Jadrolinija za 7,7 milijuna eura kupuje polovni grčki trajekt koji ne ispunjava sve hrvatske propise

Autor:

Nel Pavletic, Davor Puklavec/PIXSELL

Na ponovljenu javnu nabavu javila se samo grčka tvrtka Livadas Shipping Co., zbog koje je prvi natječaj poništen kada je procijenjeno da je ponuda te tvrtke nepravilna, neprihvatljiva i neprikladna. U ponovljenoj nabavi ista ponuda je prihvaćena bez ikakva prigovora čelnih ljudi Jadrolinije

Točno u 12 sati 27. lipnja 2023. godine, kako je to Nacional i najavio, u najvećem hrvatskom brodaru Jadroliniji pristupilo se javnom otvaranju ponuda za nabavu RORO putničkog broda, po ponovljenom natječaju iz svibnja 2023. godine. U ponovljenom natječaju procijenjena vrijednost broda bila je korigirana u odnosu na poništeni natječaj prije njega i iznosila je 7,8 milijuna eura.

Na ponovljeni natječaj stigla je samo jedna ponuda, moglo bi se reći – očekivano jedna ponuda, Jadroliniji poznatog ponuđača. Radi se o grčkom brodovlasniku Livadas Shipping Co. iz Perama u Grčkoj koji je, vidljivo je iz Zapisnika o javnom otvaranju ponuda, svoj polovni trajekt Jadroliniji ponudio po cijeni od 7,695 milijuna eura. S obzirom na to da je ponuda grčkog brodovlasnika za prodaju broda manja od procijenjene vrijednosti broda koju je u ponovljenom natječaju objavila Jadrolinija, može se očekivati da će nakon isteka žalbenog roka, a to znači vrlo skoro, grčki trajekt, s premalim brojem toaleta za putnike, suprotno Propisima o hrvatskoj zastavi postati 55. plovilo Jadrolinijine flote, o čijoj smo obnovi, problemima i odlukama Uprave Jadrolinije pisali u prošlom broju Nacionala.

Predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta bio je među onima koji su poništili prvi natječaj. FOTO: Nel Pavletic/PIXSELL

Podsjetimo, u prosincu 2022. godine Jadrolinija je objavila natječaj za kupnju polovnog trajekata. U Dokumentaciji o nabavi RORO putničkog broda procijenjena vrijednost nabave je bila 7,4 milijuna eura. U Tehničkoj specifikaciji navedeno je da kapacitet broja putnika može biti minimalno 500 zimi i 700 ljeti, ali je ne poštujući Pravila za statutarnu certifikaciju pomorskih brodova (Propisima hrvatske zastave) u Tehničkoj specifikaciji stavljeno da brod mora imati minimalno osam toaleta, a ne 14, koliko bi ih moralo biti s obzirom na broj putnika. Nacionalov izvor je to objasnio tvrdnjom da je „Uprava Jadrolinije već unaprijed, prije raspisivanja javnog natječaja o nabavi, znala i dogovorila koji će trajekt kupiti od grčkog brodovlasnika“. No 16. svibnja 2023. godine je ovaj natječaj poništila. Ne zbog broja toaleta na brodu, nego, kako je u Odluci o poništenju postupka nabave navela tročlana Uprava Jadrolinije ( predsjednik David Sopta i članovi Vjekoslav Dorić i Goran Frković ), zbog toga što je i na tom natječaju jedina ponuda, ona grčkog brodovlasnika Livadas Shipping Co. iz Perama u Grčkoj bila „ocijenjena nepravilnom, neprihvatljivom (cijena ponude prelazi planirana, odnosno osigurana novčana sredstva naručitelja) i neprikladna“. Naručitelju nije ostalo ništa drugo do li poništiti natječaj. Ali nakon nekoliko dana u svibnju 2023. godine, Jadrolinija opet raspisuje isti natječaj, s istim uvjetima i karakteristikama, ali u Dokumentaciji o nabavi procijenjenu vrijednost broda povećava sa 7,4 milijuna eura na 7,8 milijuna eura, bez PDV-a. Propisi hrvatske zastave opet se ne poštuju. I po zaključenju roka natječaja 27. lipnja pristupilo se otvaranju ponuda.

I kao što je to u prošlom broju Nacionala ekspert za pomorstvo i brodarstvo koji je komentirao brojne primjere i dokumente o ovakvoj obnovi Jadrolinijine flote naznačio, stigla je jedna ponuda, i to opet istog grčkog brodovlasnika Livadas Shipping Co., s gore spomenutom ponudom za prodaju svoga trajekta, manjom od procijenjene vrijednosti nabave broda, koja ovoga puta Upravi Jadrolinije nije bila ni „nepravilna, ni neprihvatljiva, ni neprikladna“.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.