SAŠA MAJSTOROVIĆ: ‘Kao direktor hotela nastojim zaposlenicima biti najbolji primjer’

Autor:

Lošinj Hotels&Villas

Novi generalni direktor hotela Aurora u intervjuu za Gastro&Wine otkriva kako vidi daljnje pozicioniranje tog bisera lošinjskog turizma, ali i koji se preduvjeti trebaju ostvariti da bi Lošinj kao otok vitalnosti i lječilišnog turizma ostvario svoje potencijale i zimi

Uspješni i talentirani hotelski menadžer Saša Majstorović primjer je kako se i u Hrvatskoj može ostvariti američki san. Nakon više godina na najvišim menadžerskim pozicijama u hotelu Bellevue, prvom hotelu s pet zvjezdica na hrvatskim otocima, od lipnja ove godine preuzeo je poziciju generalnog direktora hotela Aurora, još jednog hotela grupacije Lošinj Hotels&Villas, smještenom u jednoj od najljepših lošinjskih uvala, Sunčanoj uvali uz plažu Veli žal. Upravo u hotelu Aurora prije jedanaest i pol godina, u lipnju 2012., Majstorović je kao sezonski radnik počeo raditi kao runner, odnosno pomoćni konobar i servir. Zahvaljujući daljnjem školovanju i usavršavanju, strelovito je napredovao, preko pozicije konobara i butlera do pomoćnika direktora hotela Bellevue i F&B managera. Lošinj je postao njegov novi dom jer je ondje i privatno pronašao sreću i zagrebačku adresu za stalno zamijenio Lošinjem.

U intervjuu za Gastro&Wine otkriva kako vidi daljnje pozicioniranje hotela Aurora, bisera lošinjskog turizma, ali i koji se sve preduvjeti trebaju ostvariti da bi Lošinj kao otok vitalnosti i lječilišnog turizma ostvario sve svoje potencijale i dodatno unaprijedio izvansezonski turizam te privukao što više gostiju zimi koja je po mnogima jedno od najljepših godišnjih doba za boravak na ovom jedinstvenom otoku koji nudi bezbroj mogućnosti te kilometre izvrsno označenih planinarskih staza te uređenih šetnica i biciklističkih staza uz more. Takvi sadržaji posebno privlače zaljubljenike u prirodu, avanturiste i hedoniste željne pravog odmora od svakodnevnog stresa, a mnogi upravo tijekom zime odluče i dulje boraviti na Lošinju te kombinirati odmor i posao na daljinu jer upravo na ovom predivnom toku pronalaze balans između svakodnevnih obveza i vremena koje kvalitetno mogu posvetiti sebi.

FOTO: Lošinj Hotels&Villas

Turistima koji na Lošinju borave i zimi poseban je doživljaj proslava Nove godine na otoku. Upravo u uvali ispred hotela Aurora svake se godine održava tradicionalni ispraćaj Stare godine, a mještani organiziraju feštu koja uključuje i obvezno kupanje u moru.

Gastro&Wine: U kompaniji Lošinj Hotels & Villas ste prošli nekoliko pozicija, od runnera do GM-a. Kako sada s pozicije novog GM-a hotela Aurora gledate na svoj poslovni put?

Poslovni put bio je poprilično dugačak i trnovit te sam imao prilike proći nekoliko pozicija i objekata unutar kompanije. Početak je kao i uvijek bio težak i trebalo se naviknuti na otok, ljude i posao. Počeo sam upravo u hotelu Aurora kao pomoćni konobar i napredovao vrlo brzo do pozicije konobara. Veliki napredak bio je prelazak u tada novootvoreni hotel Bellevue, prvi hotel s pet zvjezdica na hrvatskim otocima. Tu sam naučio mnogo toga i imao priliku primjenjivati znanje. Uslijedio je Butler Academy u Nizozemskoj, tzv. TIBA, pa rad u Villi Hortensiji kao butler, a 2018. prešao sam ponovno u hotel Bellevue kao pomoćnik direktora hotela te F&B manager. Zadnjih godinu i pol radim kao direktor hotela. Prvo kao v.d. u hotelu Bellevue, a od lipnja ove godine kao direktor u hotelu Aurora. Raznolik i dugačak poslovni put je doprinio iskustvu koje primjenjujem na novoj poziciji te mi uvelike olakšava savladavanje svakodnevnih prepreka.

Gastro&Wine: Imate li plan kako će izgledati poslovanje hotela Aurora pod vašim vodstvom?

Prvu sezonu iskoristio sam za bolje upoznavanje s hotelom, personalom i okolinom hotela kojeg sam otprije već poznavao. Sada sam imao prilike upoznati hotel iz drugog kuta te mi je to pružilo uvid u bolje poznavanje operacija i gostiju, što je u konačnici najbitnije u ugostiteljstvu. Smatram da se dobro vodstvo očituje u vođenju primjerom, napornim radom i predanošću. A upravo to će mi biti misao vodilja u daljnjim poslovnim izazovima.

‘Karijeru sam počeo upravo u hotelu Aurora kao pomoćni konobar i napredovao vrlo brzo, a u lipnju sam se vratio ovdje kao generalni direktor’

Gastro&Wine: Vi ste iz kontinentalne Hrvatske doselili na Lošinj, kako vam je živjeti na otoku? Kakve su zime na otoku? Čini li vam se da Hrvati nisu svjesni koliko je lijep život na moru zimi?

Isprva mi je bilo jako teško priviknuti se na otočki život, no kako je vrijeme odmicalo sve više sam prigrlio taj način ili stil života i sada mi je nezamislivo vratiti se u Zagreb, od kuda sam i došao. Kako sam tijekom godina stekao puno poznanstva, zime na otoku i nisu toliko dosadne ili monotone. Desila se i ljubav pa mi je život na otoku u potpunosti ispunjen. Zime su blage pa su prikladne za šetnje i bolje upoznavanje otoka jer je turista manje pa i mi “otočani” imamo više vremena za sebe.

Gastro&Wine: Što bi bilo ključno da hotel Aurora, ali i drugi turistički objekti na Lošinju, a potencijalno i na drugim otocima, privuku više turista tijekom zimskog perioda? I mijenja li se u tom smislu situacija na bolje s obzirom na to da sve više ljudi bježi iz gradskih središta u potrazi za mirom?

Mi kao kompanija radimo na produženju sezone kroz razne aktivnosti i mogućnosti za naše goste koje planiramo realizirati u sljedećih nekoliko godina. Gradnja većeg aerodroma i golf terena će tome sigurno doprinijeti, kao i proširenje ponude lječilišnog turizma, a na tome kontinuirano radimo. Ono što primjećujemo kao trend je da nam iz godine u godinu sve više gostiju dolazi u pred i post sezoni, to su mahom ljudi iz urbanih sredina koji imaju stresne poslove, pa dolaze na Lošinj odmoriti i napuniti baterije. Lošinj se može pohvaliti iznimno kvalitetnim zrakom, s mnoštvom aerosola u zraku, što djeluje iznimno blagotvorno ne samo na respiratorni sustav, već i blagotvorno djeluje kod gostiju koji se nose sa stresom.

Hotel Aurora smješten je u Sunčanoj uvali, usred guste borove šume, a njihovi gosti osim u udobnosti hotela imaju prilike uživati i u kilometrima uređenih šetnica i biciklističkih staza uz more. FOTO: Lošinj Hotels&Villas

Gastro&Wine: Što je vas najviše impresioniralo na Lošinju kad ste prvi put došli?

Interesantno, ali impresioniralo me zapravo koliko se drugi ljudi, turisti, a u konačnici i suradnici vole vraćati na otok. Tek nakon par godina boravka na otoku shvatio sam koliko su zapravo otok, otočje oko Lošinja i priroda prekrasni i doprinose impozantnoj ljepoti i magičnoj privlačnosti otoka.

Gastro&Wine: Kako ste zadovoljni osobljem koje ste zatekli i planirate li pojačanja?

Bazu svakog posla čine ljudi, a to se posebno ističe u hotelijerstvu. Jako sam zadovoljan zatečenom situacijom, kako mojim najbližim suradnicima, timom voditelja u hotelu, tako i ostalim personalom. Po mom mišljenu vrlo je važno ljudima biti primjer, pokazati im finese našeg posla i u konačnici biti im i šef, ali i imati razumijevanja kako bi zaposlenici imali osjećaj sigurnosti dok su na poslu. U konačnici, jaki smo koliko i naša najslabija karika. Nama u hotelu Aurora je na prvom mjestu ljubaznost i srdačnost, to naši gosti prepoznaju i iz tog nam se razloga vraćaju, jer su prepoznali da nam je briga o gostu uistinu na prvom mjestu.

‘Smatram da se dobro vodstvo očituje u vođenju primjerom, napornim radom i predanošću. To će mi biti misao vodilja u daljnjim poslovnim izazovima’

Gastro&Wine: Kakav je profil vaših gostiju, s kojih uglavnom tržišta dolaze i planirate li dodatno proširiti tržišta?

Agencije uglavnom autobusima dovode svoje goste i dobar dio našeg posla ovisi o grupama koje prvenstveno dolaze iz zemalja njemačkog govornog područja, iz Austrije i Njemačke. Nakon toga slijede naše susjedne zemlje Slovenija i Italija, ima nešto gostiju iz BiH te naravno iz Hrvatske. U pred i post sezoni gosti su nešto starije životne dobi, dok nam u jeku sezone dolaze uglavnom obitelji s djecom. Moramo spomenuti i goste koji se nam se vraćaju dugi niz godina, tako sam imao čast upoznati familiju koja na otok dolazi od 70-ih godina prošlog stoljeća, čak su dolazili i prije nego što su neki hoteli izgrađeni. Bilo je interesantno iskustvo slušati od takvih gostiju kako je otok nekada izgledao. U dobrom dijelu slučajeva potomci takvih gostiju su naši dugogodišnji gosti.

Gastro&Wine: Koliko vam je iskustvo rada u hotelu Bellevue pomoglo u razumijevanju potreba gostiju dubljeg džepa?

Profil gostiju hotela Aurora i hotela Bellevue se uvelike razlikuju i doprinijelo mi je boljem razumijevanju potreba gostiju. Kad sam prvi put prelazio iz Aurore u Bellevue, bilo mi je puno lakše naviknuti se nego sada kada sam iz Bellevuea prešao nazad u Auroru. Primijetio sam i to da gosti u hotelu Bellevue uglavnom znaju što žele i to su voljni platiti, sada uglavnom moramo procijeniti gosta i ponuditi mu ono što smatramo da je najprikladnije za njega.

‘Gradnja većeg aerodroma i golf terena i proširenje ponude lječilišnog turizma doprinijet će produženju sezone, a na tome kontinuirano radimo’

Gastro&Wine: S obzirom na veliku potrebu za uravnoteženim životom i povratkom prirodi, primjećujete li na Lošinju trend dolaska poslovnih ljudi i digitalnih nomada, ljudi koji dolaze sa željom da spoje rad i odmor jer zahvaljujući digitalnom dobu mogu raditi od bilo kuda u svijetu? Je li to profil gostiju na koje ciljate?

Takvih gostiju ima iz godinu u godinu sve više. Digitalni nomadi sve više prepoznaju Lošinj kao destinaciju koja im nudi sve što im treba. Smještaj je na razini svjetskih destinacija, more je kristalno čisto, zrak je bogat i prepun aerosola, priroda je zadivljujuća. Njima je za rad potrebna stabilna internetska veza i netko tko će ih razmaziti, a tu stupamo mi na scenu s našim uhodanim timom za najbolje iskustvo hospitalityja.

Gastro&Wine: Koliko u odabiru Lošinja kao destinacije igra činjenica da je riječ o otoku vitalnosti, klimatskom lječilištu još iz doba Austro-Ugarske koje je prepoznala i na njemu se okupljala tadašnja aristokracija te otoku koji s Cresom ima više od 280 kilometara fenomenalno uređenih pješačkih i planinarskih staza te brojne biciklističke ture?

Mi bilježimo visoku stopu gostiju povratnika koji nam se vraćaju iz godine u godinu. Jednom kad dođu na otok, shvate što Lošinj sve nudi i kakva je to destinacija, tako da po završetku godišnjeg rezerviraju smještaj za sljedeću godinu. Gosti su svjesni kako smo imali bogatu povijest hotelijerstva na otoku, kako smo jedni od prvih destinacija koja je uvela koncept lječilišnog turizma. Ne znam jeste li znali, ali naša “planina” Osorčica je među najvišima na svim hrvatskim otocima, a samim time smo i izvrsna destinacija za trekking, bicikliranje, ali i „planinarenje“.

Otok Lošinj je otok vitalnosti i time iznimno pogodan za sportski turizam pa u Auroru izvan sezone dolaze i brojne rekreativne i sportske grupe radi priprema i sportskih igara. FOTO: Lošinj Hotels&Villas

Gastro&Wine: Kakvi su bili rezultati poslovanja hotela Aurora u 2023. do sada, jeste li zadovoljni ako to uspoređujete s prošlom godinom ili primjerice 2019. i kakvi su vam planovi za sljedeću godinu?

Jako smo zadovoljni rezultatima za ovu godinu jer smo premašili rezultate iz prošle godine. Pripreme za novu sezonu kreću već sada jer je dobra priprema temelj za postizanje vrhunskih rezultata.

Gastro&Wine: Koliko ste orijentirani na sportske grupe? Imate li plan kako unaprijediti taj segment poslovanja?

Otok Lošinj je otok vitalnosti i time iznimno pogodan za sportski turizam. Na prvom mjestu tu je Ljubičić Tennis Academy koja u suradnji s hotelom Punta priprema vrhunske tenisače tijekom cijele godine. Također, pored priprema tenisača, nerijetko se organiziraju i teniski turniri. Što se grupa tiče, značajniji dio poslovanja čine nam rekreativne grupe ili grupe koje dolaze već dugi niz godina zbog održavanja sportskih igara. Rad sa sportskim grupama je odličan način da pred i post sezona dobije dodatan sadržaj i svakako nam je to jedan od segmenata na koje smo koncentrirani u poslovanju.

Gastro&Wine: Hotel Aurora je poznat i po MICE segmentu, ima li tu prilike za unaprijeđenje?

Hotel Aurora je hotel koji se pozicionirao i na MICE segmentu i to, mogu reći, radimo izvrsno. Mnoge konferencije su održane u našim hotelima i imamo dosta utakmica u nogama. Naš prioritet je pružiti najbolju uslugu i gostoprimstvo, kako bismo osigurali da se naši gosti osjećaju dobrodošlo i potpuno opušteno tijekom njihovog boravka.

Tekst je nastao u suradnji s Lošinj Hotels&Villas.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.