The Boston Consulting Group je nedavno objavio istraživanje o budućnosti mobilnosti, pod nazivom ‘The Reimagined Car: Shared, Autonomous and Electric’.

U nastavku Vam donosimo najzanimljivije zaključke istraživanja:

• Do 2030. godine će značajan dio od 175 milijuna stanovnika najvećih američkih gradova početi koristiti dijeljena autonomna električna vozila (engleski: shared autonomous electric vehicles, skraćeno: SAEV). Stručnjaci za mobilnost The Boston Consulting Groupa procjenjuju kako će na flote SAEV automobila otpadati polovica kilometraže u najvećim američkim gradovima i oko četvrtine u cijelim Sjedinjenim Američkim Državama.

• Potrošači koji se okrenu dijeljenim autonomnim električnim vozilima uživat će u uštedama od oko pedeset posto u svojim troškovima transporta i čak 30 milijardi dobivenih sati slobodnog vremena koje više neće morati izgubiti za volanom u gužvama i potrazi za parkirnim mjestima

Urbana će društva dodatno profitirati od dijeljenih autonomnih električnih vozila: prometne nesreće i prometne nesreće sa smrtnim ishodom smanjit će se za oko dvije trećine. Dramatično će se smanjiti i onečišćenje: oko sto milijuna tona CO2 manje bit će ispušteno u atmosferu. Milijune kvadratnih metara koji su nekad bili korišteni za parkirališta gradovi će moći prenamijeniti u zelene površine ili komercijalne svrhe uz istovremeno povećanje dostupnosti prijevoza za starije, osobe s invaliditetom i osobe slabijeg imovinskog stanja.

• Gradovi će proaktivno usvajati politike za privlačenje i smještaj flota dijeljenih autonomnih električnih vozila. Za očekivati je kako će regulativa kaskati za inovacijama i usporavati ih, ali stručnjaci BCG-a za mobilnost naglašavaju kako se događa upravo suprotno, neki američki gradovi već se sada pripremaju za dijeljena autonomna električna vozila kao rješenje dugoročnih problema pristupa, dostupnosti i sigurnosti gradskog prometa.

• Za sada, BCG-ov model pokazuje kako flote dijeljenih autonomnih električnih vozila mogu profitabilno funkcionirati u velikim i jako velikim gradovima. Koliko profitabilno? Veliki gradovi mogli bi imati flote do dvjesta tisuća vozila. Svaki velegrad trebao bi na godišnjoj razini za flotu te veličine osigurati oko dvije i pol milijarde dolara. U manjim gradovima i ruralnim područjima flote dijeljenih autonomnih električnih vozila neće biti isplative. U gradovima srednje veličine trenutno nema naznaka da bi model mogao biti profitabilan, ali ubrza li se tehnološki razvoj ili pojave nove prilike za ostvarivanje prihoda, tada bi i gradovi srednje veličine mogli uvoditi flote dijeljenih autonomnih električnih vozila.

Prodaja novih vozila doseći će svoj vrhunac i struktura potražnje će se dramatično mijenjati. Dobro poznati poslovni modeli u prijevozu i autoindustriji bit će ugroženi. Proizvođači automobila i dobavljači dijelova mora će dobro promisliti o budućnosti svojih poslovnih modela i smisliti kako će preživjeti u novoj paradigmi prijevoza. Neke će kompanije potpuno promijeniti postojeći poslovni model i postati pružatelji usluga prijevoza, a neki će propasti.

Komentiraj