Velike tvrtke sve više prepoznaju potencijal mindfulnessa

Niko Goga

Samo zadovoljan zaposlenik može ostvarivati dobre rezultate na duge pruge. Osnovna je to misao vodilja uprava poduzeća i stručnjaka za ljudske potencijale koji sve više pozornosti pridaju razvoju zadovoljstva kod radnika pa velike tvrtke u posljednje vrijeme otvaraju novo radno mjesto, Chief Happiness Officer, osoba zadužena za sreću zaposlenika na radnom mjestu.

“Tržište rada u Hrvatskoj pred velikim je izazovom. Dio ljudi u najboljim godinama odlazi u inozemstvo, a oni zaposleni ovdje, bore se sa sve većim zahtjevima posla, stresom, dekoncentracijom, nezadovoljstvom, osjećajem besciljnosti… Na njihovim nadređenima zadatak je to stanje promijeniti. Zbog toga prigrljuju provjerene tehnike koje s izuzetnim rezultatima koriste mnoge velike svjetske korporacije poput Googlea, Applea, IBM-a i Nikea. Jedna od vodećih posljednjih je godina mindfulness, usredotočena svjesnost, tehnika utemeljena na neuroznanosti“, kazala je dr. sc. Branka Novosel, certificirana trenerica mindfulnessa.

Riječ je o tehnici koja čovjeku omogućuje upravljanje vlastitim mislima i emocijama. Mindfulness ljude podučava kako da budu usredotočeni na sadašnji trenutak (psihički, fizički i emocionalno), jer samo u sadašnjem trenutku mogu intervenirati.

“Na prvu mindfulness asocira na meditaciju, no meditacija temelje ima u religioznosti, a mindfulness u znanosti. U Sjedinjenim Američkim Državama tehnika je postala mainstream pa je mnogi prakticiraju čak i putem aplikacija na mobilnim uređajima“, pojašnjava Branka Novosel te napominje da komunikacija licem u lice i dalje daje najbolje rezultate.

Kao direktorica Littere karijeru je posvetila poduci djece stranim jezicima i mentalnoj aritmetici ALOHA, no baveći se neuroedukacijom, prepoznala je potencijal mindfulnessa i počela raditi na njegovoj implementaciji u hrvatska poduzeća.

U Hrvatskoj su kvalitete mindfulnessa prvi prepoznali psiholozi, a tehniku podučavaju certificirani treneri. 

Dr. sc. Branka Novosel (foto: Niko Goga)

Komentiraj