Pjesma ‘Mala djevojčica’ označila je početak razvoja potrošačkog društva u Jugoslaviji

Autor:

ilustracija mm

Dana 20. rujna 1958. godine priređena je treća i završna večer prvog Festivala zabavne glazbe Opatija. Bio je to “Festival jugoslavenske radio difuzije” i prvi natječaj je raspisan kao “Konkurs za popularnu pjesmu”, a pobjednik prve legendarne Opatije bila je pjesma “Mala djevojčica” koju su u duetu izveli Zdenka Vučković i Ivo Robić.

Neosporiva pobjeda pjesme ‘Mala djevojčica’, poznatije po motivu “tata, kupi mi auto”, postala je svojevrsnim simbolom uspjeha zabavne glazbe koja se puno desetljeće morala boriti za svoje ideološko i kulturno priznanje. Uspjeh ‘Male djevojčice’ treba staviti u kontekst 1958. godine koju sociolog Igor Duda postavlja kao potencijalnu godinu rođenja potrošačkoga društva u jugoslavenskom socijalizmu. To je razdoblje tzv. gospodarskog čuda u Jugoslaviji bez kojega okretanje konzumerizmu ne bi bilo moguće. Nadalje, ideološko prihvaćanje novih društvenih i životnih stilova dolazi s novim programom SK Jugoslavije, koji je potvrdio i prihvatio sve političke, društvene, pa i kulturološke promjene koje su se dogodile prethodnih deset godina. Nova ideja bila je usmjeriti se na sreću i zadovoljstvo pojedinca, a to je uključivalo “udobniji svakodnevni život” i “odmor i razonodu”. Samo je potrošački orijentirano društvo moglo prihvatiti pobjedu pjesme ‘Mala djevojčica’, koja u samoj svojoj srži ističe želju za posjedovanjem raznih artikala, pa makar i kroz dječje oči.

Potvrda je došla i od samoga pjevača Ive Robića, koji je desetljećima poslije u intervjuu izjavio: “Pjesma ‘Tata, kupi mi auto’ nije bila bez veze napisana. Tad je u ovoj zemlji počeo razvoj. Pa, znate li što je auto značio u to vrijeme? Počeli su izloge uređivati, počelo je biti sve bolje: iz ničega – dokle smo došli.”

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.