ŽENA U HRVATSKOM JEDNOROGU: ANJA HULA: ‘FER mi je bio odskočna daska za karijeru u Infobipu, a sad želim prosperitetnu Hrvatsku’

Autor:

29.03.2023., Zagreb - Anja Hula, engeneering direktorica u Infobipu. 

Photo Sasa ZinajaNFoto

Saša Zinaja/NFOTO

Direktorica inženjeringa u Infobipu, prvom hrvatskom jednorogu koji je od male startup kompanije iz Vodnjana narastao u globalnog IT diva, ušla je u Alumni odbor FER-a, a ekskluzivno za B&B govori o svojoj viziji razvoja Hrvatske

Anja Hula, direktorica inženjeringa (Engineering Director) u Infobipu, članica je Alumni odbora Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER), tijela u kojem je okupljeno šesnaest istaknutih imena hrvatskog gospodarstva, bivših studenata tog fakulteta, a danas dokazanih stručnjaka u svome području rada.

 Uz programsko inženjerstvo na FER-u, Anja Hula upisala je i studij matematike na zagrebačkom PMF-u te je paralelno studirala na dvama fakultetima. Na FER-u je završila diplomski, a na PMF-u preddiplomski studij. U Infobip je došla još kao studentica na ljetnu praksu, a po završetku fakulteta zaposlena je kao softverski inženjer. Njena proaktivnost i organizacijske sposobnosti brzo su bili prepoznati te joj je bila ponuđena pozicija vođe tima. Nakon uspjeha s prvim timom promovirana je u inženjering menadžera te je vodila više timova i njihove menadžere. Njen profesionalni razvoj tu nije stao i prije tri godine preuzela je poziciju direktorice inženjeringa u tvrtki čija komunikacijska platforma povezuje cijeli svijet.

Anja Hula na čelu je Data odjela u kojem radi 70 ljudi u uredima u Zagrebu, Vodnjanu, Sarajevu i Saint Peterburgu. Data odjel ima stratešku ulogu u Infobipu, a što podrazumijeva obradu podataka, analizu sveukupnog poslovanja i ono ključno – pružanje bazne infrastrukture za razvoj komunikacijske platforme koju Infobip pruža svojim klijentima. Kroz tu platformu prolazi više od dvadeset tisuća poruka u sekundi i upravo je Data odjel osnovni alat koji u ovoj višekanalnoj komunikaciji omogućava stabilan, siguran i uvijek dostupan protok informacija. Anja Hula odlučuje o strategiji i planovima Data odjela, o aplikacijama i servisima koji će se u određenom razdoblju koristiti, usmjerava rad njegovih timova (menadžera i inženjera) te odgovara za ukupnu produktivnost Data odjela.

‘Preko našeg sustava u jednoj sekundi prolazi preko 20.000 poruka kroz cijeli svijet. Imamo tvrtku koja utječe na svijet’

Business&Banking posjetio je Kampus Alpha Centauri u Zagrebu, Infobipov inovacijski centar, najveći na svijetu, i razgovarao je s Anjom Hulom koja je objasnila zašto je važno stvoriti intelektualni kolektiv, zajednicu kojoj je cilj prosperitet Hrvatske i koja će raditi na sprječavanju odljeva znanja iz zemlje. Istaknula je da Hrvatska mora postati moderno i otvoreno društvo koje će privlačiti talente iz cijelog svijeta, a da bi to ostvarila, mora prepoznati ITC industriju kao stratešku granu gospodarstva.

B&B: Prvo se pitanje samo po sebi nametnulo, kako ste s 32 godine postali direktorica inženjeringa u Infobipu, prvoj hrvatskoj tvrtki vrjednijoj od milijardu dolara, a koja je izrasla iz entuzijazma i u Hrvatsku donijela poslovanje budućnosti?

Na četvrtoj godini studija pružila mi se izvrsna prilika zahvaljujući upravo FER-u, koji je bio povezan s industrijom i otvorio je internship program gdje su studenti mogli kontaktirati tvrtke i prijaviti se za plaćenu ljetnu praksu. Na FER-ovoj stranici bile su navedene tvrtke za ljetni internship i među njima je bio i Infobip, koji mi je bio posebno zanimljiv jer volim računarstvo i jer sam Puljanka i preko ljeta sam odlazila doma te sam spojila ugodno s korisnim. Dobila sam i prošla praksu u Infobipu, a nakon završetka fakulteta dobila sam ugovor na neodređeno kao softverski inženjer. FER mi je otvorio vrata i u mojoj karijeri je bio odskočna daska. Tri godine sam programirala u Infobipu i radeći u timu predlagala sam tim lideru rješenja kako još bolje optimizirati i unaprijediti procese te sam shvatila da imam vještine leadershipa. To je prepoznao i moj vođa tima i pitao me želim li ići u smjeru menadžmenta. Nisam odmah bila sigurna da baš to želim, voljela sam inženjerski način razmišljanja i bilo je teško odreći se programiranja. No u jednom trenutku shvatila sam da bih s vještinama koje imam, ako ih optimiziram na razini tima, možda mogla imati veći utjecaj na kvalitetu i razvoj naših proizvoda, kvalitetu cijelog tima i u konačnici Infobipa. Prihvatila sam poziciju tim lidera i vodila jedan tim, nakon čega sam postala inženjering menadžer i vodila više timova i njihove menadžere iz različitih domena, a prije tri godine preuzela sam poziciju Engineering Directora u Data odjelu.

U Alumni odboru Fakulteta elektrotehnike i računarstva okupljeno je šesnaest istaknutih imena hrvatskog gospodarstva, bivših studenata tog fakulteta, a u tom prestižnom društvu je i Anja Hula. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

 B&B: FER je bio odskočna daska u razvoju vaše profesionalne karijere, jeste li se zato odlučili uključiti u rad Alumni odbora?

Nazvao me je dekan FER-a Vedran Bilas i pitao jesam li zainteresirana za pridruživanje Alumni odboru. Rekla sam da jesam jer mislim da je bitno, kada izrasteš u karijeri i stekneš određeno znanje, to znanje vratiti zajednici. Bitno je da vratim FER-u ono što sam od njega dobila i pomognem studentima i njihovim karijerama kako bismo zajedno izgradili bolje društvo.

B&B: Što želite pokrenuti kako bi Hrvatska postala moderno, otvoreno i prosperitetno društvo?

Želimo privući studente iz inozemstva da dođu studirati u Hrvatsku i zadržati naše studente da ne bježe u inozemstvo jer jedino tako možemo izgraditi i zadržati kvalitetan kadar. Isti je slučaj i sa znanstvenicima, zašto oni ne bi ostajali u Hrvatskoj i zašto strani znanstvenici i profesori ne bi došli živjeti i raditi u Hrvatsku. Svaka razvijena zemlja tako se ponaša. Isto tako, želimo inicirati povratak naših alumnija iz inozemstva, da dođu svoje iskustvo ugraditi u Hrvatsku ili ovdje predavati i svojim znanjem potaknuti studente da profesionalne karijere razvijaju u svojoj zemlji. Imamo i jednu lijepu inicijativu, ona je vezana uz pomoć mladim ljudima koji su siromašni, a talentirani su i nemaju mogućnost odlaska na studij. Zašto oni ne bi dobili priliku studirati na FER-u, postati uspješni u životu i time obogatili naše društvo. Inicijativa u kojoj sudjelujem je mentoring grupa, gdje student FER-a može kontaktirati mentora koji će mu olakšati put u daljnjem razvoju. To je iznimno bitno mladim ljudima. Kad sam došla u Infobip, imala sam mentora i taj me mentor učio iz svojih grešaka i tako ubrzao moj uspjeh. Puno je pametnije učiti iz tuđih nego iz vlastitih grešaka. Tako da je mentor osoba koja može stvarno razviti studenta i biti mu odskočna daska u karijeri. Fakulteti u inozemstvu odavno provode takve inicijative pa i mi želimo stvoriti intelektualni kolektiv, zajednicu kojoj je cilj prosperitet Hrvatske – vraćanje znanja i sprječavanje odljeva znanja.

B&B: Koliki je odljev mladih talentiranih inženjera iz Hrvatske?

Taj se proces intenzivirao ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, kada se otvorila mogućnost mladim talentima da odu studirati i raditi u druge zemlje članice, koje su ih objeručke prihvatile. Sve je otvoreno, granica nema, sada je puno lakše otići i u SAD i mladi rado razmišljaju o tome da odu u inozemstvo. Ono što mi moramo raditi jest Hrvatsku i naše fakultete učiniti dovoljno privlačnima mladim ljudima da bi oni ovdje ostali. Isto vrijedi i za tehnološke tvrtke, i njih moramo učiniti privlačnima. Posljednjih godina tehnološka scena u Hrvatskoj je procvjetala, imamo dva jednoroga, Google je potvrdio akviziciju Photomatha. Sve je to fascinantno, takve se stvari prije nisu događale u Hrvatskoj i mi moramo stvarati poslovnu kulturu i radnu atmosferu koja će izazvati ljude i odvraćati ih od razmišljanja o odlasku na rad u inozemstvo. Naravno, to se odnosi i na plaće i tu moramo biti konkurentni jer i zbog plaća nam ljudi odlaze. Ovo su vrlo zanimljiva vremena za Hrvatsku i zato je i osnovan Alumni odbor FER-a. Mislim da ćemo pokrenuti pravu stvar i omogućiti studentima da u Hrvatskoj ostanu živjeti i raditi.

‘Poziv dekana Bilasa sam prihvatila jer mislim da je bitno, kada izrasteš u karijeri i stekneš znanje, to vratiti zajednici’

B&B: Znači li to da Hrvatska mora biti otvorena za mlade talente i ulagati u njih, kako za hrvatske tako i za talente iz inozemstva? 

Cilj bi nam trebao biti pojačati marketing prema mlađima, posebice prema srednjoškolcima i osnovnoškolcima, kako bi im naša sveučilišta bila dovoljno zanimljiva jer su vrlo kvalitetna. Moramo prepoznati njihov potencijal još dok su mladi i u njega ulagati. Isto tako, zašto ne bismo privlačili i studente iz inozemstva da dođu ovdje studirati i ostanu raditi u Hrvatskoj. To se može postići jedino ako si prisutan u tim državama, u njihovim školama i fakultetima, i da tako predstavimo sliku FER-a ili nekog drugog fakulteta u Hrvatskoj. I upravo preko hrvatskih alumna želimo to postići. Primjerice, Infobip ima preko sedamdeset ureda u cijelom svijetu i organizira internship koji privlači studente iz Hrvatske i inozemstva sa željom i nadom da ovdje ostanu, bilo kao znanstvenici ili kao inženjeri koji će raditi u tehnološkom sektoru. Naš internship program traje dva mjeseca, to je plaćeni program gdje studenti mogu doći i vidjeti kako je ovdje raditi. Nakon isteka programa mi biramo najbolje studente i dajemo im priliku za zapošljavanje.

B&B: Koliko na tržištu rada u Hrvatskoj nedostaje inženjera i što bi država trebala učiniti da pomogne ICT industriji, odnosno, prepoznaje li država potencijale hrvatskog tehnološkog sektora?

Svjesni smo toga da nam fali kvalitetnog kadra i smatram da bi trebalo povećati upisne kvote na fakultetima. Potražnja je puno veća od onoga što obrazovni sustav trenutno nudi i tu bi država trebala puno više ulagati, ali i promovirati STEM znanosti. Kao narod smo vrlo talentirani i radišni, studenti koji dolaze s naših fakulteta dobri su programeri, dobri inženjeri, ali i dobri radnici. Povećanjem upisnih kvota i državnim stipendijama za domaće i strane studente, kao i sudjelovanjem države u alumni zakladi za siromašne studente, taj bi se nedostatak kadra značajno smanjio. Budući da se u Hrvatskoj događa tehnološka renesansa, tehnološki sektor nije ništa manje značajan od turizma ili poljoprivrede te bi država i njega trebala potpomagati poticajima i potporama. Također, porezi i druga davanja u Hrvatskoj su veliki, često puno veći nego u drugim državama. Da su porezi i davanja manji, tehnološkom sektoru bilo bi puno lakše naći radnu snagu, to bi mu olakšalo da ostane privlačan i konkurentan, a mladi ljudi ne bi imali potrebu odlaziti u inozemstvo.

B&B: Kakvu poslovnu etiku IT tvrtke donose u Hrvatsku?

U Infobipu imamo edukacijski budžet, iz njega svaki zaposlenik tijekom godine ima pravo potrošiti dio novca za svoj profesionalni razvoj – bilo da je riječ o odlasku na konferencije, dodatnoj edukaciji, raznim radionicama, mentoringu… Tu se cijene inovativnost, upornost, proaktivnost i kvaliteta rada. Takvi zaposlenici bit će nagrađeni dobrom plaćom i raznim drugim benefitima. Moći će napredovati, usavršavati se, otkriti i razviti svoje potencijale. Tvrtka im mora omogućiti konstantan razvoj kako bi mogli rasti na poslovnom, ali i osobnom planu. Stoga nam je jako bitno da su naši zaposlenici zadovoljni i da ne odlaze jer kad su oni sretni, produktivnost je veća i posao ide bolje. Kad su kolege s kojima radiš zadovoljni, tad je puno bolja energija na poslu, to je stvaralačka energija koja nas sve gura naprijed. U tehnološkim kompanijama stvari su jako brze i ako imamo zaposlenika koji je spreman razvijati se, učiti i ulagati u sebe, mi mu možemo pružiti zanimljiv karijerni put na kojem je samo nebo granica. To vrijedi za sve nas u Infobipu, a što i jest naš slogan – We are just starting!

‘Da su porezi i davanja manji, tehnološkom sektoru bilo bi lakše naći radnu snagu, to bi mu olakšalo da ostane konkurentan’

B&B: Što Infobip znači za Hrvatsku, posebice kad znamo da deset puta veće zemlje od Hrvatske- poput, primjerice, Poljske – nemaju nijednog jednoroga? 

Infobip je komunikacijska platforma koja pruža mogućnost slanja poruka preko bilo kojeg kanala. Koji god kanal zamislite, mi to možemo realizirati. Preko našeg sustava u jednoj sekundi prolazi preko dvadeset tisuća poruka kroz cijeli svijet. Dvadeset tisuća poruka je stvarno impresivna brojka. To znači da u Hrvatskoj imamo tvrtku koja utječe na cijeli svijet, čije poruke putuju cijelim svijetom. Infobip je svjetski poznata tvrtka, imamo 73 ureda i prisutni smo na svim kontinentima. Velika je stvar postati od male tvrtke prvi hrvatski jednorog. Deset godina sam u Infobipu, kad sam počela raditi u odjelu za inženjering, bilo nas je manje od 100, a trenutno nas u tom odjelu ima više od 800, a cijela tvrtka ima više od tri i pol tisuće ljudi koji rade širom svijeta. Mi privlačimo kvalitetne obrazovane ljude iz inozemstva da dođu raditi u Hrvatsku, mnogi su se preselili s obiteljima i ostali tu živjeti. Infobip to već godinama radi i sada želimo isto pokrenuti i sa studentima.

B&B: Što za vas znači Infobip?

U ovih deset godina promatrala sam rast Infobipa. Kako je tvrtka rasla, tako sam i ja s njom rasla. Budući da sam i inženjer, kada gledam naša tehnička rješenja, mogu reći da su vrlo kvalitetna. Toliki broj poruka u sekundi i kvalitetno i sigurno tehnološko rješenje koje za to imamo čine me izuzetno ponosnom, posebice kada znam da sam radila na toj platformi i razvijala kod. Infobip je u rangu najboljih komunikacijskih platformi u svijetu i nudi rješenja kroz najširi mogući raspon komunikacijskih kanala. Na samom smo vrhu ljestvice s drugim konkurentnim tvrtkama u cijelom svijetu, a sve to postižemo iz Hrvatske.

OZNAKE: fer, infobip, anja hula

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.