MARINA S TRADICIJOM: ‘Svi moji brodovi vezani su za marinu u Ičićima, iz Beča tu dolazim još od 1990.’

Autor:

Saša Zinaja/NFOTO

Doktor Mladen Novak iz Beča oplovio je više puta cijeli Jadran, od Venecije do Kotora, a za Navigare opisuje zašto je od otvaranja prije 32 godine vjeran gost ACI marine u Ičićima, gdje i sada sa suprugom Gorankom boravi na jahti

Dr. Mladen Novak, stomatolog rođen u Zagrebu koji niz desetljeća živi i radi u Austriji, ACI marinu Opatija u Ičićima više od 30 godina smatra svojim drugim domom. Njegovi brodovi su na stalnom vezu u toj marini od lipnja 1990., kada je marina otvorena, te je jedan od njenih prvih gostiju. Novak je 20 godina bio primarius u privatnoj bolnici, danas ima svoju ordinaciju i živi u centru Beča, kod same Bečke državne opere, no domaći mentalitet ništa ne može zamijeniti. “Vjeran sam stanovnik marine u Ičićima, jedan od pionira. Ovdje imam svoju ploveću kuću, svoj drugi dom koji se nalazi u moru, gdje se supruga i ja osjećamo vrlo ugodno”, otkrio je za Navigare Mladen Novak.

Doktor Mladen Novak i supruga Goranka u Ičićima borave na brodu Monti, motornoj jahti Ferretti 47 iz 1987., a Novak u Ičiće dolazi od 1990. i promijenio je već 20 brodova. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Prednosti su ACI marine Opatija u Ičićima višestruke, naglasio je Novak: “Prednost marine je u tomu što je smještena nadomak Opatije, a posebno što se nalazi u blizini Rijeke, gdje imate bolnicu, a lako su dostupni i svi ostali sadržaji koje ovaj grad pruža. Od Beča do Ičića imamo samo 500 kilometara, ljudi iz Graza i Slovenije imaju još i manje. Svi imamo ovdje jednu polaznu bazu koja je lijepa, funkcionalna i građena je kvalitetno. I prilikom samog otvaranja to je bila jedna od najboljih marina u Hrvatskoj, a što je i danas. Njen geostrateški položaj je idealan za goste koji dolaze sa zapada: iz Njemačke, Austrije, Mađarske, Slovenije, Italije. Izvrsno je povezana s europskom mrežom autocesta, jedino je mali problem kod Postojne u Sloveniji. Čitava je Hrvatska izvrsno cestovno povezana i vi možete brzo doći u Zagreb i opet se vratiti u Ičiće. Često odlazimo na izlete u Istru koja ima izvrsnu gastro ponudu. Isto tako, možete lako otići i na izlet u kontinentalni dio Hrvatske – primjerice, u Gorski kotar – i uživati u prekrasnoj prirodi i izvrsnoj domaćoj hrani. U marinu sam došao još vrlo mlad i cijelo to vrijeme družim se i opuštam sa svojim prijateljima, a mnoge od njih upravo sam tu i stekao. Zahvaljujući osoblju i upravi marine boravak ovdje uvijek je siguran, divan i krasan.” Dr. Novak također ističe kako područje Kvarnera i Istre ima bogatu ugostiteljsku ponudu, sigurno jednu od najboljih u Hrvatskoj, i sve se to nalazi u blizini marine: “Odavde imate mogućnost posjetiti vinogradare, uživati u seoskom turizmu, možete otići u Umag na golf. Sve su to uvjeti koji pružaju vrhunski odmor i užitak u gastro i enološkoj ponudi ove regije. Kada je lijepo vrijeme, cijeli dan smo na moru, nekada isplovimo i na par dana i odemo do Krka ili Cresa. Sve nam to nije daleko. Tu dolazimo tijekom cijele godine, dođemo svaki ili svaki drugi vikend. Naš je brod na stalnom vezu i ovo je naša kuća na moru, prvi red do mora.”

FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

A kako je Novak, iako rođen u Zagrebu i kasnije žitelj Graza i Beča, postao čovjek od plovidbe, brodova i mora? “Kad je riječ o mojoj ljubavi prema moru, ona potječe još od najranijeg djetinjstva. Roditelji su kupili jednu malu kamenu kuću tik uz more u Crikvenici. I ja sam već sa šest godina imao prvu drvenu barku koju sam dobio od prijatelja svog oca, a isto sam se kao mali bavio i modelarstvom te sam tako zavolio nautiku. Cijeli život imam neke barčice, plovim po moru i u tomu uživam. Oplovio sam više puta cijeli Jadran, od Venecije do Kotora, ali baza je uvijek u Ičićima. A brodova sam promijenio jedno dvadesetak, možda i više, i svaki je uvijek bio za metar veći. Sad imam motorni brod, motornu jahtu od 47 stopa – Ferretti 47, izgrađenu 1987.” rekao je Mladen Novak.

Riječ je o sportskom brodu, oldtimeru koji je kupio, restaurirao i ostavio mu ime Monti. Kako kažu iskusni moreplovci, nije dobro brodu mijenjati ime jer to donosi nesreću.

“Na njemu ću stati, ovo je idealan brod za dvoje ljudi, velika vikendica za suprugu i mene. Svi su moji brodovi vezani za ovu marinu, ona je bila i ostala naša baza. Odavde krećemo i vraćamo se, to je kao da imate kuću sa stalnom adresom. Uvijek plovim sa suprugom, kći živi u Dubaiju gdje je direktorica u jednom hotelu. Nekada je i ona plovila s nama, danas je to znatno manje jer mlađe generacije vole same istraživati svijet. Ovo ovdje je pravi eldorado: klimatski odlično, ljudi su divni, hrana je izvrsna. Tu imam susjede, prijatelje i kolege koji na svoje ploveće kuće dolaze iz Graza ili Beča i, naravno, imamo prijatelje među lokalnim stanovništvom. Ovdje svi dolazimo na jedno divno druženje”, istaknuo je Mladen Novak.

‘Od Beča do Ičića imamo samo 500 km, dolazimo svaki ili svaki drugi vikend. I prilikom otvaranja to je bila jedna od najboljih marina u Hrvatskoj, a to je i danas’

Mladenova supruga Goranka kaže da joj je more hrana za dušu jer je odrasla na Hvaru, a oplovila je cijeli Mediteran. “More je od malih nogu moj element, more je nešto što me opušta, što me oslobađa dnevnih stresova. Volim ići na ribe, volim barku, volim ljude s mora, volim sve što je vezano uz more i ne mogu zamisliti da bi moj život bio bez mora. Najduža plovidba bila mi je od Španjolske do Zadra, i to na jedrilici. Ičići su nam drugi dom zato što je Mladen vezan za ovaj kraj. Ovdje je sve pitomo i uređeno, ovdje su ljudi jako gostoljubivi, lijepa je priroda i dobra je hrana, a sve to na korak udaljeno od Zagreba, a dva koraka od Beča. Ako se sjetite da biste se poslijepodne okupali u našem lijepom Jadranu, sjednete u Beču u automobili i za četiri do pet sati ste u marini u Ičićima. Mi i naši ploveći susjedi smo jedna velika proširena obitelj. Kad dođemo u svoju ploveću kućicu, pozdravimo susjede, odemo na čašicu razgovora, uvijek je to jedna dobra atmosfera, sve je relaksirano i počinje veselje, počinje ‘dolce vita’. Imamo ogromno povjerenje u ovu marinu i njeno osoblje, sve je uvijek sigurno i pod kontrolom. Nema neugodnih iznenađenja, svi se trude i daju najviše od sebe da bi sve savršeno funkcioniralo”, naglasila je Goranka Kowalsky.

‘Naši gosti zimi jedan vikend odlaze na skijanje, a drugi dođu kod nas na more, obiđu brod i uživaju u gastronomskoj i enološkoj ponudi’, kaže Škec

Ivica Škec, direktor ACI marine Opatija u Ičićima, kaže da marina na vez prima plovila dužine od pet do 40 metara, a trenutno je najveći brod na vezu jahta dužine 32 metra. U marini je oko 300 plovila, a njihova sveukupna vrijednost kreće se i do 100 milijuna eura. “U nautičkom žargonu bi se reklo da je ovo jedna stacionarna marina, što znači da je to prvenstveno marina cjelogodišnjeg veza gdje su kapaciteti popunjeni brodovima na stalnom vezu, odnosno godišnjim ugovorima. Marina ima kapacitet 285 vezova u moru i 30 vezova na suhom, odnosno na kopnu. Marina posluje pune 32 godine, a osim samih vezova u moru i na kopnu, marina ima dodatne popratne sadržaje koje nautičari zahtijevaju. Na suhom vezu u operativnoj zoni nalazi se dizalica kapaciteta 14 tona. Također, marina u svom sastavu ima servis za brodove, trgovinu nautičke opreme, parking za naše goste, ugostiteljske objekte, samoposlužnu praonicu rublja, trgovinu autohtonih proizvoda – vina, ulja i ostalih domaćih pića i delicija, ali i vrhunskih šampanjaca poput Dom Perignona i Moeta. Ovo je jedno malo morsko samoodrživo mjesto, samoodrživi sustav”, rekao je za Navigare Ivica Škec.

Adriana Mišković, voditeljica korporativnih komunikacija ACI-ja, ističe da se ACI marina Opatija u Ičićima zbog izvrsnog geostrateškog položaja nalazi blizu emitivnih tržišta. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

ACI marina Opatija u Ičićima radi tijekom cijele godine, što znači da živi punim plućima i preko zime i to je njen specifikum. Iako se ne plovi, gosti dolaze na svoja plovila i odmaraju se u svojim kućama na vodi, šetaju se Lungomareom od Voloskog do Lovrana i posjećuju restorane. “Ovo je vrlo važna destinacija za Opatijsku rivijeru, cijeli Kvarner, ali i za Istru i dio kontinenta, jer donosi dodanu vrijednost i izvan sezone. Naši gosti zimi jedan vikend odlaze na skijanje, a drugi dođu kod nas na more, obiđu brod i uživaju u bogatoj gastronomskoj i enološkoj ponudi. Najviše uživaju tijekom proljetnih i jesenskih mjeseci, kada idu na izlete preko Učke i u Gorski kotar. Gospodin Novak poznaje sve lokale i restorane i njihovu gastro ponudu od Istre do Gorskog kotara. Opatija je cjelogodišnja destinacija, u njoj su restorani i drugi sadržaji otvoreni tijekom cijele godine, a i mi tome doprinosimo budući da naši nautičari posjećuju te restorane”, istaknuo je direktor marine.

Marina ima brojne dodatne sadržaje poput trgovine s autohtonim proizvodima, vinom, uljem i delicijama i samoposlužne praonice rublja. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Adriana Mišković, voditeljica korporativnih komunikacija ACI-ja, ističe kako je ACI marina Opatija u Ičićima ponajviše auto destinacija te je izvrstan geostrateški položaj zapravo njena najveća prednost: “Kao što je doktor Novak rekao, njena glavna prednost je njena pozicija, njen strateški položaj. Kad bismo uzeli zemljopisnu kartu, šestar centrirali u ACI marinu Opatija, napravili krug oko nje i pogledali što se sve nalazi u tom krugu od nekoliko sati vožnje automobilom, dobili bismo glavna emitivna tržišta i mnoge velike urbane sredine. Govorimo o Njemačkoj, Austriji, Italiji itd. Riječ je o milijunima potencijalnih gostiju, i to onih bolje platežne moći.“