Orbán je ograničio cijene goriva, ali postoje iznimke: Mađari kupuju benzin u Hrvatskoj

Autor:

08.08.2022., Zagreb - Cijene goriva na benzinskim pumpama u Hrvatskoj. Photo: Ivan Skrinjar/PIXSELL

Ivan Skrinjar/PIXSELL

Državljani Mađarske sve više spremnike svojih vozila pune na hrvatskim crpkama. Razlog je cijena – na punom spremniku mogu uštedjeti i do 35 eura.

Mađarska vlada ograničila je cijene goriva, no te cijene koje su niže nego u Hrvatskoj vrijede – samo za privatna vozila. Sva ostala, u što spadaju službena i poslovna vozila svih vrsta te vozila autoškola, izuzeta su krajem srpnja iz vladine regulative. Od tada plaćaju tržišnu cijenu, onu bez vladine intervencije, koja je viša od cijene benzina na hrvatskim crpkama, piše Večernji list.

Poduzetnici, vlasnici autoškola i drugi koji posjeduju takva vozila već neko vrijeme upozoravaju da njihovi poslovi trpe zbog cijene goriva, a oni koji su blizu granice redovno odlaze napuniti spremnike u Hrvatsku. Uz dobar tečaj konverzije forinte, na spremniku od 70 litara Mađari u Hrvatskoj mogu uštedjeti oko 35 eura.

Benzin 95 u Hrvatskoj je, uz vladinu intervenciju, sada ograničen na cijenu od 11.19 kuna (1.49 eura), a dizel na 12.35 kuna (1.64 eura) po litri. Mađarska vlada već je prije intervenirala te zamrznula cijene pa Mađari plaćaju oko 1.20 eura za litru goriva, ali samo ako ne voze službene ili poslovne automobile.

Cijena koju plaćaju oni koji ih voze je tržišna i redovno se mijenja, a prema posljednjim je informacijama iznosila 1.99 eura za litru benzina te više od 2 eura za litru dizela. Sada se najavljuje i daljnje poskupljenje dizela za još 30 forinti (0.074 eura).

Osim cijene, drugi problem u Mađarskoj jest nedostatak goriva, posebno na malim privatnim benzinskim postajama. MOL, naime, stalno smanjuje isporuke, koje su već bile pale na 50 posto u odnosu na regularna vremena, a danas isporučuju samo 35 posto količine iz razdoblja prije krize.

MOL je ograničenu isporuku različito objašnjavao – od toga da je od ožujka sklopio ugovor s 258 novih partnera te se smanjene isporuke odnose samo na njih, do toga da tim potezom želi osigurati ravnomjernu distribuciju goriva.

Mađari su među prvima ograničili cijene goriva i mnogi su mislili da je riječ o predizbornom triku, no premijer Viktor Orbán nastavio je s istom politikom i nakon slavlja na izborima. No, s vremenom polako isključuje dio po dio Mađara iz sheme ‘najjeftinijeg goriva u Europi’ – prvi ‘na meti’ bili su kamioni velike tonaže, a onda i poslovna vozila. Orbán je najavio da će ta intervencija potrajati najkraće do listopada.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.