Riječka premijera baleta “Serenada & Allegro” 7. prosinca

Autor:

Rijeka, 5.12.2018. - Na konferenciji za novinare najavljena je rijeèka premijera baletnog diptiha "Serenada & Allegro" koreografa Igora Kirova i Maše Kolar na glazbu Leonarda Bernsteina i Ludwiga van Beethovena, nastaloga u koprodukciji HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke i Baleta HNK Split. 
foto HINA/ Miljenko KLEPAC/ ml

Dvodijelna baletna predstava “Serenada & Allegro”, koprodukcija HNK Ivana pl. Zajca, Baleta HNK Split i 64. Splitskog ljeta premijerno će biti izvedena 7. prosinca u riječkome HNK,  nakon premijere na ovogodišnjem Splitskom ljetu, najavljeno je na konferenciji za novinstvo u srijedu u HNK Ivana pl. Zajca.

Koreograf prvog dijela, Serenade na glazbu Leonarda Bernsteina je makedonski koreograf i plesač Igor Kirov, ravnatelj Baleta HNK Split. Ovaj dio je podnaslovljen kao “Pisma za njega”, a to je, prema zamisli koreografa, apstraktna priča o tome tko je bio Leonard Bernstein nadahnuta pismima koje je ovaj skladatelj pisao.

Kirov je izrazio zadovoljstvo prvi put uspostavljenom suradnjom riječkoga i splitskog baleta. Koprodukcije i suradnje su ključne za nastavak djelovanja naših HNK; rekao je. Izbor glazbe Bernsteina ima i pedagošku zadaću, rekao je Kirov, navodeći da, po njegovoj procjeni, većina slušatelja ne poznaje dovoljno njegovu glazbu.

U drugom dijelu, Allegru,  balet je koreografirala Maša Kolar, ravnateljica Baleta Ivana pl. Zajca, na glazbu Ludwiga van Beethovena, i to alegra iz njegove prve, druge, pete, sedme i osme simfonije. Plešu Nika Lilek, Marta Kanazir, Tea Rušin, Maria del Mar Hernandez, Laura Orlić, Michele Pastorini, Svebor Zgurić, Anca Zgurić i drugi članovi ansambla riječkoga Baleta. Autorica kostimografije i scenografije je Aleksandra Ana Buković.

Balet se postavlja povodom 100. godišnjice rođenja Leonarda Bernsteina.

Intendant HNK Ivana pl. Zajca Marin Blažević je ovom prigodom ocijenio da riječki Balet postaje ansambl s osobnošću.  Rekao je da riječki HNK razbija kazališne klišeje po kojima glumac mora savršeno razgovjetno izgovarati tekst, ali nije nužno da se izražava tjelesnošću i pokretom, da operni pjevač mora izvrsno pjevati, ali ne i glumiti u toj mjeri te da baletni plesač mora pokazivati savršenstvo pokreta, ali da ne govori i ne pokazuje specifične osobine. U nekim novijim izvedbama čuju se plesači koji se međusobno bodre da izvedu teže elemente a njihova osobnost sve više dolazi do izražaja, posebno otkad je Maša Kolar ravnateljica Baleta, rekao je Blažević.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.