U suradnji dizajnera, arhitekata, umjetničkih studija, ugostiteljskih i drugih objekata te stanovnika od 16. do 19. lipnja u Zagrebu će se na nekoliko lokacija oko Martićeve ulice održavati festival Design District Zagreb koji će kao uvod u cjelogodišnji projekt skrenuti pažnju i prikazati mogućnosti revitalizacije i oživljavanja urbane jezgre kao novog razvoja grada.

Koncept tog festivala i ideja da postane cjelogodišnji, praktično svakodnevni ‘živi’ i dugoročni projekt, predstavljen je u utorak na konferenciji za medije u prostoru Croatian Design Superstorea u zagrebačkoj Martićevoj ulici, koja će, kako je kazala direktorica i inicijatorica festivala Ira Payer, biti i okosnica ne samo festivala i projekta nego i novog districta/područja koje će okupljanjem brojnih kreativaca, s naglaskom na one koji žive i rade u tom kvartu, dobiti veću vrijednost i mjesto koje po svojoj povijesti, arhitekturi, kulturi i načinu života i zaslužuje.

“Design District Zagreb obuhvaća zonu omeđenu Šubićevom, Zvonimirom, Draškovićevom i Vlaškom ulicom, odnosno potez od Draškovićeve do otprilike Kvaternikovog trga, dok će Martićeva ulica s popularnim i poznatim Drvenim neboderom, čija je obnova završena ovih dana nakon dvije godine obnove, biti središnja točka te kreativne četvrti”, naglasila je Payer ističući iznimno važnim što su se za projekt zainteresirali i uključili i brojni stanovnici tog kvarta, među kojima ima i dosta poznatih osoba iz svijeta arhitekture, kulture i drugi.

Tu prigodu prati i poseban dvojezični vodič sa svim lokacijama i sadržajima koji će se moći vidjeti, kao i popisom ulica, osoba, tvrtki, radnji i drugog koji su iz te zone uključeni.

Najavila je da se Festival otvara 16. lipnja te da će u četiri dana okupiti više od 100 različitih projekata i oko 300 sudionika, među kojima i goste iz inozemstva, a osmišljen je i da uključi građane, pa i turiste, koji će moći sudjelovati u radionicama, instalacijama, glazbenim događanjima i performansima obilazeći i istražujući lokacije u kvartu koje će za tu priliku dobiti nove zanimljive sadržaje, primjerice izložbe, predstave, zelene oaze i drugo u garažama i vežama, napuštenim (do sada) dvorištima i izlozima, u parkovima, galerijama, pa i na krovovima.

Tako će primjerice krov na Drvenom neboderu za tu priliku dobiti novi vrt sa zelenilom i drugim uređenjem, u čemu organizatori surađuju sa Ikeom Hrvatska, koja je uz Franck, HEP, Croatia osiguranje, Iskon i druge brendove partner i sponzori festivala čiji su organizatori Croatia Design Superstore, Dizajn centar Zagreb i Svibanjprojekt u suradnji s Gradom Zagrebom i njegovom Turističkom zajednicom.

“Ovo je važan projekt za Zagreb koji uz umjetničku slobodu i kreativnost donosi novi stil življenja i oživljavanja urbanih zona s kojim se teško ne složiti jer aktivira i neiskorištene gradske prostore s novim sadržajima. To je i spoj kulture i arhitekture, turizma i urbanizma, dizajna i umjetnosti, i vjerujem da će to prepoznati ne samo građani nego i turisti kojih je u Zagrebu sve više”, naglasio je na predstavljanju projekta zagrebački gradonačelnik Milan Bandić koji smatra i da je Design District Zagreb dobar početak za novo urbano doba cijelog Donjeg grada.

Projekt je podržala i Turistička zajednica grada Zagreba (TZGZ) čija je direktorica Martina Bienenfeld naglasila pak da je kvart oko Martićeve zapravo “prirodan prostor dizajna, arhitekture i kulture urbanog življenja”, kao i da je taj projekt i prateći prvi festival još jedna potvrda da je Zagreb predvodnik novih trendova, tim više što su to prihvatili i stanovnici kvarta.

Među njima je primjerice i poznati i priznati arhitekt Krešimir Rogina koji je kazao da Zagreb i taj kvart oko Martićeve zaslužuju transformaciju označivši projekt vrijednim i zbog interakcije kreativnih i raznih drugih industrija, a najavio je i da će se u sklopu festivala održati i događanje Animal Friendly City, dok je profesor na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu Bojan Baletić istaknuo da u prilog svemu ide i obnova poznatog tzv. Vidićevog (šarenog) nebodera u Laginjinoj ulici u istom tom području.

“Sve je to i turistički važno, jer takve zgrade i arhitektura privlači i dodatne turiste posebnih interesa, a još nas za obnovu čekaju tri ‘vruće’ točke u toj zoni, tzv. Badel blok, stara vojna bolnica u Vlaškoj ulici i redefiniranje sadržaja Immportane galerije na Iblerovom trgu”, kazao je Baletić pozivajući kao i svi ostali građane i njihove goste da posjete festival i uživaju u nekim i pomalo zaboravljenim lokacijama grada.

Komentiraj

FOTO:Dalibor Urukalovic/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.