Tabak o nabavi aviona: “Kod nas se ništa ne radi planski prije nego vrag pokuca na vrata”

Član saborskog Odbora za obranu i analitičar portala Orbis Igor Tabak u srijedu je za emisiju ‘Novi Dan’ komentirao nabavu borbenih zrakoplova.

“Nabave se već duže vremena ne rade na transparentan način, transparentnost u obrani pada, a cijeli postupak u nabavi borbenih aviona posebno je karakteriziran činjenicom da su rokovi nejasni i o odgodi se sasvim slučajno čuje u odgovoru na novinarsko pitanje bez obzira na to što se radi o poslu koji je težak kao četiri Pelješka mosta”, rekao je Tabak te istaknuo da je u Hrvatskoj što se vojnih pitanja tiče jako malo stvari sigurno ili jasno.

“Nabava borbenih zrakoplova teška je odluka, a u Hrvatskoj su ulaganja u obranu zadnjih više desetaka godina vrlo slaba, a MiG-ovi koje trenutno imamo su pred umirovljenjem” rekao je Tabak te naglasio da je rok za umirovljenjem zrakoplova kraj 2023. ili 2024. godine.

“Onda ostajemo bez aktualnog rješenja za pitanje nadzora zračnog prostora, a to je onda ono što će opet nekoga pritjerati na rub stola i natjerati da stvarno dođe do odluke. Budući da je odluka ne samo skupa, nego i komplicirana, nije je dobro donositi u zadnjem momentu”, naglasio je te dodao kako je postupak dugotrajan, a Hrvatska nema iskustva u tim nabavama što je vidljivo iz prethodnih godina.

“Sklapanje odabira, ugovora, početak obuke pilota, početno preuzimanje tih aviona, to sve traje i tek treba vidjeti koliko je Hrvatska sposobna za takav tehnološki skok za ljude koji rade u zrakoplovstvu i koji su naviknuti na ruski model koncepcijski”, rekao je Tabak i istaknuo da su nove ponude su puno modernije od onoga što danas koristimo.

Tabak je istaknuo da Hrvatska ima dovoljno MiG-ova za čuvanje zračnog prostora, ali način na koji se posluje u nabavi, u svjetskim se razmjerima gleda koliko je pojedina država ozbiljna u svom funkcioniranju.

“Ako se odabere ili krene u kupovinu ne bi bilo čudno da se sklopi kratkoročni prijelazni dogovor s državom od koje kupujemo avion, da nam pomogne premostiti taj period. To je kompleksan set koraka koji su važni sami za sebe i ovakvi su postavljeni rokovi, kao postupni izlazak MiG-ova iz službe, dobri jer se kod nas ništa ne radi planski prije nego što vrag pokuca na vrata”, rekao je i naglasio da je najveći problem donijeti odluku i preuzeti u službu novi avion.

Komentiraj