Mastodon preuzima znatan broj ‘izbjeglica’ s Twittera nakon Muskovog preuzimanja

Autor:

23.04.2022., Zagreb - Drustvena mreza Twitter.   Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

Photo: Davor Puklavec/PIXSELL

Postoje znakovi malog, ali rastućeg egzodusa s Twittera nakon što je Elon Musk prošlog četvrtka zaključio ugovor o kupnji te društvene platforme. Dok mnogi korisnici Twittera čekaju i možda još nisu u potpunosti izbrisali svoje račune u ovom trenutku, znatan broj ljudi trenutno provjerava alternative Twitteru.

Jedna od tih alternativa je Mastodon, decentralizirana društvena mreža koja je dobila više od 70.000 novih prijava u petak, dan nakon što je Musk preuzeo Twitter. I ovog vikenda, službena mobilna aplikacija Mastodon zabilježila je rekordan broj preuzimanja, jer je sve više ljudi koji su bježali s Twittera počelo tražiti novi online dom, piše TechCrunch.

Mastodon, da bude jasno, nije nova platforma. Besplatna usluga mikroblogiranja otvorenog koda debitirala je u ožujku 2016., nudeći drugačiji pristup online društvenom umrežavanju. Slično kao i na Twitteru, možete pratiti druge korisnike i stvarati postove koji se mogu lajkati i retweetati (ili “tutnuti”, u Mastodon žargonu), koristiti hashtagove, dijeliti medije i još mnogo toga. Ali za razliku od Twittera, Mastodon je distribuirana društvena mreža gdje se korisnici prijavljuju na pojedinačne poslužitelje ili čvorove, svaki sa svojom temom, pravilima, jezikom i politikom moderiranja. Na primjer, trenutno najpopularniji poslužitelj je mastodon.social, koji ima 817.219 korisnika. Japanski poslužitelj pawoo.net je odmah iza toga s nekih 766.399 korisnika.

Korisnici općenito mogu pregledavati sadržaj i komunicirati s ljudima na drugim poslužiteljima, s izuzetkom bilo kojeg poslužitelja u “fediverzumu” — grupi međusobno povezanih ili objedinjenih poslužitelja — koje je njihov vlastiti administrator poslužitelja zaključao.

Mastodon radi na webu ili mobilnom uređaju, uključujući i izvorne mobilne aplikacije. Osim glavnog Mastodon mobilnog klijenta, postoji i dugačak popis klijenata trećih strana među kojima možete birati, s imenima kao što su Tootle, Metatext, Mast,  Toot!, Mastoot, Twidere X, Mercury for Mastodon, Tootoise, Tootter za Mastodon, Stellu i druge.
U petak je Mastodon podijelio da se broj znatno povećao: više od 70.000 ljudi prijavilo se za Mastodon račun samo tog dana (28. listopada). (Rochko je kasnije primijetio da je brojka zapravo bila 70.849, u odnosu na 10.801 dan prije.)

Ovaj priljev novih korisnika također je pomogao u jačanju mobilne aplikacije Mastodon. Od petka poslijepodne, aplikacija je skočila na 38. mjesto u kategoriji društvenih mreža na američkom App Storeu, pokazuju podaci tvrtke Sensor Tower za istraživanje aplikacija. Ovo je bio najviši rang aplikacije od 27. travnja 2022. kada je zauzela 37. mjesto – nedugo nakon što je Musk dao svoju početnu ponudu za kupnju Twittera, što je potaknulo prvi egzodus sa Twittera. Najviši rang koji je aplikacija tada zauzela bio je broj 31 26. travnja 2022.

To se u međuvremenu promijenilo, kaže nam Sensor Tower. Aplikacija se sada popela na 21. mjesto u kategoriji Društvene mreže na US App Storeu, nadmašivši svoj raniji rekord.

Također je zabilježio najviše instaliranja ikad u jednom danu u subotu, 29. listopada, s 34.000 novih preuzimanja na iOS-u i Androidu tog dana. A tijekom posljednja tri dana (28.-30. listopada) aplikacija je imala oko 91.000 novih instaliranja, kaže Sensor Tower. To je porast od 658% u usporedbi s 12 000 instaliranja iz prethodna tri dana (25.-27. listopada). To je također znatan dio ukupnih instaliranja aplikacije do danas, koji sada iznose ukupno 489.000 za iOS i Android. Njemačka je najveće tržište Mastodona s 37% instalacija, a slijede je SAD s 19% i Japan sa 7%.

Međutim, usprkos obaranju rekorda, Mastodonova mobilna aplikacija još se nije probila među sveukupno najbolje iPhone aplikacije u US App Storeu. To bi moglo biti zato što Mastodon ima toliko dugačak rep klijenata trećih strana da se neka preuzimanja aplikacija od novih korisnika odvode iz glavne aplikacije i usmjeravaju drugamo. Primjerice, aplikacija Mastodon MetaText skočila je za 14 mjesta na ljestvici u kategoriji društvenih mreža, dok se Mercury pomaknuo za tri mjesta. No, ni oni nisu tako veliki, s rangovima u kategoriji društvenih mreža od 469 odnosno 1295.

Nema sumnje da je ovaj brzi rast preuzimanja aplikacija Mastodon izravno povezan s Muskovim preuzimanjem Twittera. Međutim, rast Mastodona nije jedini znak da neki korisnici Twittera napuštaju platformu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.