Zagrepčanin Mario Celinić je šesti Hrvat koji je osvojio Mount Everest

Autor:

Mario Celinić za Zagreb News govori o avanturi osvajanja najvišeg planinskog vrha na svijetu i kako ga je u podvigu umalo spriječila zaraza koronavirusom
Zagrepčanin Mario Celinić prošlog se tjedna uspeo na Mount Everest i postao šesti Hrvat koji je osvojio najviši vrh svijeta. Celinić je do sada osvojio najviše vrhove pet kontinenata, a već planira uspon na najviši vrh Sjeverne Amerike. Za ekspediciju na Mount Everest pripremao se dva mjeseca. Penjao se po planinama u Hrvatskoj noseći ruksak težak 35 kg kako bi se fizički pripremio na uspon sa svom potrebnom opremom.

PHOTO: Facebook

U posljednjih godinu dana pandemija koronavirusa zahvatila je cijeli svijet, pa i bazni kamp na Everestu, gdje se zarazio i Celinić. Na sreću, imao je asimptomatsku koronu, ali zbog pozitivnog testa prebačen je u hotel u samoizolaciju samo nekoliko dana nakon što je uspješno odradio prvi dio aklimatizacije i prvu rotaciju i korona je usporila njegov uspon na najviši vrh svijeta za 10 dana.
„Moraš biti fizički dovoljno jak da se možeš nositi sa svojom težinom, plus još ruksak od 10 kg. Moraš imati alpinističkog iskustva. Znati se penjati po ledu i stijenama i biti naviknut na prizore visina, ponora. Moraš biti spreman na hladnoću, glavobolje i nespavanje. Ono čega sam se najviše bojao i s čime sam slab i kakav moram postati je strpljenje i nepredvidive situacije i stvari. Volim imati stvari pod kontrolom i znati barem okvirnu situaciju. Bio sam spreman i da ću trebati sjediti u šatoru i 10 dana ako treba zbog lošeg vremena ili da će se desiti gužva na usponu pa ću stajati dva sata u redu. Nisam nikako bio spreman na covid-19. Zbog toga se nisam javljao skoro nikome. Dan nakon što sam dao intervju za Jutarnji list o tome kako je korona došla u bazni logor Everest i ja sam dobio pozitivan test. Naime, prije nego što sam trebao krenuti na prvu rotaciju do 7000 m i napraviti završne treninge i aklimatizaciju, radili smo test na covid. Nakon toga sam helikopterom transportiran u Kathmandu u samoizolaciju. Tamo sam proveo 8 dana ležeći u krevetu u hotelskoj sobi potpuno zdrav i bez simptoma koje uzrokuje korona. Bilo je noći kad sam plakao jer nisam gdje bih trebao biti. Pa sam se tješio da barem nisam bolestan jer je bilo ljudi iz ekipe s dosta lošim simptomima. Svaki dan sam radio testiranje, ali test je uvijek bio pozitivan. To me je razaralo. U nekim trenucima sam zaboravio zašto sam uopće ovdje. Neki ljudi iz tima koji su imali simptome, nakon 5 dana dobili su negativan test i vratili se na planinu. Ja ležim zdrav i svaki dan dobijem pozitivan test. To me je slomilo”, prepričava Celinić.

Kaže kako su i on i čovjek iz agencije koji se brine o penjačima plakali kada je nakon sedam dana dobio negativan test. Iako su mu preporučili da ponovno prođe aklimatizaciju, Celinić se vratio direktno u bazni logor, nakon čega je odrađivao zadnje treninge prije uspona na najviši vrh. Iako je imao asimptomatsku koronu i tijekom treninga nije imao problema s disanjem, zbog preporuke liječnika je među opremom imao i kisik.
Celinić kaže da penjači često pri usponu nailaze na tijela penjača kojima se nešto pri usponu dogodilo i da je prilično ružan osjećaj što znate da ako bilo što pođe po zlu, sami ste i nema nikog da vam pomogne. Međutim, on je imao sreće te se uspješno uspeo na najviši vrh svijeta i upisao se na listu Hrvata koji su to uspjeli. Zanimljivo je da su Stipe Božić i Celinić jedini muškarci kojima je to uspjelo. Naglašava kako mu je čast biti među četiri žene koje su osvojile najviši vrh jer smatra da je muškarcima uspon puno lakši.

PHOTO: Facebook

„Sve je prošlo dobro. Popeo sam najviši vrh svijeta. Ukupno završni uspon iz zadnjeg četvrtog logora na 8000 m do vrha i nazad do drugog logora na 6500 m trajao je 24 sata bez prekida. Planina me je doslovce sažvakala. Bilo je trenutaka kad sam bio na rubu, ali su me poruke potpore znanih i neznanih, držale i davale snagu u najtežim trenucima. Da nije bilo te podrške, ne znam bih li uspio. Mogu reći da smo se zajedno popeli na vrh svijeta. Uskoro se vraćam doma pa ću napisati malu priču o ostvarenju sna. Za sada se zahvaljujem na svim lijepim porukama, svima koje poznajem i ne poznajem. Zahvaljujem se duboko iz srca i duše, napisao je Celinić na svom Facebook profilu nakon uspona na Mount Everest. Iako je uspon bio izniman napor za Celinića koji je izgubio 20 kilograma tijekom ekspedicije, već planira uspon na najviši vrh Sjeverne Amerike jer je ovo najbolje doba godine za penjanje i već je prošao kroz visinsku aklimatizaciju.