Vanđelić o obnovi: “Najbolji posao podnošenja zahtjeva napravljen je u Sisačko-moslavačkoj županiji, najgori je Zagreb”

Autor:

11.06.2021., Zagreb -  Konferencija za medije Fonda za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko zagorske i Zagrebacke zupanije. Ravnatelj Fonda Damir Vandjelic sa suradnicima predstavio je aktivnosti, te troskove Fonda. Photo: Zeljko Lukunic /PIXSELL

Zeljko Lukunic/PIXSELL

U petak se održala konferencija za novinare Fonda za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije i Zagrebačke županije.

Ravnatelj Fonda Damir Vanđelić sa suradnicima, predstavio je dosadašnje aktivnosti, te troškove Fonda za obnovu.

Rekao je da je broj oštećenih zgrada 18.905, a zahtjeva je 11.167. “Oštećenih zgrada je 60 posto, a broj zahtjeva može biti veći od broja zgrada, jer se prijavljuju različiti stanovi”, rekao je Vanđelić.

“Najbolji posao podnošenja zahtjeva napravljen je u Sisačko-moslavačkoj županiji dok najlošije stoji Zagreb”, rekao je Vanđelić, dodavši da je to zbog stožera koji je to napravio vojnički.

“U ovom trenutku nemamo novih aktivnosti po odlukama i čekamo daljnje odluke”, rekao je Vanđelić, rekavši da su novčane obveze prema dosad pristiglim odlukama već isplaćene.

S ministarstvom surađuju svakodnevno i koordiniraju odluke, rekao je Vanđelić.

Objasnio da je Fond tek jedan od subjekata u procesu obnove i dodao da je to važno jer, kaže, neki ne razumiju kako funkcionira zakon.

Da bismo mogli odraditi rušenja mi smo trebali tražiti donacije jer po cijenama koje su ponuđene nitko se nije htio javiti, rekao je Vanđelić, dodavši da cijene nisu adekvatne.

Cijene moramo promijeniti i mi na to upozoravamo već četiri mjeseca. Novac nije problem, nego odluke i niske cijene obnove, naglasio je Vanđelić.

Fond za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske te Zagrebačke županije je od Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine zaprimio 19 odluka, 98 privremenih odluka te 47 zaključaka temeljem kojih je obavio 104 postupka nabave, izvijestio je Fond.

Većina odluka je već provedena, dok je za provedbu privremenih odluka i zaključaka Ministarstvo od Fonda tražilo utvrđivanje činjenica u upravnom postupku obrade zahtjeva za obnovu, poput bruto površine zgrada, ocjene konstrukcija ili tehničko-financijske kontrole, rečeno je na konferenciji za novinare u petak.

Također, broj zgrada koje treba pogledati prvi puta je 978, a nakon naknadnih potresa treba ponovno pregledati 2256 zgrada.

Grad Zagreb, ponovio je, stoji najlošije.

“Jučer smo u zagrebačkoj Gornjoj Dubravi svjedočili prvom rušenju kuće koja je stradala u potresu, sljedeće rušenje planirano je za ponedjeljak, te još jedno u idućem tjednu. To su jedine tri odluke o uklanjanju zgrada koje smo zaprimili, ali me veseli čuti najave ministra Darka Horvata da je prema Fondu krenulo još nekoliko desetaka odluka”, rekao je.

Preostalih 16 od 19 zaprimljenih odluka, dodao je, odnosi se na isplatu novčane pomoći. Nakon ta preostala dva rušenja idući tjedan, sve odluke koje smo zaprimili od Ministarstva ćemo i provesti.

Najvećim problemom smatra da od 11.200 zahtjeva pri čemu Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine u odluke nije pretvorilo niti dva posto zahtjeva. “Očito da je najveće usko grlo ovoga trenutka obrada zahtjeva”, kazao je.

Uz to, naveo je, za Grad Zagreb su zahtjevi građana još uvijek najveći problem. Smatra kako bi ljudima trebalo pomoći kod podnošenja zahtjeva jer je to metoda koju je primjenila i Sisačko-moslavačka županija.

“Ne treba izmišljati toplu vodu, samo treba otići kod tih ljudi”, poručio je.

Direktorica Službe za tehničko-financijsku kontrolu usluga projektiranja i revizije Željka Mutnjaković-Prebeg rekla je da je za realizaciju tri dostavljene odluke o uklanjanju potresom uništenih obiteljskih kuća organizirano više natječaja.

“Za rušenje ove tri kuće organizirali smo ukupno deset natječaja nabave od čega su tri natječaja za izvođenje radova uklanjanja obiteljskih kuća, tri natječaja za stručni nadzor, tri za operativne koordinatore i jedan za tehničko-financijsku kontrolu projekata”, rekla je.

“Uz provedbu uklanjanja potpisana su tri ugovora za izvođenje radova, putem postupka nabave, dok su ugovori za usluge stručnjaka potpisani putem donacija:  tri za stručni nadzor, tri za operativnog koordinatora, jedan za tehničko-financijsku kontrolu projekta te jedan za reviziju –  kontrolu projekta”, pojasnila je.

Direktor Službe za pripremu dokumentacije za javnu nabavu Saša Miroslavić rekao je da su od travnja do danas objavljena 104 postupaka nabave za tehničko financijske kontrole, operativne koordinatore, usluge projektiranja, izvođenje radova i stručni nadzor.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.