Prosječni “statistički” Slovenac godišnje popije 26 litara piva, a razina potrošnje nije se mijenjala zadnjih desetak godina, no država sa znatnom pivovarskom tradicijom lani je ostvarila mali pivski deficit jer je uvoz premašio izvoz tog pića, što se dogodilo prvi put u deset godina, od kada se prate podaci.

Prema podacima slovenskog državnog statističkog zavoda, objavljenima u povodu međunarodnog dana piva koji se obilježava u petak, lani su slovenski proizvođači izvezli piva u vrijednosti 28,5 milijuna eura, dok je uvoz iznosio 29,5 milijuna.

Najviše je slovenskog piva lani izvezeno u Hrvatsku, koja s ‘deželom’ u ovoj trgovini ima znatan robno-trgovinski manjak.

Lani su slovenski pivari od ukupnog izvoza 28 posto realizirali u Hrvatskoj, a slijede potom Italija s udjelom u ukupnom izvozu od 27 posto, BiH s 21 posto, itd.

S druge strane, u strukturi uvoza čak 39 posto čini austrijsko pivo, a nakon toga pivo iz Hrvatske s udjelom od 17 posto, potom Italije 10 posto, itd.

Trgovanje  pivom najživahnije je ljeti, kada se u tri mjeseca realizira 41 posto ukupnog godišnjeg izvoza i 35 posto uvoza tog napitka, navode slovenski pivari.

Do veće otvorenosti tržišta pivom u Sloveniji je došlo s konsolidacijom pivarske industrije a nakon što je veliku većinu slovenske industrije piva preuzeo Heineken, zadržavši lokalne robne marke, poput Laškog i Uniona.

Komentiraj