Šefovi HP-a potrošili 300.000 kuna na najam novih automobila iako na raspolaganju imaju tri luksuzna vozila

Predsjednik Uprave Ivan Čulo i članovi tog tijela Hrvoje Parlov i Mate Mišetić u prvih devet mjeseci ove godine potrošili su oko 300 tisuća kuna na najam automobila, usprkos tome što Hrvatska pošta raspolaže i potpuno novim službenim automobilima

Predsjednik Uprave Hrvatske pošte (HP) Ivan Čulo i članovi tog tijela Hrvoje Parlov i Mate Mišetić na raspolaganju imaju tri luksuzna i gotovo potpuno nova službena automobila, no unatoč tome troše značajna sredstva za najam dodatnih sličnih limuzina. Samo u prvih devet mjeseci ove godine u tu namjenu utrošeno je oko 300 tisuća kuna – otkrio je za Nacional izvor iz same Hrvatske pošte. Njegove tvrdnje potkrjepljuje službena HP-ova evidencija vozila koja su koristili Čulo, Parlov i Mišetić, koju Nacional posjeduje, a u kojoj su popisani automobili najviše klase marke Audi, Passat, Mercedes i Škoda. Oni su u različitim kraćim ili duljim periodima bili unajmljivani od rent-a-car agencija i premda se – u odnosu na ukupne prihode i novac kojim ova tvrtka raspolaže – ne radi o značajnim financijskim sredstvima, ovaj primjer ilustrira odnos prema javnim resursima. Sugovornik iz Hrvatske pošte iznosi ozbiljne indicije da se dodatni luksuzni automobili često unajmljuju „iz različitih neobičnih razloga – od neuobičajenih prohtjeva, preko opravdanja o nedostacima na već unajmljenim vozilima, do navodnog ustupanja na korištenje drugim osobama“. Nacional se s upitom o toj praksi obratio samoj Hrvatskoj pošti, no do zaključenja ovog teksta odgovor nije stigao.

„Tri automobila zadužena su za redovite potrebe ovih trojice članova Uprave dugoročnim ugovorom o rent-a-caru, a dodatni se koriste ‘preko toga’ i najčešće iz čiste obijesti ili želje za demonstracijom luksuza. Ta praksa se na različite načine pokušava prikriti, no u službenoj evidenciji Hrvatske pošte u ovom trenutku vodi se čak trinaest automobila koja su njih trojica koristili u određenom periodu. Tri ‘redovna’ i deset dodatnih“, pojasnio je izvor iz Hrvatske pošte. On tvrdi da četvrti član uprave te tvrtke Josip Udiljak, imenovan naknadno, dosad nije imao praksu korištenja te vrste povlastice mimo svog službenog automobila. Ili barem to nije evidentirano.

Predsjednik Uprave HP-a Ivan Čulo koncem rujna ove godine na korištenje je dobio potpuno nov automobil, označen samo kao ‘Volkswagen’, s dizelskim motorom, proizveden 2020. godine

Iz službene evidencije koju Nacional posjeduje vidljivo je da je predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo koncem rujna ove godine na korištenje dobio potpuno nov automobil, označen samo kao ‘Volkswagen’, s dizelskim motorom, proizveden 2020. godine i s registarskim oznakama ZG 9175-HU. Prethodno ih je koristio barem četiri, i to sve redom Audije – dva proizvedena 2016. godine (DA 104-EN i ČK 165-HC) i dva iz 2019. godine (ZG 3947-HE i ZG 7415-HN). Na službenom kontu HP-a u periodu od 1. siječnja do 30. rujna na toj stavci vidljiv je trošak nešto manji od 1,3 milijuna, no to se odnosi i na trošak garaža, parkinga i slično. Unajmljena službena vozila koja se vode na „ured uprave“ ili „upravu društva“ stajala su nešto više od 300 tisuća kuna. Član Uprave HP-a Mate Mišetić u ovom trenutku ima zadužen Passat proizveden 2018. godine, s registarskim oznakama ZG 4619-GS, koji je već u prvim mjesecima korištenja imao prometnu nesreću i poslan je na popravak. U službenim napomenama stoji da je „od 4. lipnja 2018. do 4. prosinca 2019. godine to vozilo zamijenjeno vozilom registracije DA 530-EK zbog prometne“ te je „privremeno prebačeno u neaktivno do popravka“. Stoji i napomena „ugovor 6 mjeseci“, što je vjerojatno interna oznaka metode nabave automobila, budući da je Hrvatska pošta koristila metode izbjegavanja javnih natječaja. U prethodnom razdoblju Mišetić je vozio još dvije limuzine – Passat iz 2017. godine (ČK 658-HM) i Škodu Kodiaq iz 2019. godine (ČK 832-IB). Taj posljednji automobil na nekoliko dana koristio je i treći član Uprave Hrvoje Parlov, na čije se ime u evidenciji – pored „redovnog“ Passata iz 2018. godine (ZG 4618-GS) – vode još čak četiri automobila: Audi proizveden 2015. godine (ZG 8915-FP) , Passat iz 2017. (ČK 546-HM), Mercedes iz 2018. godine (DA 551-EO) i Passat iz 2019. godine (DA 372-GC). U pravilu ih je koristio u proljetnim ili ljetnim mjesecima i na period od dva do tri tjedna s jednim izuzetkom, kada je rent-a-car automobil kod njega proveo oko dva mjeseca. U nekim slučajevima u dokumentaciji stoji samo napomena „koristio Hrvoje Parlov, član Uprave“, a u drugima se navodi da se radilo o zamjenskim vozilima. Predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo u toj tvrtki proveo je gotovo cijeli radni vijek. Rođeni je Bjelovarac, navodno blizak svom sugrađaninu i predsjedniku Hrvatskog sabora Gordanu Jandrokoviću.

Već nakon imenovanja 2017. godine Čulo se našao na meti kritika jer je jedan od njegovih prvih poteza bilo raspisivanje natječaja za kupnju 213 novih vozila vrijednih 105 milijuna kuna, među kojima se našlo i dvanaest limuzina

Već nakon imenovanja početkom 2017. godine Čulo se našao na meti kritika jer je jedan od njegovih prvi poteza bilo raspisivanje natječaja za kupnju 213 novih vozila vrijednih 105 milijuna kuna, među kojima se našlo i dvanaest limuzina. Natječajem su propisane poprilično detaljne specifikacije ovih vozila pa je njih šest trebalo imati minimalno 150 konjskih snaga, automatske mjenjače, lakometalne naplatke, Xenon svjetla te obaveznu metalik crnu boju. Preostalih šest trebalo je imati jednaku snagu i automatski mjenjač, ali metalik srebrnu boju i nešto drukčiju dužinu, visinu i širinu. U Hrvatskoj pošti tada su objašnjavali da „nijedno vozilo koje se nabavlja nije za direktora, nego za menadžment“. To se pokazalo točnim jer je, kako je Nacional otkrio u svibnju ove godine, Hrvatska pošta izigrala Zakon o javnoj nabavi kada je nabavljala službeno vozilo za predsjednika Uprave Čulu, i to pomno smišljenim i dobro razrađenim planom sklapanja ugovora o najmu luksuznog vozila cjepkanjem nabave na nekoliko zasebnih ugovora i narudžbenica, čime se izbjeglo provođenje postupka javne nabave. Sklapanje ugovora za spomenuti automobil Audi pritom je izvedeno tako da su podaci o klasi vozila ostali skriveni, što bi bilo nemoguće provesti da se najam realizirao putem redovne javne nabave u kojoj podaci o marki i tipu vozila moraju biti navedeni u tehničkim karakteristikama traženog vozila.

Slična praksa otkrivena je u objavljenom Registru ugovora HP-a za 2019. godinu, iz kojeg je vidljivo da je tvrtka od 28. veljače do 21. kolovoza 2018., na rok od nešto manje od šest mjeseci, od tvrtke Centar Auto uzela u najam dva vozila, ali ovoga puta putem jednostavne nabave i u iznosu od 180.083,04 kuna (bez PDV-a). U 2019. od tvrtke Autoflota nabavljena su također dva vozila putem jednostavne nabave u iznosu 178.500,00 kuna, a najam je trajao od 15. ožujka do 15. listopada. Tim je najmom nabavljen i Audi za predsjednika Uprave Čulu, a po svemu sudeći, cijelo vrijeme vodi se računa o tome da iznos nabave ne prijeđe 200 tisuća kuna bez PDV-a, jer bi nakon toga bilo potrebno provesti proceduru javne nabave. Nacionalov izvor blizak HP-u u svibnju je ustvrdio da je izvršna direktorica Ureda za nabave HP-a Milena Serdarušić za potrebe najma automobila izdala narudžbenice na navedene iznose, a najam automobila u preostalim mjesecima koji su ostali nepokriveni riješen je tako da je predsjedniku Uprave Čuli sugerirano da za preostali dio godine sam ispunjava i potpisuje narudžbenice za najam Audija, odnosno da svakoga mjeseca ispuni po jednu narudžbenicu, što je pet mjesečnih narudžbenica za preostalih pet mjeseci u godini. Hrvatska pošta ni tada se nije željela službeno oglasiti o toj, u najmanju ruku, dvojbenoj praksi.

Komentiraj