Tomašević nakon potpisivanja ugovora o 20 niskopodnih tramvaja: “Nakon 17 godina konačno ide obnova voznog parka”

Autor:

Zagreb, 23.12.2022. - Potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za nabavu 20 niskopodnih tramvaja za ZET d.o.o. Na fotografiji gradonaèelnik Zagreba Tomislav Tomaševiæ, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butkoviæ. foto HINA/ Lana SLIVAR DOMINIÆ/ lsd

foto HINA/ Lana SLIVAR DOMINIĆ/ lsd

Grad Zagreb dobit će 20 niskopodnih tramvaja, a gradonačelnik Tomislav Tomašević izjavio je u petak kako je to veliki božićni poklon za građane, najveći pojedinačni projekt iz EU-ovih sredstava vrijedan 300 milijuna kuna, financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za nabavu 20 niskopodnih tramvaja u ZET-u su potpisali potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, v.d. ravnatelja Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU (SAFU) Dragan Jelić i direktor ZET-a Marko Bogdanović.

“Nakon 17 godina konačno ide obnova voznog parka – 20 niskopodnih tramvaja, koji će za građane Zagreba značiti manje kašnjenja u prometu i manje situacija da se vozilo ne pojavi jer se pokvarilo”, istaknuo je Tomašević.

Neće poskupjeti ZET-ove karte

Poručio je kako nije normalno da se u nekoj europskoj metropoli 17 godina ne kupi niti jedan tramvaj jer bi obnova voznog parka trebala ići sustavno i kontinuirano.

Također je ustvrdio kako u sljedećih nekoliko mjeseci nije predviđena nikakva korekcija cijena ZET-ovih karata.

Najveća zahvala za novih 20 niskopodnih tramvaja ide Vladi i Ministarstvu prometa, rekao je Tomašević, jer će se novac za to povući iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO).

Zahvalio je Vladi i na mjerama za stabiliziranje cijene električne energije jer bi nekontrolirano poskupljenje najviše pogodilo Vodoopskrbu i odvodnju i ZET. Trošak za struju iznosio je oko 45 milijuna kuna godišnje, a prijetilo je da cijena ode čak 15 puta gore.

Tomašević je najavio proširenje tramvajske mreže u Heinzelovoj ulici, od Zvonimirove do Vukovarske pa do okretišta na Savišću, a nada se da će i neki od tih projekata biti financiran iz EU-ovih fondova.

Bogdanović kaže da je nabava novih 20 niskopodnih tramvaja tek prva faza modernizacije ZET-a, a cilj je u idućem razdoblju nabaviti 80 novih niskopodnih tramvaja.

Butković je istaknuo da je nabavka 20 niskopodnih tramvaja najveći pojedinačni projekt u NPOO-u, ukupne vrijednosti oko 40 milijuna eura, a vidjet će se što će još pokazati javna nabava.

Podsjetio je kako je prije nekoliko tjedana ZET iz EU-ovih sredstava dobio i 45 novih autobusa, u prošlom operativnom razdoblju obnovljen je veći dio tramvajske infrastrukture u Zagrebu, a jedan od projekata bio je i rotor.

Novi izazov – brza pruga prema Zračnoj luci

Rekao je da Zagrebu još nedostaje 60-ak novih tramvaja, poručio da Vlada i Ministarstvo u tome ostaju partneri Gradu, te najavio da će slično potpisivanje ugovora imati i u Osijeku.

Butković je podsjetio da su prije nekoliko dana potpisali ugovor iz NPOO-a o nabavki novih baterijskih vlakova, a također je iz NPOO-a potpisan ugovor o obnovi željezničke pruge kroz Zagreb, čija je vrijednost 250 milijuna kuna.

Tomaševiću je poručio kako mu “ostaje uhvatiti se u koštac s novim izazovima, a to je nova pruga, brza željeznica prema Zračnoj luci”. “Tako da kad dočekujemo reprezentaciju na aerodromu, ne moraju ići autobusom nego željeznicom”, uzvratio je Tomašević.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.