Sanja Drakulić promovirala hrvatske filmaše u Cannesu s platformom Duart

Autor:

Dean Sinovčić

Iako je Sanja Drakulić po zanimanju glumica sa završenom akademijom, vrlo se brzo repozicionirala u filmskom svijetu. Nakon što je počela raditi kao casting direktorica, osoba zadužena za odabir glumaca za filmske i televizijske projekte, odlučila je stvoriti digitalnu platformu Duart. Radi se o platformi koja okuplja hrvatske filmaše, kako glumce tako i tehničko osoblje, na kojoj se mogu pronaći podaci o svakome od njih. Početak rada platforme je obećavajući te je Sanja Drakulić posljednjih godina surađuje s producentskim kompanijama koje snimaju u Hrvatskoj. Ove godine, odlučila se na značajan iskorak te je sa svojom ekipom suradnika došla na filmski festival u Cannesu kako bi na svjetskoj razini promovirala svoju plaformu. Ništa iznenađujuće s obziorom da se za vrijeme festivala u Cannesu nađu svi ljudi iz svjetske filmske industrije koji nastoje iskoristitio festival za promociju svojih ideja i projekata. A projekt promocije hrvatskih filmaša za Sanju Drakulić izuzetno je važan.

NACIONAL: U Cannes na filmski festival dolazi svatko tko zauzima bitnu poziciju u filmskoj industriji. Koji je razlog vašeg dolaska?

Došli smo promovirati platformu Duart, došli smo promovirati sve hrvatske filmaše, ponajviše glumce i glumice jer smo s njima i krenuli 2016. godine. Otkako smo 2020. godine napravili novu inačicu platforme, ona je otvorena za sve filmske djelatnike tako da ih ove godine promoviramo na filmskom festivalu u Cannesu.

NACIONAL: Kada se netko zainteresira za vašu platformu, kako je vi opisujete?

Sve filmske djelatnike okupljamo na jednom, digitalnom, mjestu. Prednost platforme Duart je ta što ima izvrsne pretraživače a uz pomoć te tražilice vrlo se lako dolazi do osobe do koje se treba doći. S druge strane promoviramo hrvatske filmske djelatnike kao izvrsne profesionalce, kao i izvrsne hrvatske glumce, što je jedan od razloga zbog kojih bi inozemne produkcije trebali doći u Hrvatsku snimati svoje filmove i serije. Dakle, za snimanje u Hrvatskoj nisu razlog samo predivne lokacije.

NACIONAL: Znači li to da na ovaj način pokušavate plasirati hrvatske glumce u inozemne projekte, odnosno da ih iz pomoć platforme Duart svaka kompanija može angažirati za snimanje u Europi i svijetu?

Naravno. Naš primarni cilj je sve naše kreativne i talentirane ljude plasirati izvan granica Hrvatske. Cilj nam je okupiti na platformi Duart i filmske djelatnike iz drugih zemalja te ih ujedno promovirati. Dakle, napraviti jedinstveno digitalno mjesto, mjesto na kojem netko iz udobnosti svog doma u Los Angelesu može izguglati i naći ljude koji mu trebaju. Na jednim mjestiu mogu vidjeti njihove materijale, njihove dosadašnje radove, profesionalne reference, te ih direktno kontaktirati.

NACIONAL: Je li netko u Hrvatskoj na taj način već dobio filmski posao?

Naravno, mi surađujemo s velikim produkcijskim kućama koje dolaze u Hrvatsku kako bi snimali svoje filmove i serije pri čemu angažiraju lokalne producente. Ti nas lokalni producenti angažiraju jer je Duart ipak referenca. U procesu izbora glumaca ja, umjesto iMDB poveznice, šaljem Duart poveznicu. Duart platforma je jednostavnija, preglednija, te producenti pregledaju sve materijale neke osobe. To olakšava i ubrzava posao te se svi oduševe kada im na taj način predstavljamo naše filmske djelatnike. Time dolazimo do drugog koraka a to je da se ti filmski djelatnici angažiraju i na projektima koji se ne snimaju u Hrvatskoj već u inozemstvu.

NACIONAL: Koliko se glumaca i filmskih djelatnika može naći na platformi Duart?

Trenutno imamo oko 500 osoba na platformi od čega smo do sada angažirali njih 80 na inozemnim projektima koje su producirali kompanije kao što su Netflix, Amazon, Lionsgate i tako dalje. Od poznatijih projekata, to je bio film „Čuvaj me s leđa 2“ koji se trenutno prikazuje u kinima i u kojem je šest naših glumaca dobilo uloge. Zatim pilot epizoda serije „The Dark Tower“ snimljene za Amazon, a nedavno je u Splitu završeno i snimanje Netflixovog filma “The Weekend Away”. Tu je još nekoliko projekata o kojima za sada ne smijem govoriti.

NACIONAL: Dobivate li reakcije od inozemnih producenata po završetku snimanja?

Uvijek dobivamo reakcije, najčešće su pozitivne. Snimanja su često vrlo zahtjevna, duga, naročito kada se to odvija noću. Najčešće su i redatelji i producenti zadovoljni s našom ekipom. To je i razlog zbog čega se takve produkcije vraćaju u Hrvatsku. Nama nije u interesu odraditi jedan projekt i više ne raditi s tom producentskom kompanijom već održavati kontakte i raditi na većim projektima.

NACIONAL: Je li vaš cilj doslovno okupiti sve hrvatske glumce i filmske djelatnike na vašoj platformi?

Da, to je bio moj primarni cilj. Hrvatska filmska industrija nekada prepoznaje, a nekada ne prepoznaje, inovacije te joj treba više vremena. Zato smo se automatski plasirali na globalno tržište. Primarni cilj je pomoć hrvatskim filmašima kako bi dobili tu vidljivost koju trebaju. Zato smo došli na festival u Cannesu kako bi ih promovirali.

NACIONAL. Što je strane producente najviše zanimalo tijekom sastanaka koje ste održali u Cannesu?

Najviše ih zanima profesionalnost ljudi koje će angažirati. Sigurno je da su lokacije nešto zbog čega će inozemni producenti doći u Hrvatsku, sigurno je da su i porezne olakšice razlog za dolazak, a pored svega toga nedostaje im povjerenje. Kada im mi kažemo da se mogu opustiti, da mogu imati povjerenja i u hrvatsku filmsku ekipu i u hrvatske glumce onda će lakše ostvariti svoje namjere. Projekti koje smo odradili govore tome u prilog. Ja sam, kao casting direktorica, jedna od prvih osoba koja je angažirana na projektu. U razgovorima s producentima kažem im „opustite se, ljudi imaju završenu akademiju, profesionalni su, školovani su, garantiramo vam s našim imenom i odrađenim projektima da će sve biti u redu“. Uvijek se može dogoditi neka neočekivana situacija, možda se netko koga smo angažirali nije snašao, ali to se nije do sada dogodilo.

NACIONAL: Na koji način surađujete s HAVC-om koji stalno ističe, kao svoj uspjeh, snimanje inozemnih projekata u Hrvatskoj?

Uvijek pozivam HAVC na suradnju, uvijek tražim i dajem međusobnu podršku. Prema strategiji razvoja hrvatske filmske industrije koja je nedavno napravljena istaknut je „workforce“. Platforma Duart je digitalna infrastruktura koju trebamo kako bi dalje razvijali filmsku industriju. Ukoliko je fokus HAVC-a na promociji filmova, mi smo tu da promoviramo „workforce“, ljudske kapacitete za realizaciju velikih projekata, kako onih koje smo odradili tako i one koje ćemo odraditi.

NACIONAL: Većina istočnoeuropskih zemalja nastoji privući inozemne filmske projekte, zemlje poput Bugarske, Češke, Rumunjske i Mađarske uspješne su u tome. Kada će Hrvatska postati konkurentna na tom tržištu?

Mislim da će postati onda kada svi shvatimo da nam je to u zajedničkom interesu i kada se svi udružimo, povežemo i podržimo. Mislim da se trenutno svi „laktarimo“ i borimo zbog svog opstanka. Moj je cilj pozvati sve na suradnju. Ne zato što mi je cilj okupiti sve filmske djelatnike na platformi Duart već zato što stvarno smatram da ćemo na taj način biti konkurentni.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.