Novi putnički terminal Luke Dubrovnik bit će recepcija grada

Od 1. svibnja u Luku Dubrovnik počela su pristajati jedan do dva kruzera dnevno, a Grad Dubrovnik i Luka Dubrovnik d.d. zainteresirani su za to da se cjelokupna infrastruktura novog terminala napravi na strateškoj razini

Kao najznačajnija destinacija brodova na kružnim putovanjima na hrvatskom dijelu Jadrana, Dubrovnik je prema posjećenosti u samom vrhu Mediterana te trenutno prolazi kroz fazu stabilizacije i kontrolirana održivog razvoja. Od 1. svibnja u Luku Dubrovnik počela su pristajati jedan do dva kruzera dnevno, a taj će se trend nastaviti sve do kraja studenoga. Već ove godine ostvarili su se dolasci kruzera čiji je homeport Dubrovnik, a do kraja sezone bit će ih ukupno 30. Kako bi u budućnosti Dubrovnik mogao postati prava homeport destinacija, potrebna je izgradnja modernog putničkog terminala za brodove na kružnim putovanjima. Luka Dubrovnik projekt je već pripremila, a nakon što on, prema planu, i službeno bude odobren u Gradskom vijeću, trebala bi napokon započeti i realizacija te 200 milijuna kuna vrijedne investicije koja neće dovesti samo do moderne preobrazbe Luke, već i do višestrukih pozitivnih efekata na dubrovačko gospodarstvo.

Terminal je zamišljen kao svojevrsna recepcija grada kroz koji bi prolazila većina gostiju koji dolaze u Dubrovnik, što bi dodatno povećalo prihode Luke Dubrovnik kroz takse koje se naplaćuju.

Budući da se posljednjih godina počela propitivati i kvaliteta destinacije kao dvostrani put u kojem zadovoljstvo gosta mora pratiti i zadovoljstvo žitelja kvalitetom života, Grad Dubrovnik je kroz akcijski plan započeo s provedbom programa “Respect the City”, što predstavlja strateški važnu odluku i prijelomni trenutak za razvoj grada i uvjeta življenja kako za građane tako i za sve posjetitelje. „Respect the city“ je multidisciplinarni projekt strateškog upravljanja destinacijom s akcijskim planom. To je skup kratkoročnih, srednjoročnih i dugoročnih mjera i aktivnosti u čijem fokusu je Dubrovnik kao predvodnik održivog i odgovornog turizma na Mediteranu.

Novi terminal za putnike na kružnim putovanjima, poput morske recepcije grada Dubrovnika, treba biti pod kontrolom Grada kao jedna od poluga za provođenje ideja projekta ‘Respect the City’. FOTO: Luka Dubrovnik

Grad Dubrovnik i Luka Dubrovnik d.d. zainteresirani su za to da se cjelokupna infrastruktura napravi na strateškoj razini te zadovolji osnovne uvjete modernog turističkog poslovanja, omogući fluentni promet roba i usluga u mikro području grada uz uredan i normalan život svojih građana i posjetitelja.

Očuvanje baštine, kvalitetan svakodnevni život građana te osiguravanje najboljeg iskustva Dubrovnika posjetiteljima, motivi su zaokreta u upravljanju destinacijom. Uz taj snažan zaokret, i buduće izmjene i dopune UPU-a Gruž iznjedrile su logično rješenje, a to je da terminal za putnike na kružnim putovanjima, poput morske recepcije grada Dubrovnika, treba biti pod kontrolom Grada kao jednom od poluga za provođenje ideja projekta „Respect the City“.

Luka Dubrovnik d.d. tu se nameće kao jedino logično rješenje, kroz koje bi se ostvarila i izgradnja objekata po mjeri i u skladu s našom tradicijom, kontrolom i upravljanjem dinamikom putnika i transportnih tokova, kao i dugoročno strateško planiranje razvoja mikropodručja Gruža kao integralnog dijela Grada Dubrovnika.

Društveno poduzeće Luka Dubrovnik d.d. osnovano je 1947. godine, a postalo je dioničko društvo 2002. godine prema Zakonu o privatizaciji i Zakonu o morskim lukama. Luka je u početku bila teretno-putnička pa je shodno tome uređen jedan putnički gat, a ostatak luke izgrađen je kao pristanište za teretne brodove s dizalicama za utovar i istovar brodskog tereta, kao i terminalom za istovar i utovar željezničkih vagona, kojima se vršio transport raznih dobara diljem Jugoslavije. No novo vrijeme, uzlet turističkih brojki i činjenica da je Dubrovnik u moderno doba postao treća mediteranska luka po broju putnika na kružnim putovanjima, nametnuli su potrebu proširenja putničkog dijela Luke i izgradnje novog terminala kako bi infrastruktura grada bila u skladu s modernim i održivim trendovima.

Luka je u početku bila teretno-putnička pa je shodno tome uređen jedan putnički gat, a ostatak luke je izgrađen kao pristanište za teretne brodove sa dizalicama za utovar i istovar brodskog tereta, kao i terminalom za istovar i utovar željezničkih vagona, kojima se vršio transport raznih dobara diljem bivše Jugoslavije. No, novo vrijeme, uzlet turističkih brojki i činjenica da je Dubrovnik u moderno doba postao treća mediteranska luka po broju putnika na kružnim putovanjima, nametnuli su potrebu proširenja putničkog dijela Luke i izgradnje novog terminala kako bi infrastruktura Grada bila u skladu s modernim i održivim trendovima.

Komentiraj