GLAZBENE RECENZIJE: Klinka Denisa Kataneca, Pi

Menart, PDV Records

Klinka Denisa Kataneca „Kao zao kor“ (Menart): Snažan i emotivan album pjesnika zanesenjaka

Kao što je prethodni, treći album Klinike Denisa Kataneca „Jada Jada“ bilo njegovo dotad najbolje ostvarenje i predstavilo ga kao ozbiljnog, važnog i velikog glazbenog autora, tako je „Kao zao kor“ još stepenica više i neočekivani napredak u razvoju tog nesvakidašnjeg glazbenika i njegova benda. Novi album skladateljski je nevjerojatno moćan i na neki način uzvišen. Gotovo svaki aranžman svih 11 pjesama dorađen je do kraja i teško mu je pronaći manu. Istovremeno, iz gotovo svake pjesme izviru naslušanost Denisa Kataneca i utjecaji brojnih grupa koje su formirale njegov glazbeni stil. U kojem dominiraju gitare, koje savršeno svojim zvukom prate tekstove i emociju njegova specifičnog vokalnog izraza, i to tako da gotovo osjetimo žal kada pjesma završi. Fenomenalna je usklađenost instrumentala i vokala. Zapravo, kad smo kod vokala, treba postaviti pitanje zašto je odabrao baš takav „meketavi“ glas, jer na ovom albumu pjevao je i posve drugačijim glasom, u pjesmama „Konj“ i naslovnoj „Kao zao kor“. Kao da je pokušao pokazati da može kada želi, a možda i najaviti neki novi moment u razvoju. Dakako da je upravo njegovo pjevanje postalo već zaštitni znak Klinike Denisa Kataneca, ali kao da se boji pustiti glas i zapjevati punim plućima. Svejedno, „Kao zao kor“ doista je nevjerojatno dobar album koji nadilazi uobičajenu ponudu rock scene. Kako u Hrvatskoj tako i u regiji. Treba istaknuti i da je Katanec pjesnik, da zna s riječima i da vješto slaže stihove u jednu posve novu dimenziju rock pjesništva, kroz koju i nije tako jednostavno doprijeti do njegove poruke ili misli. Intrigantno, zabavno i višeslojno, ali pametno složeno u savršen spoj teksta i glazbe. Neočekivano dobar album, što ne znači da nema mana, ali ipak je puno više briljantnih momenata.

Pi „E.I.“ (PDV Records): Još jedan odličan glazbeni eksperiment

Ivana Picek jedna je od najoriginalnijih autorica suvremene pop glazbe i već godinama snima pjesme koje je najčešće teško svrstati u neke pretince, a i o njezinu specifičnom vizualnom izrazu dalo bi se govoriti. Međutim, Ivana Picek, koja djeluje i pod imenom Pi, istovremeno je i liječnica i psihijatrica koja trenutno živi i radi u Londonu, ali ima dovoljno vremena i, prije svega, kreativne energije za stvaranje glazbe. Prethodni radovi bili su joj posvećeni ili inspirirani prirodom i životom na Zemlji, da bi novi album u cijelosti posvetila umjetnoj inteligenciji, robotima i općenito nekom znanstveno-fantastičnom svijetu i životu. Glazbeni stil na novom albumu nazvala je electro-alien-fairy-cyber-hyper-pop, a skraćeno freak-pop – i to je zapravo i najbolji opis te glazbe. Centralna osoba albuma, oko koje se sve vrti, jest Evgenija, žena koje je rođena u našem svijetu, ali je s vremenom postala besmrtna u svom viđenju distopijske budućnosti. Odatle i naziv albuma „E.I.“ što znači „Evgenija Institute“. Sve u svemu, jedna prilično razrađena priča i originalan pristup glazbi na svih 10 novih pjesama. Neke od njih su briljantne, a neke pomalo naporne. Međutim, više je nego zanimljivo da dobar dio pjesama zvuči kao da ih je stvorila umjetna inteligencija. Nema sumnje da je Picek savršeno ovladala suvremenim kompjutorskim pomagalima, zahvaljujući kojima je i nastao album koji je, uz pomoć glazbenih producenata Ariana Vuice i Filipa Motovunskog, objavila za diskografsku kuću PDV. Svi tekstovi bazirani su na spomenutoj priči koja prati cijeli album, dok je sama glazba elektronička. Dijelom skladateljski i aranžerski izuzetno zrela, ali dijelom i pod dojmom C-popa, J-popa i nešto manje K-popa, odnosno, azijske pop kulture s naglaskom na aktualne glazbene zvijezde poput npr. Ashnikko. Pritom se visoki glas Ivane Picek sjajno uklopio u taj azijski milje. Na svom prethodnom albumu „Časna lubanjska“ više je eksperimentirala i zvučala mračnije, dok je „E.I.“ daleko komercijalnijeg dosega, ali i neobično privlačne glazbene poetike. Stoga ga više treba promatrati kao glazbeni eksperiment, ma koliko ona na momente vidljivo želi pokazati kako će zvučati pop glazba u ne tako dalekoj budućnosti.