Na otvorenju festivala u Cannesu zaboravilo se na mjere zaštite od covida

Autor:

Dean Sinovčić

Tko mari za pravila covid protokola kada treba otvoriti najveći filmski festival na svijetu, onaj u Cannesu? Barem pola njih ne mari. To je ona polovica uzvanika koji nisu u utorak navečer ni na crvenom tepihu ni u svečanoj dvorani Lumiere nosili zaštitne maske na otvorenju festivala. Razumljivo je da ih nisu nosili oni koji su bili na pozornici za vrijeme otvorenja, a to su članovi žirija na čelu sa predsjedavajućim Spikeom Leejom, zatim posebni gosti Pedro Almodovar i Bong Joon-Ho, redatelj filma „Parazit“ koji je pobijedio u Cannesu prije dvije godine. No, u publici su sjedili Leos Carax, redatelj filma „Annette“ kojim je otvoren festival kao i glavni glumci Adam Driver i Marion Cotillard, koji također nisu nosili maske, kao ni Jodie Foster koja je stigla u Cannes kako bi dobila nagradu za životno djelo. Dvorana je bila ispunjena do posljednjeg mjesta, mora da su se čelni ljudi festivala Thierry Frémaux i Perre Lescure gadno znojili kada su vidjeli toliko nepokrivenih lica. Njih dvojica cijelo su vrijeme nosili zaštitne maske.

PHOTO: EPA/IAN LANGSDON

Film „Annette“, koji je otvorio festival, nije dobio osobite kritike. Šteta ponajviše zbog redatelja Leosa Caraxa, maštovitog filmskog vizionara čiji je posljednji film „Sveti motori“ prikazan 2012. u konkurenciji za Zlatnu palmu. Radi se o sjajnom filmu, često se nalazi na listama do sada najboljih filmova 21. stoljeća ali tada žiri nije imao hrabrosti nagraditi takvo djelo. „Annette“ ne dosiže kvalitetu tog filma. Ideju za film „Annette“ Caraxu su dali Ron i Russell Mael, poznatiji po svom inovativnom bendu Sparks koji je na vrhuncu slave bio krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća. Oni su željeli napraviti šou u kojem su u središtu dva lika, stand-up komičar i dirigent. Kada su to rekli Caraxu, a bilo je to prije osam godina, on je razigrao cijelu priču i pretvorio je u film. Ulogu stand-up komičara dao je Adam Driveru, njegovu suprugu, opernu divu,  glumi Marion Cotillard dok dirigenta glumi Simon Helberg, poznat kao Howard iz serije „Teorija velikog praska“. I tako je nastao filmski mjuzikl „Annette“ za koji su glazbu napisali braća Mael. Sav taj proces autori i glumci (bez Adama Drivera koji se morao vratiti u Ameriku na snimanje nove tv serije) opisivali su na konferenciji za novinare održanoj u srijedu ujutro. Kraj konferencije za novinare začinio je  Carax koji je poznat po tome što ne voli osobito medije. Prije posljednjeg pitanja rekao je „Idem piškiti pa ću se vratiti“. Kako je ubrzo uslijedio kraj konferencije za novinare, nije bilo ni potrebe da se vraća.

PHOTO: EPA/IAN LANGSDON

A da su konferencije za novinare u Cannesu i te kako zanimljive pokazao je Spike Lee na konferencji na kojoj se predstavio žiri. „Ovaj svijet vode gangsteri. Agent Orange, onaj frajer iz Brazila i Putin su gangsteri. Nemaju morala, nemaju skrupula. U takvom svijetu živimo. Moramo progovoriti protiv tih gangstera“, rekao je Lee novinarima pri čemu je Agent Orange, naravno, Donald Trump dok je „onaj frajer iz Brazila“ brazilski predsjednik Glumica Maggie Gyllenhaal, također članica žirija, govorila je o važnosti žena u filmskom svijetu dok se u zanimljivoj poziciji našao francuski glumac Tahar Rahim, poznat po ulozi u Netflixobvoj seriji „The Serpent”. On je član žirija, a njegova supruga Leila Bekhti glumi u filmu „The Restless” koji se natječe za Zlatnu palmu. On tu ne vidi potencijalni sukob interesa. „Ona je glumica kao i bilo koja druga. Ne vidim problem. Oboje smo glumili u filmu Jacquesa Audiarda“, izjavio je Rahim aludirajući na to da je Audiardov novi film „Paris, 13th District“ također u konkurenciji za Zlatnu palmu pa bi, valjda, onda i to bio problem.

PHOTO: EPA/IAN LANGSDON

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.