Zagrebačka slikarica Paulina Jazvić pripada među istaknute umjetnice danas već srednje generacije čija se svaka nova izložba očekuje sa zanimanjem. Nesklona hiperprodukciji slika i izložbi, Paulina Jazvić i ovaj je novi ciklus „I recommend vodka“, postavljen u Laubi, osmislila promišljeno, s temama obiteljskih obrazaca, potrošačkog društva te kulture Normabela i alkohola.

Paulina Jazvić diplomirala je 1995. dizajn odjeće i tekstila na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, a 2001. diplomirala je na ALU u Zagrebu na odjelu grafike kod profesora Šuteja. Do sada je izlagala na sedamdesetak skupnih i tridesetak samostalnih izložbi, a slike joj se nalaze u brojnim kvalitetnim privatnim zbirkama.

Formirala se u vrijeme kad je postmoderna bila na zalasku i tražili su se novi, autentični modeli slikarskog tumačenja svijeta. Slike Pauline Jazvić oduvijek su nosile snažan simboličan i nadrealni naboj, nisu pokušavale biti tek lijepo i dekorativno slikarstvo i svima je bilo jasno da se umjetnica u svojim slikama razračunava s opasnim obiteljskim psiho-dramama. Ona se namjerno i svjesno na više razina oduvijek željela obračunati s predodžbom lijepe malograđanske slike koja visi u salonu. Umjesto patetične obiteljske idile gdje su sve obiteljske tajne prekrivene šutnjom, Paulina je uvijek upozoravala kako će završiti djevojke i žene u lošim i nesretnim vezama ili brakovima: u maniji šopinga, uneređenom prostoru, nagomilavanjem cipela, cvijeća, djece, statusnih simbola ili opijanjem i drogiranjem do nesvijesti.

Emotivni obrasci na njezinim slikama, koji dokidaju iluziju sretne obitelji, nastavljaju se i u novom ciklusu. No prostor slike više nije pun pomaknutih planova i neorganiziranih detalja, na slikama, dapače, postoji organizirani red koji plaši jer simbolički ukazuje na stanje ravnodušnosti, konačnih stanja i odluka. Slikarica se bavi temom tjeskobe, potiskivanja obiteljskih drama i trauma, emotivno rastrojenih i dotučenih muškaraca i žena. Nekima će izlaz iz nesretnog života biti peglanje kreditne kartice, opijanje, a drugi će pomisliti na hladna i topla oružja.

Nitko u ovom svijetu nije pošteđen obiteljskih trauma, no dok će neke slike biti iznimno potresne, drugima se neće moći zanijekati duhovitost unatoč teškim temama. Paulina Jazvić demonstrira kako se može gorko smijati ideji o tzv. savršeno dizajniranoj obitelji koja postoji samo za susjede i poslovne partnere. Njezino slikarstvo otkriva naličje laži, upravo onoga što ljude danas dovodi do stanja trajne neuroze i depresije.

Komentiraj

FOTO:Damir Žižić
PODIJELI
Iva Körbler (Zagreb, 1973), povjesničarka umjetnosti, nezavisna kustosica i urednica Diplomirala povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Osnovnu i srednju muzičku školu „Elly Bašić“ pohađala i završila u Zagrebu. Od 1995. objavljuje tekstove, kritike, intervjue i eseje o modernoj i suvremenoj umjetnosti i arhitekturi u stručnim časopisima i novinama. Od 2001.-2009. urednica za likovnu umjetnost i arhitekturu u časopisu „Vijenac“. Bila je pomoćna suradnica za likovnu umjetnost, arhitekturu i glazbu na „Hrvatskom enciklopedijskom rječniku“ (Novi liber, 2002). Suradnica je Nacionala od 2003.-2007. te od prosinca 2014.