Kritičari napali izvješća o dezinformacijama društvenih platformi i njihovom rješavanju

Autor:

Austin Distel, Unsplash

Divovi društvenih mreža u četvrtak su pružili prvi uvid u svoj napredak u suzbijanju dezinformacija u Europskoj uniji. Ostalo je mnogo toga za poželjeti. Platforme kao što su Meta, YouTube, Twitter i TikTok značajno su se otvorile, u detaljnim izvješćima, o tome kako su radile na ograničavanju širenja stranog uplitanja i neistina te surađivale s provjerivačima činjenica. Izvješća su objavljena u četvrtak u skladu s izmijenjenom poveljom EU-a protiv dezinformacija, Kodeksom prakse o dezinformacijama, dogovorenim u lipnju 2022.

Dok su izvještaji nova pobjeda za regulatore koji pokušavaju rasvijetliti rad dugo netransparentnih kompanija, oni su također izazvali razočaranje u vezi s radom kompanija na suzbijanju propagande.

Revolucionarno objavljivanje stotina podataka — raščlanjenih za svaku od 27 zemalja članica EU-a prema dobrovoljnoj povelji — razotkriva različite pokazatelje poput broja oborenih botova i uklonjenih računa zbog lažnog predstavljanja javnih osoba. Dolazi samo nekoliko mjeseci prije potencijalnih velikih kazni za tvrtke koje prekrše zakon EU-a o sadržaju, Zakon o digitalnim uslugama (DSA).

S jedne strane, publikacija najavljuje prekretnicu u borbi regulatora da prisile platforme da pokažu istraživačima i široj javnosti kako rade. S druge strane, sadržaj izvješća u najboljem slučaju naglašava ograničenja, a u najgorem slučaju propuste tehnoloških tvrtki kada se radi o ozbiljnom rješavanju dezinformacija – i transparentnosti u vezi s tim. Podaci u izvješćima od četvrtka također nisu neovisno revidirani i potvrđeni.

Pozdravljajući “prekretnicu” u borbi protiv dezinformacija, potpredsjednica Europske komisije za vrijednosti Věra Jourová također je dodala da je potrebno raditi na tome da se istraživačima omogući pristup podacima. “Moramo imati više transparentnosti i ne možemo se oslanjati samo na internetske platforme za kvalitetu informacija. One moraju biti neovisno provjerljive”, rekla je.

Manje impresionirane su bile nevladine organizacije i skupine za provjeru činjenica uključene u i nadgledanje Kodeksa prakse. “Cirkus na Twitteru potkopava same temelje Kodeksa”, rekao je Luca Nicotra, direktor kampanje u neprofitnoj grupi Avaaz. “Postavili su letvicu tako nisko da nitko ne gleda na neuspjehe drugih platformi.” Twitterovo nepotpuno izvješće – s nekoliko praznih tablica – bilo je greška visokog profila. Ali druge velike tehnološke tvrtke također nisu ispunile povelju u nekim aspektima. Facebook nije govorio o svojim detaljnim akcijama uklanjanja lažnih računa u Europi, već se fokusirao na Sjedinjene Države, Kinu, Rusiju i Srbiju. Google je također podijelio relativno malo informacija o tome kako se oslanja na osobe za provjeru činjenica u moderiranju i kuriranju sadržaja.

Twitter nije odgovorio na vrijeme za objavu. Googleov glasnogovornik rekao je da je tvrtka “predana tome da Kodeks prakse bude uspješan”. Glasnogovornik Mete rekao je da je tvrtka izgradila “najveću globalnu mrežu za provjeru činjenica od svih platformi” i uložila velika sredstva u borbu protiv neistina.

Nicotra je rekao da Google nije napredovao u suradnji s osobama koje provjeravaju činjenice i da “stvarno zaostaje za transparentnošću i pristupom podacima” za istraživače. Također je dodao da se TikTok poboljšava, ali da algoritam tvrtke “i dalje masovno ubrzava dezinformacije”. TikTok je rekao da je uklonio gotovo 865.000 lažnih računa, koji su prikupili preko 18 milijuna pratitelja u EU, između lipnja i prosinca 2022. Od tih lažnih računa u EU, bilo je više od 175.000 u Francuskoj, 155.000 u Španjolskoj i preko 138.000 u Njemačkoj . Više od 4000 računa također je zabranjeno zbog lažnog predstavljanja, uključujući 842 u Njemačkoj i gotovo 500 u Francuskoj i Poljskoj. “Kodeks je na snazi ​​više od pola godine i većina većih platformi ima vrlo malo toga da se pojavi za njega, možda s izuzetkom Mete i TikToka u manjoj mjeri”, rekao je Carlos Hernández, voditelj javne politike organizacije Maldita.es za provjeru činjenica na španjolskom jeziku.

Ali čak i za platforme kao što je TikTok koje su dale detaljnije informacije od drugih tvrtki, pouzdanost njihovih brojki je upitna, s obzirom na nedostatak vanjskih revizija i da mnoge tvrtke još uvijek otežavaju istraživačima da istražuju svoje podatke i algoritme. Šefica TikTok-a za odnose s javnošću u EU Caroline Greer rekla je da tvrtka za razmjenu videa radi na omogućavanju pristupa istraživačima.”To je primjer jednog projekta koji danas nije na mjestu, ali je u tijeku”, rekla je.

Bit će više jasnoće ovog ljeta, kada vanjski neovisni revizori počnu potvrđivati ​​informacije o platformama kao dio DSA-a, rekao je dužnosnik Europske komisije tijekom brifinga u četvrtak s novinarima kako bi objasnio nalaze. Regulatori će također moći prisiliti platforme da dopuste istraživačima da istražuju njihove algoritme i podatke.

“Trenutak ovog samozadovoljstva i izbjegavanja propisa ili pokušaja ubijanja propisa je prošao”, rekao je drugi dužnosnik Komisije. “Još nismo tamo… to je složena igra, ali na pravom smo putu.”

Sljedeći krug izvješća trebao bi biti u srpnju. Prema DSA-u, platforme s više od 45 milijuna korisnika u EU-u mogle bi se čim prije početi suočavati s istragama o tome kako rješavaju glavne probleme na svojim platformama — poput širenja dezinformacija i nezakonitog sadržaja ili pojačavanja toksičnih ponašanja poput internetskog zlostavljanja od strane njihovih algoritama. od rujna 2023. Tvrtke koje krše pravila suočavaju se s kaznama do 6 posto svojih globalnih prihoda.

“Nadamo se da će, nakon ovog vrlo razočaravajućeg (ali ne i posve neočekivano razočaravajućeg) prvog niza izvješća, sljedeći pokazati neke rezultate”, rekao je Tommaso Canetta, zamjenik glavnog urednika talijanske organizacije za provjeru činjenica Pagella Politica.” Inače postat će vrlo teško ozbiljno shvatiti dobru vjeru platformi u borbi protiv dezinformacija.”

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.