Legendarni automobili: Lada Riva, ekonomično i pouzdano vozilo, proizvodila se čak 42 godine

Screenshot YouTube

Posljednji primjerak kultnog modela automobila Lada Riva, interne oznake 2107., sišao je s proizvodne trake u tvornici u ruskom Toljatigradu, 16. travnja 2012. godine, piše autoportal.hr.

Službeni podaci ističu kako je Lada proizvedena u 16.8 milijuna primjeraka. Lada serije 2101-2107 bila je u proizvodnji nevjerojatne 42 godine. Model je tijekom posljednjih desetljeća prošlog stoljeća bio veliki hit na brojnim svjetskim tržištima, pogotovo u zemljama komunističkog sustava. Veliki redizajn modela je izveden 1980. godine i modernizirao klasičan izgled ruske varijante Fiata 124.

Prva Lada (Žiguli) dizajnerski je bila potpuno jednaka modelu Fiat 124, ali je imala deblji lim, masivnije, centimetar više podvozje, straga bubanj, umjesto četiri disk kočnice (radi pouzdanije ručne kočnice) i OHC razvod motora, umjesto OHV. Lada je bila izravan rezultat uspješnosti talijanske Komunističke partije, najjače lijeve stranke u zapadnoj Europi,  čija snaga je toj državi otvarala vrata koja su drugim zapadnim zemljama bila zatvorena. Glavni cilj je bio podići kvalitetu i razvoj sovjetske automobilske industrije.

Osnovni se model pokretao motorom obujma 1198 ccm i snage 64 KS. Zanimljivo, za razliku od originalnog talijanskog motora s bregastim vratilom u bloku (OHV), Lada 1200, koja je u početku nosila naziv Žiguli (izmijenjen iz marketinških razloga) od početka je imala motor s bregastim vratilom u glavi (OHC), pokretanim dvostrukim lancem (Duplex). Već je tada bilo govora o industrijskoj špijunaži, jer je razvodni OHC mehanizam manje izgledao kao logična nadogradnja, a više kao kopija rješenja iz Mercedes-Benz benzinaca uvedenih krajem 50-ih.

Za standarde početka 1970-ih izvedba s pravokutnim brzinomjerom i dugačkom ručicom mjenjača na središnjoj konzoli te prostranost bili su korektni, a nasloni prednjih sjedala bili su bez oslonaca za glavu. Osamdesetih su Lade, osim brojčanih četveroznamenkastih kodova dobile i novo izvozno ime Riva. Izvoz u zapadne zemlje prestao je 1990-ih, no potražnja za ovim robusnim, izdržljivim i mehanički jednostavnim automobilima u matičnoj je Rusiji i zemljama trećeg svijeta osigurala ostanak u proizvodnji još petnaestak godina, sve do 2012. godine.

Komentiraj