GLAZBENE RECENZIJE: Ogenj, Pocket Palma, Irena Žilić

Ogenj „Si kak jen“ (Dancing Bear Records): Kvaliteta potvrđena

Ogenj je prije dvije godine objavio debi album „Domaj“ i kvalitetnim i odlično odsviranim pjesmama dao do znanja da obavezno na njega obratimo pažnju, i to iz više razloga. Kao prvo, autor glazbe i tekstova te sjajan frontman grupe Ogenj Tomislav Mihac Kovačić izuzetno je kvalitetan autor koji je uz pomoć svog vraški dobrog benda spojio kajkavštinu i podravske glazbene motive s keltskim punk izrazom, stvorivši tako hibrid koji ih stavlja u nadmoćni položaj u odnosu na aktualne žanrove u Hrvatskoj. Sve ono najbolje što su nam ponudili The Pogues, Dropkick Murphys ili Flogging Molly, Ogenj je savršeno svladao te dodao karakterističan zvuk Podravine, uz odlično iskorišteno kajkavsko narječje koje svim pjesmama daje topli, domaći, lokalni štih. Novi, pak, album „Si kak jen“, koji je trebao pokazati je li njihova kvaliteta slučajna ili utemeljena, savršen je nastavak priče započete albumom „Domaj“. Sve su pjesme odlično razrađene, promišljene i aranžerski pametno složene te idealne za adrenalinske koncerte i popravljanje raspoloženja. Nakon prvih osam nabrijanih pjesama Ogenj je napravio zaokret i krenuo putem podravskih balada dotaknutih mamurnim dodirom keltskih bardova, koje ih predstavljaju u najboljem mogućem svjetlu. Ukratko, „Si kak jen“ je fantastičan album, jedan od najboljih ovogodišnjih, pa zaslužuje maksimalnu pažnju i veliku pohvalu, uz nadu da će doživjeti i primjerenu pažnju medija. Publika će ionako sama prepoznati da je riječ o prvoklasnoj hrvatskoj etno punk rock grupi koja svakim novim nastupom pruža novi razlog za veselje.

Pocket Palma „Drop of Comfort Session“ (Aquarius Session): Kreativnost u vrijeme izolacije

Nakon što je grupa Pocket Palma ušla u ovu godinu puna entuzijazma i pripadajuće euforije izazvane neočekivano dobrim uspjehom albuma na hrvatskom jeziku, na putu joj se ispriječio koronavirus. No to nije zaustavilo pjevača i autora Luku Vidovića koji je uz pomoć fotografa i snimatelja Benjamina Strikea započeo audio-vizualni projekt „Drop of Comfort Session“ u sklopu kojeg su pjesme Pocket Palme, ali i niz obrada u izvedbi Luke Vidovića u kućnoj atmosferi uz akustičnu gitaru te fino nijansiranu pomoć elektronike. Sve su objavili na YouTubeu, a zahvaljujući svojoj matičnoj diskografskoj kući Aquarius Records – i kao album na digitalnim servisima. Osim dviju pjesama Pocket Palme, odrađene su obrade mnogih stranih hitova kao što su Madonnin „Frozen“ i „Wish You Were Here“ Pink Floyda, ali i domaćih i regionalnih autora kao što su J.R. August, Nika Turković, Fantom, Bitipatibi i Boris Štok. Rezultat je vrlo pristojan album obrada fino probranih pjesama kojima dominira emotivan ali snažan glas Luke Vidovića i u kojima je do izraza došao i njegov skladateljsko aranžerski potencijal. Vrlo pristojno predstavljanje široj publici.

Irena Žilić „Small Hours“ (Mudri brk): Hrvatski proizvod za britansko tržište

Kantautorica Irena Žilić, po svemu sudeći, još uvijek je u misiji traganja za vlastitim zvukom i glazbenim izrazom. Novi EP „Small Hours“ zapravo je zbirka od četiriju singlova koje je postupno objavljivala proteklih godinu dana, a dodana je i jedna nova pjesma „387“. Paralelno Žilić je predstavila i svoj bend Neon Wife u kojem je ravnopravnu ulogu imala i njezina stalna suradnica Lucija Potočnik i koji je zbog naglašenog korištenja elektronike, ali na odličan, suptilan način koji obogaćuje zvuk i pojačava atmosferu pjesama, zapravo daleko bliži ovom novom glazbenom izrazu nego njezinim autorskim pjesmama. Pritom svakako valja naglasiti da je neupitan utjecaj na njezin aktualni glazbeni izraz imala Morcheeba s kojom je bila na europskoj turneji, kao i činjenica da je na ovom EP-u surađivao i producent Kristofer Harris zaslužan za produkcija albuma grupa Belle and Sebastian, Ghostpoet itd., ali i njezin stalni suradnik Mark Mrakovčić. Rezultat je odličan. Sve četiri pjesme zapravo su velike indie downtempo smooth pop ljepotice, kao da su upravo stigle s aktualne britanske glazbene scene i u kojima uz prepoznatljiv zvuk najviše do izražaja dolazi osjećajan i snažan glas. S obzirom na odnos medija u Hrvatskoj spram domaćih izvođača koji se trude stvarati glazbu koja prati svjetske trendove, ovaj EP prije će doživjeti popularnost u Velikoj Britaniji nego u domovini.