Donji dom francuskog parlamenta odobrio je u utorak najveće promjene u željeznici od nacionalizacije usvojivši prijedlog zakona kojim se ukida državni monopol unatoč žestokom protivljenju sindikata i štrajkovima.

Nakon odobrenja u francuskoj Nacionalnoj skupštini jedna od glavnih reformi predsjednika Emmanuela Macrona je pokrenuta i više nema povratka, a za samo nekoliko sati kreće još jedan dvodnevni štrajk vlakova, četvrti od početka travnja.

Konfrontacija sa sindikatima željeznice, koja se smatrala dosad najvećim testom za Macronovu odlučnost da provede reforme, sada će se pretvoriti u test izdržljivosti za djelatnike SNCF-a, kojih ima 150.000, a čija plaće će biti smanjene kada odbiju raditi.

Još se treba održati glasovanje u Senatu, gornjem domu parlamenta, u svibnju kako bi se dovršio postupak usvajanja zakona.

Obilježja te reforme, najveće od nacionalizacije 1937., uključuju postupno napuštanje putničkog željezničkog monopola SNCF-a, počevši s natječajima na brzim linijama 2020., i okončanjem zapošljavanja djelatnika SNCF-a na ugovore na neodređeno, koji pružaju puno veću zaštitu od ugovora u drugim sektorima.

Osuđujući spremnost da se “uništi javna usluga”, željezničari su početkom travnja krenuli s maratonskim štrajkom u trajanju dva od pet dana u tjednu.

Francuzi se čine podijeljeni oko tih štrajkova: 44 posto ih smatra opravdanima, ali znatna većina (62 posto) želi da se reforma uspješno provede.

Komentiraj