Prvoligaši dogovorili model podjele novca od TV prava: Prvaku 9,2 milijuna – zadnjem 4,8 milijuna kuna

Bez pompoznih, a kamoli službenih najava, jučer su se u prostorijama Hrvatskog nogometnog saveza (primarno) povodom dogovora o raspodjeli TV prava sastali članovi Komisije za profesionalni nogomet.

Riječ je o tijelu Izvršnog odbora Saveza, jedinom kroz koji prvoligaški klubovi formalno imaju okvir za djelovanje i dogovaranje o poslovnim i stručnim temama koje se tiču njihovog djelovanja u Prvoj HNL.

Dio detalja sjednice Komisije za profesionalni nogomet u svom tiskanom izdanju objavile su Sportske novosti, za koje je kratke izjave dao predsjednik iste – Nenad Črnko. “Klubovi su pokazali solidarnost, atmosfera je bila konstruktivna, najveći su se složili da treba ići na ruku manjima jer i oni su jako zaslužni što je Hrvatska nogometna liga podignula rejting i ugled, što je brendirana na takav način. Prvak će sada imati otprilike tri i pol puta više nego dosad, ali će pretposljenji i posljednji imati nekih sedam, osam puta više novca. Jako sam zadovoljan” – riječi su kojima je predsjednik Gorice za SN prokomentirao jučer održanu sjednicu na kojoj su uz tajnika (Josip Brezni) bili predstavnici svih prvoligaša, ali u šarolikom društvu.

Sportske novosti tako u zaključku izvještaja iznose i detalje da su sastanku nazočila samo trojica predsjednika klubova, dok je Dinamo poslao voditelja omladinske škole Tomislava Butinu koji je “morao telefonirati da zna kako glasovati”. Spomenuto je još jedan jasan pokazatelj koliko su se promijenili odnosi u hrvatskom nogometu, odnosno koliko je Dinamo trenutno zainteresiran za ovu temu, ali i konstruktivno sudjelovanje u radu saveza, ne samo nacionalnog već i zagrebačkog u kojem također već neko vrijeme (odnosno od instalacije Tomislava Svetine na čelo istog) ‘Plavi’ praktički ‘glume mrtvaca’.

Prisutni predstavnici klubova na jučer održanoj sjednici su tako zaista (među sobom) iskazali spomenutu solidarnost. Od ukupnog iznosa vrijednosti TV prava za hrvatski nogomet (11 milijuna eura godišnje) – čije će blagodati klubovi i ostali uživati od početka sljedeće pa do konca sezone 25/26 – prvoligašima će pripasti približno 85 posto, odnosno približno 70 milijuna kuna. Presotalih približno 13 milijuna kuna dijelit će se drugoligašima, ženskom nogometu, futsalu i svima ostalima koji su bili obuhvaćeni prodajom prava.

Svih deset klubova, navode Sportske novosti, se složilo s diobom prema kojoj će svaki prvoligaški klub dobivati fiksno 3,5 milijuna kuna godišnje, a ostatak će biti dodijeljen sukladno konačnom plasmanu i to na način da prvaku ide 17, doprvaku 15, trećeplasiranom 13 posto od ukupnih godišnjih primanja iz ovog izvora prihoda. Prvak će, dakle, ovim dogovorom na fiksnih 3,5 milijuna kuna zaraditi dodatnih 5 milijuna i 780 tisuća, te ukupno sezonu zaključivati s 9,28 milijuna kuna. Drugoplasiranom klubu pripadat će 8,6 milijuna, trećeplasiranom 7,92 milijuna, četvrtoplasiranom 7,5 milijuna, petoplasiranom 6,9 milijuna, sedmoplasiranom 6,22 milijuna, osmoplasiranom 5,88 milijuna  devetoplasiranom 5,5 milijuna, a posljednjeplasiranom 4,86 mlijuna kuna.

Također je izglasano da klubu koji bude posljednjeplasirani i ispadne iz prvoligaškog društva bude dodijeljen milijun kuna kao potpora pri jednostavnijoj prilagodbi na drastičniji pad prihoda u sljedećoj sezoni.

Predstavnici klubova također su izglasali i prijedlog tempa isplate, pa tako predlažu da se 45 milijuna kuna isplati u prvoj polovici sezone, uvodna rata od 2,25 milijuna kuna bi sukladno tom prijedlogu trebala sjesti na račune klubova 1. kolovoza, a druga u istom iznosu 1. prosinca, a po okončanju prvenstva 1. lipnja klubovima bi bio uplaćen ostatak sukladno njihovom plasmanu.

Naravno, kao i po pitanju rada svake komisija koja je tijelo Izvršnog odobora saveza, sve navedeno je ‘samo’ prijedlog vladi Saveza, koja isti mora izglasati i potvrditi na svojoj sjednici.

Ugovor vrijedan 44 milijuna eura postao realnost

Od ostalih detalja koje su Sportske novosti objavile ističe se iskomunicirana želja klubova za pojačanjem zajedničkog marketinga lige, te je predložen rok od godine dana da se na svim stadionima osiguraju LED panoi za oglase i LED semafori. Uz to izgleda prevladava i želja da se rad ove komisije, jedinog tijela kroz koji klubovi mogu službeno konstruktivno djelovati po pitanju poslovanja i stručne tematike, intenzivira – s konačnim ciljem ponovnog osnivanja Udruge prvoligaša.

Kakvo je trenutno stanje po pitanju brendiranja i profesinalnosti organizacije lige, dovoljno govori (pomnim pratiteljima domaćeg nogometa poznata činjenica) to da hrvatski prvoligaši utakmice igraju s različitim loptama. Na jučerašnjem sastanku klubovi su konačno pregovarali i o tome, pa ćemo vrlo vjerojatno u budućnosti doživjeti da se profesionalni nogomet u državi igra s istom loptom. Do sada je ova tema uglavnom utiho i bez javnih istupa komentirana unutar nogometnih klubova, uz naglasak da igranje s različitim loptama neminovno dijelom utječe na izvedbe igrača.

Komentiraj