Prije 121 godinu Picasso je otvorio svoju prvu veliku samostalnu izložbu. Nepoznat umjetnik dobio je pozitivne kritike

ilustracija mm

Čuveni Pablo Picasso je 24. lipnja 1901. godine otvorio svoju prvu veliku samostalnu izložbu u jednoj prestižnoj pariškoj galeriji. 19-godišnji Španjolac prikazao je tada 75 radova koji su dokazali njegov specifičan talent. Mladi umjetnik je u to vrijeme bio relativno nepoznat izvan Barcelone, iako je do tada već napravio stotine slika.

Pablo Picasso, široko priznat kao dominantna figura umjetnosti 20. stoljeća, rođen je u Malagi u Španjolskoj, 1881. godine. Njegov otac José Ruiz y Blasco bio je profesor crtanja. Pablo se počeo interesirati za crtanje već s jedanaest godina. Kao učenik svog oca, u Coruñi, gdje je obitelj jedno vrijeme živjela, pokazivao je talent i interes za eksperimentiranje i vlastiti likovni izraz.

Otac ubrzo odlučuje podrediti svoje ambicije talentiranom nasljedniku, dovodi sinu modele i podržava ga u prvom izlaganju slika kada je imao samo trinaest godina. Iako je pohađao umjetničku školu, Pablo je ubrzo napušta kako bi mogao eksperimentirati sa suvremenim umjetničkim stilovima. Odlazi u Pariz 1900. godine, a godinu kasnije vraća se sa stotinu svojih slika, sa ciljem da pobijedi na važnoj izložbi.

Predstavljen je tada dileru umjetnina koji je već radio sa Paulom Cézanneom, i koji je, vidjevši Pablove slike, odmah pristao izložiti ih u svojoj galeriji. Od uličnih scena do pejzaža, prikaza prostitutki, ali i dama iz „visokog društva”, Picasso je pokazao da zna obraditi raznovrsne subjekte. Mladi umjetnik je dobio pozitivne kritike, koje su onda bile rijetke među poštovanim pariškim likovnim kritičarima. Picasso se ubrzo i trajno naseljava u glavnom gradu Francuske.

OZNAKE: Pablo Picasso