Željka Barišić Pulig: ‘Opera HNK-a Zagreb daje priliku mladoj generaciji umjetnika’

Autor:

16.06.2023., Zagreb - Željka Barišić Pulig, v.d. Ravnateljice Opere zagrebackog HNK.

Photo Sasa ZinajaNFoto

Saša Zinaja/NFOTO

Željka Barišić Pulig, prva žena na čelu Opere zagrebačke nacionalne kazališne kuće, govori o stipendiranju mladih glazbenika i predstojećim premijerama

Nakon v.d. mandata Željka Barišić Pulig početkom sezone imenovana je ravnateljicom Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu. Nakon prve ovosezonske premijere – ‘’Rigoletta’’ Giuseppea Verdija – ZG News razgovarao je s novom ravnateljicom, inače prvom ženom na čelu Opere zagrebačke nacionalne kazališne kuće.

Željka Barišić Pulig u HNK u Zagrebu kao akademska glazbenica oboistica zaposlena je od 1995. godine. Broj pretplatnika Opere raste iz sezone u sezonu, kao i broj gledatelja. Posebno je važno da Opera HNK u Zagrebu u fokusu ima najmlađe – osmišljeni su projekti koji će operu približiti djeci i mladima.

ZgNews: Od početka sezone više niste v.d. ravnateljice Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, mijenja li se išta kod vas zbog činjenice da je sada vaš mandat nekako ‘’službeniji’’, ako tako mogu reći?

Ne bih rekla da je ta činjenica išta osobito promijenila – svome mandatu pristupam s jednakom odgovornošću. Osim toga, ono što držim izrazito važnom odlikom osobe na određenoj poziciji su pravednost, poštovanje i uzajamno povjerenje koji doprinose poslovnom i kreativnom procesu. Voditi zagrebačku Operu, kao najkompleksniju cjelinu Hrvatskoga narodnog kazališta, vrlo je izazovan zadatak. Svoju ulogu smatram integrativnom; podrazumijeva okupljanje i spajanje umjetnika različitih ideja i područja djelovanja.

ZgNews: Ove sezone bit će izvedena četiri premijerna operna naslova, jedan je već odlično prošao – ‘’Rigoletto’’ – što još očekuje zagrebačku publiku?

Osim brojnih repriznih uspješnica, pripremamo raznolike operne premijere: “Così fan tutte” W. A. Mozarta, “La Bohème” Giacoma Puccinija, “Suzanina tajna” E. Wolf-Ferrarija, a tu su i Komorni ciklus Zagrebačke filharmonije i Orkestra Opere HNK u Zagrebu te ciklus Doajeni Opere. Imat ćemo i koncertnu izvedbu “Ognja” Blagoje Berse u suradnji s Hrvatskom radiotelevizijom, a povodom obilježavanja Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dana sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje, svečano ćemo izvesti Verdijev “Requiem”. Također, osim već poznatih naslova za najmlađe, najavljujemo i “Godišnja doba” – novi projekt namijenjen djeci nastao u produkciji temeljenoj na suradnji s nezavisnom scenom. Ono što s osobitim nestrpljenjem iščekujemo i mi i publika jest drugo izdanje Zagrebačkoga opernog festivala koje će prema želji naših vjernih posjetitelja biti u rujnu.

ZgNews: I ove sezone daje se velika prilika mladim opernim umjetnicima, a nekoliko je i stipendista. Koliko je vama to važno kao ravnateljici i koliko je to važno za HNK, da se malo osvježi scena novim licima?

Osim što smo zaposlili nove soliste, zaposlili smo i izvrsne glazbenike u orkestar i zbor. Nije floskula da na mladima svijet ostaje, tako da se Opera jako brine o umjetnicima koji su budućnost naše profesije. Stipendijski program Opere koji smo pokrenuli prošle godine, u ovoj sezoni uključuje troje novih stipendista-pjevača i jednog dirigenta. Nekima od najdarovitijih studenata Muzičke akademije na taj način omogućavamo jedinstven oblik profesionalnog razvoja: osim pružanja oslonca, usmjeravanja i stručnog usavršavanja, pripremamo ih za nastavak karijere, organiziramo im masterclassove i nastupe te omogućavamo suradnju s eminentnim domaćim i svjetskim umjetnicima. U listopadu smo službeno osnovali i Operni studio, u okviru čijeg će djelovanja mladi pjevači imati priliku individualno raditi s dirigentima, redateljima i drugim umjetnicima koji djeluju u našoj kući, a također i nastupati u našim opernim produkcijama.

ZgNews: Je li se išta promijenilo kad je riječ o boljem financijskom položaju opernih umjetnika u HNK i što možete vi napraviti da biste pomogli? Jer, nažalost, pjevači i glazbenici koji su zaposleni u HNK imaju manje plaće od umjetnika istog ranga u gradskim kazalištima ili onima u Filharmoniji.

Plaće svih djelatnika, a ne samo umjetnika HNK, formiraju se Uredbom o koeficijentima u javnim službama. Nažalost, razlike između plaća zaposlenika HNK i umjetnika istog ranga u drugim kazalištima našega grada doista su velike. Vjerujem da će svi napori koje ulaže naša intendantica donijeti boljitak i na tome važnom polju, koje muči sve zaposlenike središnje nacionalne kazališne kuće.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.