RIJEČKI 3. MAJ Porinut prvi od dva pontona za Brodogradilište Viktor Lenac

Autor:

13.09.2019., Rijeka - Brodogradiliste 3 Maj rPhoto: Goran Kovacic/PIXSELL

Goran Kovacic/PIXSELL

U Brodogradilištu 3. maju u subotu je u more porinut prvi od dva pontona te je položena kobilica za drugi ponton, koji se za dok 11 Brodogradilišta Viktora Lenca gradi u tom riječkom brodogradilištu.

Ponton je dugačak 78 metara,  širok 24,4 metara, visine 7,9 metara.

Direktor 3. maja Edi Kučan zahvalio je Vladi i premijeru što su doprinijeli da se brodograđevna djelatnost u 3. maju održi i bude njena budućnost, kao i na potpori Primorsko-goranske županije.

Ocijenio je da porinuće pokazuje da je brodogradnja na tom području itekako razvijena i relevantna te je treba čuvati i jačati.

U razgovoru s novinarima rekao je da su Lenac i 3. maj ostvarili partnerski odnos, u kojemu je Lenac nabavio materijal, a 3. maj napravio posao.

Predsjednica Uprave Brodogradilišta Viktor Lenac Sandra Uzelac naglasila je dobru suradnju s 3. majem.

Porinuće predstavlja još jedan korak do obnove doka 11, koji za Lenac znači održivi razvoj i osiguranje fleksibilnosti dokovskih kapaciteta za klijente, naglasila je.

Po njenim riječima, projekt izgradnje dva pontona vrijedan je oko 17 milijuna eura, a ponosni su što ih Lenac može financirati isključivo vlastitim sredstvima.

Govoreći o poslovanju Viktora Lenca u prvoj polovici godine, rekla je da je zaposlenost dosta dobra, imali su veliku zaposlenost s brodovima Jadrolinije, nastavljena je suradnja s Američkom ratnom mornaricom, itd.

Dok 11 je izvan funkcije već gotovo godinu dana pa je zaposlenost i stoga bila nešto manja, a vraćanjem doka 11 u operativni rad očekujemo i rast zaposlenosti. Čeka nas veliki posao instalacije prvog pontona te dovršetak drugog pontona, istaknula je Uzelac, koja vjeruje da obnova doka 11 neće stati i da će biti posve obnovljen.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ocijenio je kako je riječ o velikom događaju za oba brodogradilišta, za Rijeku i za Hrvatsku, kako se još jednom pokazala žilavost i otpornost brodograđevne industrije.

Vlade je donosila ispravne odluke, ne samo komunicirajući s Upravom 3. maja, nego je stala iza svih posljednjih događaja u 3. maju, rekao je Butković spomenuvši pritom porinuće broda za prijevoz kanadsku Algomu u veljači ove godine.

Kučan je na upit o završetku samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutog tereta (novogradnja 527), čiji je naručitelj kanadska Algoma, rekao da je, iako ranije naručena, iskrcajna ruka kasnila oko godine dana. Sada je u brodogradilištu, ali neopremljena, potrebno ju je kompletirati, montirati na brod i testirati, kazao je.

Inače, sredinom ožujka ove godine objavljen je javni poziv za iskazivanje interesa za kupnju 100-postotnog udjela, tj. u cijelosti tvrtke-kćeri 3. maja – tvrtke 3. maj Rijeka 1905, uz uvjet nastavka brodograđevne djelatnosti, a interes je iskazalo šest europskih brodograđevnih tvrtaka.

Kako se doznaje iz riječkog brodogradilišta, u sljedećoj fazi bit će objavljen javni poziv za dostavu obvezujućih ponuda.

Tvrtka 3. maj Rijeka 1905. osnovana je radi nastavka brodograđevne djelatnosti, a prema planu restrukturiranja 3. maja, djelatnost će se bez financijskih opterećenja iz prethodnih razdoblja obavljati u novoj tvrtki, dokapitaliziranoj operativnom imovinom.

Brodogradilište 3. maj će dovršiti ranije ugovorene poslove, među kojima je i brod za prijevoz rasutog tereta (527) za kanadsku Algomu, dok nove poslove ugovara tvrtka-kćer.

Potkraj siječnja u 3. maju su uvedene mjere kriznog upravljanja, koje su obuhvatile i završetak izgradnje novogradnje 527 najkasnije do sredine lipnja. Njihovo uvođenje bio je uvjet Vlade, koja je lani odobrila državna jamstva za drugi zajam za završetak te novogradnje.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.