C Pakiranje jedan je od vodećih proizvođača papirnatih vrećica

Autor:

29.01.2024. Sveta Helena - C Pakiranje, tvrtka za proizvodnju papirnate ambalaze i vrecica. 

Photo Sasa ZinajaNFoto

C Pakiranje PROMO

Poštujući najviše standarde ekonomski i ekološki održivog poslovanja, već 13 godina posluje tvrtka C Pakiranje, jedan od vodećih proizvođača papirnatih vrećica za kupnju i pakiranje prehrambenih proizvoda u regiji

Ako ste ovih dana bili u kupnji u nekom od šoping centara zasigurno ste, kupujući kruh , posegnuli za jednom od onih dobro poznatih papirnatih vrećica u koju ste stavili odabrani pekarski proizvod. A ako ste uz to i pobornik „fast fooda“ i rado posjećujete neki od popularnih lanaca brze prehrane, primijetili ste da vam zaposlenici tih restorana odabrane proizvode zapakiraju u smeđu ili bijelu papirnatu vrećicu s logotipom otisnutim na vanjskoj strani pakiranja. Sličnu ćete papirnatu vrećicu dobiti i u kvartovskoj pekarnici kada jutrom navratite po friški kroasan. Svim tim vrećicama, koje su postale redovni i nezaobilazni dio naše svakodnevice, jedno je zajedničko: proizvode se po posebnim sanitarnim pravilima i propisima kakvi se primjenjuju za pakiranje prehrambenih proizvoda, uz iznimno stroge standarde kvalitete i ekološke prihvatljivosti. To nije jednostavna proizvodnja, nego proizvodnja koja traži velika ulaganja u strojeve, grafičku pripremu, proces pakiranja i drugo.

Suvremeni pogon C Pakiranja u Svetoj Heleni pokraj Zagreba, u kojem se proizvode papirnate vrećice za supermarkete i trgovačke lance u čitavoj Europi. FOTO: C Pakiranje PROMO

Upravo na takav način, poštujući najviše standarde ekonomski i ekološki održivog poslovanja, već 13 godina posluje tvrtka C Pakiranje, jedan od vodećih proizvođača papirnatih vrećica za kupnju i pakiranje prehrambenih proizvoda u regiji. Posjetili smo njihov suvremeni pogon u Svetoj Heleni pokraj Zagreba u kojem se proizvode papirnate vrećice za supermarkete i trgovačke lance u čitavoj Europi. „Krenuli smo 2011. godine s izgradnjom tvornice od nule s prvim strojevima, kao ‘greenfield’ investicija, ali s velikom ambicijom da postanemo jedan od vodećih i prepoznatljivih europskih proizvođača papirnatih vrećica za prehranu. Neću pretjerati ako kažem da smo među našim klijentima prepoznati kao tvrtka koja zastupa kvalitetu i europski standard proizvodnje koja je inovativna jer stalno usavršavamo proces proizvodnje i podižemo kvalitetu proizvoda, i koja je fleksibilna jer smo u stanju brzo se prilagoditi potrebama tržišta i zahtjevima naših klijenata, poštujući nadasve dogovorene rokove isporuke i sve ugovorene obveze. Proces etabliranja i dostizanja europske kvalitete nije bio jednostavan, ali se tijekom godina upornošću i trudom dostigla razina strateškog partnera nekim od najvećih trgovačkih lanaca u Europi“, ispričao nam je odmah na početku našeg razgovora voditelj operativnog poslovanja tvrtke C Pakiranje Ivan Dananić, podsjećajući da im ugovorne obveze priječe navođenje imena klijenata, pa čak i onih najpoznatijih.

‘Prepoznati smo kao tvrtka koja zastupa kvalitetu i europski standard proizvodnje koja je inovativna jer stalno usavršavamo proces proizvodnje’, kaže Dananić

Tvrtka danas zapošljava 60-ak radnika i svoje visokokvalitetne proizvode izvozi u niz zemalja Europe. „Orijentirali smo se najvećim dijelom na tržište Europske unije poštujući pritom općeprihvaćene europske standarde proizvodnje i kvalitete“, tumači nam dalje Dananić. Posvećenost kvaliteti i ekološkoj prihvatljivosti postupka proizvodnje i krajnjeg proizvoda vidljiva je i u činjenici da je tvrtka nositelj certifikata za ambalažu BRC Global Standard, certifikata FSC i PEFC za odgovorno gospodarenje šumama, certifikata ISO 9001:2015 za visoko postavljene kriterije upravljanja kvalitetom i poslovnim procesom te usklađenosti poslovanja s međunarodnom normom ISO 14001. S ponosom ističe i da su se aktivno pridružili UN-ovoj inicijativi Save Food, zajedničkom projektu FAO-a (Food and Agriculture Organization), UN-ova programa za okoliš (UNEP) i Messe Düsseldorfa, čiji je cilj poticanje dijaloga među predstavnicima industrije, istraživanja, političke sfere i civilnog društva na temu prevencije gubitka hrane. Svi proizvodi koji izađu s proizvodne trake C Pakiranja, osim što zadovoljavaju sve navedene certifikate kvalitete, nositelji su i oznake DFC (Direct Food Contact) koja potvrđuje da su njihove vrećice proizvedene po najvišim standardima kvalitete i time pogodne za pakiranje hrane, odnosno za direktan kontakt s prehrambenim proizvodima.

Ivan Dananić, voditelj operativnog poslovanja tvrtke C Pakiranje i Krunoslav Funtek, voditelj proizvodnje. FOTO: C Pakiranje PROMO

U C Pakiranju veliku pažnju posvećuju upravo zaštiti okoliša. „Osnovna sirovina za proizvodnju vrećica je većinom kraft papir, no uz njega koristimo i certificirani reciklirani papir, ekološki prihvatljive prozirne folije koje se mogu reciklirati, ljepila i boje na bazi vode koje mogu u direktan kontakt s hranom. Recikliramo sve vrste papirnih ostataka, kako smeđih kraft papira, tako i bijelih kraft papira, a u proizvodnji koristimo isključivo boje i ljepila na bazi vode koja su u skladu najvišim ekološkim zahtjevima i standardima. Tako poštujemo smjernice EU-a o održivosti poslovanja i maksimalnoj uporabivosti proizvoda. Svi naši proizvodi su 100 posto biorazgradivi i nemaju štetnog utjecaja na prirodu, a uz to su i adekvatna zamjena za plastične vrećice, čime umanjujemo negativan utjecaj čovjeka na prirodu i smanjujemo količinu plastičnih vrećica u prirodi. Naša je briga za okoliš prepoznata i unutar stručnih krugova te smo dobitnici nagrade Cropak u kategoriji Eko Cropack za 2012., 2014. i 2018. godinu. Tu nagradu za cjeloviti doprinos zaštiti okoliša iz aspekta ukupnog gospodarenja ambalažom i ambalažnim otpadom u Hrvatskoj dodjeljuje Institut za ambalažu Tectus“, tumači naš sugovornik.

Tvrtka je nositelj certifikata za ambalažu BRC Global Standard, certifikata FSC i PEFC za odgovorno gospodarenje šumama. FOTO: C Pakiranje PROMO

I dok se spuštamo do proizvodnog pogona, Dananić kaže da je dio poslovanja tvrtke upravo sljedivost proizvoda od zaprimljene sirovine preko kompletnog proizvodnog procesa do isporuke kupcu. Sirovinu za svoje proizvode nabavljaju od najpoznatijih proizvođača ekološki prihvatljivog papira u EU-u poput svjetski poznatog brenda Mondi paper, švedskog Nordic Papera, finsko-švedskog konzorcija Stora Enso, austrijskog Starkrafta, njemačkog Pfleiderera, češkog JIP-a i turskog proizvođača Natron-Hayat koji je preuzeo tvornicu papira Natron u susjednoj BiH. Posebno paze da svaki od proizvođača papira od kojeg nabavljaju sirovinu posjeduje sve potrebne certifikate kvalitete potrebne za papir namijenjen za pakiranje prehrambenih proizvoda, a jednakom pažnjom odabiru i isporučitelje boje i ljepila koja se koriste u proizvodnom procesu, jer i oni moraju biti zdravstveno i ekološki prihvatljivi.

Zlatko Canjuga je vlasnik i osnivač tvrtke C Pakiranje. FOTO: C Pakiranje PROMO

„Mi u svakom trenutku imamo kontrolu nad procesom proizvodnje i u slučaju bilo kakve reklamacije znamo točno u kojem se trenutku, u kojem dijelu proizvodnog procesa, na kojem stroju i u kojoj smjeni dogodila greška, pa čak i koji je zaposlenik bio za strojem u tom času. Ti nam podaci omogućuju da detaljno analiziramo uzroke greške i tako je brže i efikasnije otklonimo“, objašnjava. Na ulazu u pogon vidljivi su veliki ekrani na zidu na kojima se nižu precizni podaci o broju proizvedenih i zapakiranih vrećica, o broju aktivnih strojeva i svi ostali podaci važni za praćenje proizvodnog procesa. „Voditelj proizvodnje unosi radni nalog u računalo i podaci iz naloga odmah se projiciraju na ekran i dalje na strojeve, tako da radnik ne dobiva nalog u papirnatom obliku kako se to nekad radilo već ga, zahvaljujući digitalizaciji proizvodnog procesa, ima odmah na stroju“, objašnjava nam Dananić dok obilazimo postrojenje. Voditelj potom na ekranu ima sve podatke o tome što se radi na svakom od strojeva, a nakon dovršetka procesa na tom stroju unose se podaci o odrađenim poslovima, tako da se u svakom trenutku mogu analizirati pojedinosti o proizvedenim artiklima. „Mi točno znamo koliko se komada vrećica može proizvesti iz jedne role papira, što nam omogućava da kontroliramo škart i tako smanjimo gubitke u proizvodnji“, tumači dalje i dodaje da se svi podaci dalje prenose u financijski odjel i kontroling.

Sirovinu za svoje proizvode C Pakiranje nabavlja od najpoznatijih proizvođača ekološki prihvatljivog papira u EU-u. FOTO: C Pakiranje PROMO

U proizvodnoj hali, saznajemo, rade 54 zaposlenika u tri smjene, jer proizvodnja ne smije stati. Za jednim od strojeva zatičemo Patriciju koja nam kaže da u tvrtki radi gotovo tri godine. Je li zadovoljna, pitamo je. „Svakako. Zadovoljna sam i plaćom i radnim uvjetima“, kaže nam. U susjednoj hali, na stroju koji tiska logotipe i marketinške poruke klijenata na gotove proizvode, radi Mišo. On u tvrtki radi već 12 godina i ističe da je vrlo zadovoljan poslom. Ivan Dananić pak naglašava da tvrtka vodi brigu o svojim zaposlenicima i u interesu im je da je odljev kvalitetne radne snage što manji, pa će reći i da među zaposlenima imaju veliki broj onih koji su u tvrtki od samog početka.

Nažalost, mnogi ljudi u Hrvatskoj koji odlučuju o industriji i gospodarstvu ne shvaćaju da pojedine industrije ne mogu zbog strukture proizvodnje, radnih naloga, potrošnje energije, pripreme proizvodnje bez kontinuiteta tzv. tri smjene „Kad je 2017. Europska unija otvorila vrata hrvatskim radnicima, dvojica naših zaposlenika dala su otkaz i otišla u Njemačku u potrazi za boljim poslom i većom plaćom. Nakon tri mjeseca obojica su se vratila i tražila da ih ponovno zaposlimo. Shvatili su da je život ovdje u mnogočemu kvalitetniji nego u inozemstvu, a da naša plaća polako sustiže dosadašnje obećane zemlje koje ti znaju dati, ali znaju i uzeti“, ispričao nam je naš sugovornik. Nedostatak radne snage pogađa i njihovu tvrtku, kaže, pa su tako odnedavna zaposlili i nekoliko radnika s Filipina koji su se vrlo dobro snašli i pokazali kao vrlo vrijedni i kvalitetni zaposlenici. Međutim, i nadalje ostaje golemi problem bolovanja, kaže Dananić i sugerira da bi taj segment trebalo drastično promijeniti tako da troškove bolovanja svakog radnika preuzima HZZO.

Jedan od temeljnih ciljeva poslovanja tvrtke C Pakiranje su razvoj i širenje proizvodnje. FOTO: C Pakiranje PROMO

Dok razgledavamo pogon, voditelj Dananić nam tumači da predstavnici njihove tvrtke vrlo aktivno sudjeluju i u svim raspravama o pravilnicima i propisima kojima se reguliraju aktivnosti unutar branše jer svojim iskustvom mogu doprinijeti stvaranju kvalitetnijeg zakonskog okvira. „U sastavu Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), na razini Ministarstva gospodarstva i EU-a, pokušavamo aktivno sudjelovati u raspravama o kreiranju novog pravilnika o ambalaži i ambalažnom otpadu koji će uskoro usvojiti Europska komisija. Poslali smo svoje prijedloge i mišljenja koji su putem HUP-a i Ministarstva gospodarstva proslijeđeni našoj delegaciji pri EK-u. I s ponosom možemo reći da su neke naše primjedbe prihvaćene, što nam je potvrdio i veleposlanik Finske u Hrvatskoj Kalle Johannes Kankaanpää jer su i finski kolege iz branše imali slične prijedloge“, kaže Dananić.

Jedan od temeljnih ciljeva poslovanja tvrtke C Pakiranje jest razvoj i širenje proizvodnje. Bez toga se, kaže, ne može konkurirati najboljim europskim proizvođačima. No ti planovi ne prolaze bez problema i poteškoća. „U ovom trenutku nemamo veliki skladišni prostor jer u pravilu sve što proizvedemo odmah i isporučujemo kupcima i proizvedene se količine kratko zadržavaju u krugu tvornice. No skladište nam je ipak potrebno jer nešto robe uvijek trebamo imati na lageru. Osim toga, imamo i nove poslovne planove za širenje proizvodnje, robotiziranje dijela proizvodnog procesa i uvođenje nekih novih proizvoda u naš asortiman, zbog čega nam je novi prostor nužan. I sada ubrzano radimo na realizaciji plana gradnje novog skladišta i pogona u neposrednoj blizini. Zemljište već imamo. No problem nam stvara činjenica da je to zemljište još uvijek u prostornom planu klasificirano kao poljoprivredno, a proces prenamjene čestice u građevno zemljište jako je spor“, objašnjava Dananić i zaključuje da se odluke o prenamjeni zemljišta vezane uz ulaganja moraju nužno izuzeti iz političke sfere odlučivanja, spustiti u stručne sfere i ubrzati jer prespori procesi nanose štetu poslovanju.

‘Imamo nove poslovne planove za širenje proizvodnje, robotiziranje dijela proizvodnog procesa i uvođenje nekih novih proizvoda u naš asortiman’, kaže Ivan Dananić

Posljednje tri godine zbog pandemije i poremećaja na tržištu uzrokovanih ratom u Ukrajini, iznimno su teški uvjeti za poslovanje u cijeloj Europi. Enormni skok cijena energije, skok cijena sirovina i radne snage i pad narudžbi uzrokovali su to da su mnoge srednje i male tvrtke u Europi propale ili jedva rade. Ta situacija vidljiva je u najvećim europskim gospodarstvima, Njemačkoj, Francuskoj… „Naša razvojna vizija nikada nije podrazumijevala maksimalno povećanje proizvodnje u kratkom vremenu i ulazak na što veće tržište. Umjesto toga pažnju smo usmjerili na postepeni rast uz stalno podizanje kvalitete i praćenje tehnoloških inovacija kako bismo proizvodni proces podigli na što višu razinu, a sve investicije u poboljšanje i proširenje proizvodnje pokušavamo riješiti sami. Hrvatska ima neindustrijske uvjete kreditnih zaduženja i europskih fondova“, kaže Dananić i upozorava da bankarski sustav u Hrvatskoj ne pokazuje dovoljan interes investicijama u industriju i proizvodni sektor. „Mislim da je krajnje vrijeme ili promjena neke financijske orijentacije države prema posebnoj banci za industrijski razvoj ili promjena politike središnje državne banke prema industriji jer nam takozvano ‘turističko-apartmansko’ razmišljanje kad prestanu dotacije i potpore za razvoj iz Europe neće pomoći ako nemamo privredu 365 dana godišnje. A to može samo industrija“, zaključio je Dananić.

Pred C Pakiranjem je, kaže, još jedan izazovan projekt investicije u robotizaciju dijela proizvodnje, posebno u dijelu slaganja proizvoda. „Imali smo na probnom radu jednog robota u pogonu koji je radio na pakiranju gotovih proizvoda u kutije, no zaključili smo da je čovjek u tom segmentu još uvijek nezamjenjiv jer se pokazalo da naši radnici za strojem još uvijek brže pakiraju proizvode nego što to odradi robot. Ipak, nedostatak kvalificirane radne snage je osjetan jer obrazovni sustav ne generira pozitivan odnos prema radu i robotizacija je neminovna te još uvijek razmatramo u kojem segmentu robotizaciju možemo iskoristiti na najbolji mogući način“, zaključio je naš razgovor Dananić.

Pred C Pakiranjem je još jedan izazovan projekt investicije u robotizaciju dijela proizvodnje, posebno u dijelu slaganja proizvoda. FOTO: C Pakiranje PROMO

OZNAKE: c pakiranje

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.