GLAZBENE RECENZIJE: One Possible Option, Fran Vasilić

One Possible Option „No King“ (Croatia Records): Globalne rock zvijezde iz Hrvatske

Riječka grupa One Possible Option na sceni je prisutna još od 2011. godine, ali bez nekih većih uspjeha. Tijekom proteklih devet godina objavili su dva EP-ja i jedan album u vlastitom izdanju. Po svemu sudeći, svih tih godina tražili su neki vlastiti zvuk i glazbeni izraz kojim bi pokazali tko su i što su. I onda su snimili album „No King“ i potpisali ugovor s diskografskom kućom Croatia Records iako imaju pjesme na engleskom jeziku. Do sada je jedino J. R. August s pjesmama na engleskom jeziku uspio potpisati ugovor s Croatia Recordsom. Svi znamo da je ishod tog ugovora – odnosno uspjeh J. R. Augusta nakon službenog izlaska albuma – bio iznad svih očekivanja, a J. R. August postao je nagrađivana hrvatska zvijezda o čijoj se glazbi opravdano pišu hvalospjevi. One Possible Option snimili su album koji bi bez ikakve zadrške mogao proći kod bilo koje diskografske kompanije u svijetu pa ne čudi što su u Croatia Recordsu shvatili što im se nudi. Od 12 vrhunskih pjesama barem polovica ima potencijal velikog hita, i to na svim stranama svijeta. Čvrsta rock okosnica, ali nije oslonjena na garažni rock kao što je to najčešće običaj u Hrvatskoj, već je prisutan suvremeni pristup indie rock glazbi koji je dominantan na svjetskoj rock sceni. Njihove pjesme pršte energijom, ali i nevjerojatnom melodioznošću, zbog čega ulaze u uho već nakon prvog slušanja. Primjetan je utjecaj grupa kao što su Audioslave, Alice In Chains i možda najviše Nine Inch Nails, ali i, recimo, Editorsa pa čak i Imagine Dragons zbog te nevjerojatne podatnosti i prijemčivosti pjesama, ali i elektronike koju su One Possible Option fino nijansirano zapakirali u svojim pjesmama tako da nije napadna. Svejedno i unatoč utjecajima, ponudili su ipak upečatljiv i prepoznatljiv vlastiti glazbeni izraz. Uz sve nabrojeno treba istaknuti i fenomenalnu produkciju albuma koju zapravo potpisuju članovi grupe. Album je snimljen i produciran u vlastitom studiju, dok je miks i mastering napravio Goran Kovač u svom kućnom studiju u Splitu. Valja svakako navesti da grupu čine Edvin Nađ na basu, Dejan Adamović na bubnjevima te otac i sin Kasapović – Zdravko na gitari i Deni kao pjevač. Osim što gitara zvuči nevjerojatno moćno, ali i vraški skladateljski kreativno, bez šablona s uobičajenim gitarističkim rifovima, pjevač grupe Deni Kasapović pokazao se kao jedan od trenutno najboljih mladih rock pjevača u Hrvatskoj, a svoj glas brusio je pod utjecajem velikog Chrisa Cornella uspjevši mu se svojim vokalnim ekspresijama nevjerojatno približiti. Možda je to previše smiono napisati – ali ne bi bilo čudno da Denija Kasapovića preotme neki veliki svjetski bend kada čuje njegov vokal. S druge, pak, strane, Croatia Recordsu su se s grupom One Possible Option otvorila vrata izvoza jer imaju u rukama album koji doista može pronaći svoje mjesto na brojnim top ljestvicama širom svijeta, a samim time i u brojnim trgovinama. Da nema koronavirusa, grupa One Possible Option imala bi priliku bez problema zasvirati s najvećima na najvećim svjetskim pozornicama, jer ima tu kvalitetu, snagu i prije svega odlične i kvalitetne pjesme. Bez ikakve sumnje – album godine!

Fran Vasilić „Retrovizor“ (vlastito online izdanje): Kakav talent! Kakav glas!

Fran Vasilić je mladi (21) student s Krka koji studira u Amsterdamu, ali je proteklih šest mjeseci proveo kod kuće na Krku te iskoristio situaciju s koronavirusom da se napokon posveti stvaranju glazbe. Rezultat te njegove izolacije i nemogućnosti realizacije zamišljenog tijeka života, jedan je od najzanimljivijih albuma ove godine. „Retrovizor“ je njegovo prvo ostvarenje s osam pjesama i u trajanju od 28 minuta. To znači 28 minuta nevjerojatnog zadovoljstva slušanja izuzetno talentiranog glazbenika, ali prije svega pjevača koji je svoj glazbeni izraz pronašao u soul jazzu ili, kako on sam kaže, u bedroom popu. Vasilić ima izuzetno zavodljiv i ugodan glas koji na momente podsjeća na vokal Jamieja Culluma koji je svojevremeno bio proglašen novim Sinatrom. Za razliku od Culluma, Vasilić je sve pjesme sam skladao, odsvirao i otpjevao. Pjesme su neočekivano zrele, pune topline i neke sjete ofarbane njegovim fenomenalnim vokalom i aranžmanima na kojima bi mu mnogi mogli pozavidjeti. Njegovo poigravanje pjesmama, odnosno aranžmanima, nudi jedan posve neuobičajen pristup skladanju na koji u Hrvatskoj nismo navikli i koji pokazuje koliko Vasilić promišlja glazbu i koliko hrabro i odlučno korača novim glazbenim teritorijem, gotovo neotkrivenim u Hrvatskoj. Poput samouvjerenog gospodara neo jazzy soula. Neočekivano iznenađenje i potpuno uživanje u svim pjesmama i njegovu doista fenomenalnom glasu, ništa manje važnom sjajnom izgovoru engleskog jezika te albumu kojem ipak nedostaje daleko bolja produkcija i još pokoji segment da bismo ovo djelo mogli proglasiti fenomenalnim i najboljim iznenađenjem ove godine. U svakom slučaju, Fran Vasilić je izuzetno talentirani mladi glazbenik pred kojim je velika glazbena karijera, možda čak i na svjetskom nivou.