madridu i ostale.

Vrijedno je, nadalje, spomenuti Ekaterinino uprizorenje Olge u povijesnoj produkciji ‘Sluškinja Pskova’ održanoj u Pskovu obilježavajući 500. obljetnicu pada Republike Pskov 2010. godine.

Godine 2015. Scherbachenko je nastupila u naslovnoj ulozi Iolante Petra Iljiča Čajkovskog na festivalu d’Aix en Provence kao i u Operi u Dallasu. Njena interpretacija ove uloge naišla je na opće odobravanje kritike te je u Opernom časopisu opisana kao ‘izuzetno osjećajna i interpretativno dosljedna’ dok je ConcertoNet pohvalio spomenutu izvedbu riječima “un succès éclatant.” Iste godine dodijeljena joj je i nagrada International Maria Callas Grand Prix for Début Artist of the Year.

Ekaterina nastupa pod palicom mnogih vodećih dirigenata i redatelja uključujući sljedeća imena: Valery Gergiev, Zubin Mehta, Theodore Currentzis, Kirill Karabits, Riccardo Frizza itd.

Koncertni repertoar Ekaterine Scherbachenko sastoji se od klasičnih arija i lieda ruskih i inozemnih skladatelja, Mozartovog Requiema, Brittenovog Ratnog requiema, Rahmanjinove kantate Zvona, Mozartove Velike mise u C-molu i Janačekove Glagoljske mise.

Ekaterina Scherbachenko će ove godine sudjelovati na svjetskoj premijeri kazališnog uprizorenja Brittenovog ‘Ratnog rekvijema’ koja će se održati u Opernoj kući u Lyonu.

Iakov Katsnelson

Iakov Katnelson rođen je u Moskvi 1976. godine. Od rane dobi pokazivao je izuzetan talent za glazbu i već je s pet godina bio primljen u Glazbenu školu za nadarenu djecu glasovitog Gnessin Instituta. Za specijalizaciju je odabrao flautu i klavir te 1993. diplomirao s najvišim počastima. Studij je nastavio na majstorskom tečaju čuvene pijanistice Eliso Virsaladze na Konzervatoriju Čajkovski u Moskvi.

Godine 1992. primio je odlikovanje na Ruskom natjecanju za mlade glazbenike kao i na 10. Međunarodnom natjecanju J.S. Bach u Leipzigu 1996. godine. Godine 1999. bio je finalist na Glazbenom međunarodnom natjecanju Reine Elisabeth de Belgique u Bruxellesu, a 2000. godine polufinalist na natjecanju Géza Anda u Zürichu. Godine 2001. postao je laureat Međunarodnog pijanističkog natjecanja u Tbilisiju (Gruzija) gdje je također primio Posebnu nagradu za najbolju interpretaciju Beethovenovog djela.Dvije godine kasnije bio je jedan od tri finalista na Međunarodnom pijanističkom skupu Clara Haskil u Vereyu (Švicarska), a na Prvom međunarodnom pijanističkom natjecanju Sviatoslav Richter u Moskvi 2005. osvojio je drugo mjesto.

Također je osnovao klavirski trio Akadem s kojim je 1999. na Natjecanju komorne glazbe Taneyev u Kalugi (Rusija) osvojio prvo, a zatim 2000. drugo mjesto na Međunarodnom natjecanju komorne glazbe u Trapaniju (Sicilija). Izvodio je recitale i koncerte komorne glazbe u Rusiji (nastupao je svake godine na “Homecoming” festivalu u Moskvi), Njemačkoj, Belgiji, Nizozemskoj (Kamermuziek Festival u Utrechtu s Janine Jensen, Borisom Brovtsynom, Maximom Rysanovim, Mischom Maiskim itd.), Francuskoj, Švicarskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, Sjevernoj Irskoj, SAD-u, Španjolskoj, Italiji, Mađarskoj, Estoniji (Festival Hiiumaa), Latviji, Gruziji, Kazahstanu, Bosni te Izraelu. Nastupao je i kao solist s poznatim orkestrima kao što su Filharmonijski orkestar Saratov iz Moskve, Filharmonijski orkestar iz Nižnjeg Novgoroda, Sankt Peterburga, Bruxellesa, Švicarske, Gruzije, Kišinjeva (Moldavija), Bakua (Azerbajdžan) te s Rodosa.

Osim brojnih snimki uživo iz koncertnih dvorana Konzervatorija Čajkovski, Iakov Katsnelson također je snimio CD sa čelisticom Kristine Blaumane izvodeći skladbe Samuela Barbera, Edvarda Griega i Bohuslava Martinua, te s violistom Maximom Rysanovim svirajući Brahmsa. Njegov samostalni CD s djelima J.S. Bacha nedavno je izdan u nakladništvu Quartza s oznakom Quartza (QTZ 2084).

Iakov Katsnelson je profesor na moskovskom Konzervatoriju Čajkovski, a na Institutu Gnessin podučava interpretaciju lieda.

Joško Ševo

Rođen je u Trogiru 1959. godine. Diplomirao je hrvatski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, te glumu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Božidara Violića. Hrvatski je kazališni, televizijski i filmski glumac; dramski prvak i profesor na zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti.

Komentiraj