Greenpeace: “Početak sanacije bušotine Ivane D samo je kozmetičko rješenje. INA izbjegava svoje obaveze”

Autor:

Pula, 24.04.2023 - Ina je u ponedjeljak u pulskom brodogradilištu Uljanik najavila poèetak radova trajne sanacije bušotine Ivana D-1 Dir koja je pridobivala plin pomoæu platforme Ivana D, a za taj posao angažirana je iskusna talijanska kompanija za ronilaèke aktivnosti CNS koja æe radove izvoditi pomoæu plovila GSP Falcon.

Kako navode iz Ine, GSP Falcon impozantno je višenamjensko plovilo norveškog standarda koje kombinira moguænost dizanja teških tereta i intervenciju ronilaca. Izgraðeno je 1989. godine, dugo 111,4 metra, teško 9158 bruto tona i ima kapacitet 139 osoba, a u pulsko brodogradilište uplovilo je u nedjelju.Prema rijeèima Ininog operativnog direktora istraživanja i proizvodnje nafte i plina Nikole Mišetiæa, predviðeno je da plovilo na lokaciji bude oko dva mjeseca tijekom kojih æe 28 ronilaca obavljati saturacijsko ronjenje. foto HINA/ Daniel SPONZA/ ik

HINA/ Daniel SPONZA

Najavu INA-e o početku sanacije bušotine Ivane D, Greenpeace je u ponedjeljak ocijenio kozmetičkim rješenjem kojim, kako kažu, INA izbjegava svoje obaveze, a to je potpuna sanacija bušotine i uklanjanje cjelokupne konstrukcije platforme s morskog dna.

“Nije Greenpeace jedini koji traži uklanjanje – to nalaže i zakon koji propisuje uklanjanje takve konstrukcije u roku od jedne godine. Iz službene korespondencije Pravobraniteljice za ljudska prava s relevantnim državnim tijelima doznajemo da je to i mišljenje barem triju mjerodavnih državnih tijela – Državnog inspektorata RH, Uprave pomorstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Uprave za vodno gospodarstvo i zaštitu mora Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, a kao razlozi navode se sigurnost, zdravlje ljudi i morski okoliš”, ističe u priopćenju Greenpeace.

Dodaje i kako je nedavno slijedom vlastitog ispitnog postupka istu preporuku dao i Ured pravobraniteljice, o čemu su obavijestili i Greenpeace.

U Greenpeaceu kažu da je Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja pokrenulo službenu istragu još u siječnju 2021. U međuvremenu je u rujnu 2021. Državni inspektorat donio Rješenje kojim je naložena i sanacija bušotine i povezane infrastrukture i uklanjanje Ivane D s morskog dna u roku od godine dana.

“Nije jasno zašto nije provedeno rješenje Državnog inspektorata i temeljem kojih propisa INA paralelno planira konstrukciju ostaviti na dnu Jadrana kao tzv. umjetni greben”, kažu u Greenpeaceu.

Napominju i kako je “ovih dana objavljeno i rješenje Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja iz kojeg je vidljivo da INA za takvo nešto još uvijek nije dobila zeleno svjetlo”.

“Dok INA proizvoljno nudi kvazi-rješenja i istovremeno najavljuje nove bušotine i nove platforme na Jadranu, pitamo se je li i preostalim platformama namijenjena ista sudbina – da jednog dana završe na dnu Jadrana i tamo ostanu za vijeke vjekova”, ističe u priopćenju Greenpeace.

Ina je u ponedjeljak u pulskom brodogradilištu Uljanik najavila početak radova trajne sanacije bušotine Ivana D-1 Dir koja je pridobivala plin pomoću platforme Ivana D, a za taj posao angažirana je iskusna talijanska kompanija za ronilačke aktivnosti CNS koja će radove izvoditi pomoću plovila GSP Falcon.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.