GLAZBENE RECENZIJE: JR August, Anita Andreis i Mirna Škrgatić

01. JR August „Dangerous Waters“ (Croatia Records): I mi Rufusa za trku imamo

Prije nekih desetak godina varaždinska grupa Voodoo Lizards privukla je izuzetnu pažnju medija, ali i inozemnih producenata koji su joj predvidjeli odličan svjetski uspjeh. Ta se priča rasplinula, iako danas još uvijek mnogi spominju upravo tu sjajnu rock grupu kao nešto najbolje od hrvatskog rocka. Tako je bubnjar Saša Maček postao član kalifornijske grupe Call the Cops, pjevač je nastavio karijeru u SAD-u pod umjetničkim imenom Zack Dust, gitarist Jura Geci ostao je u Hrvatskoj na glasu kao jedan od najboljih mlađih gitarista, a klavijaturist Nikola Vranić započeo je samostalnu karijeru kao JohnJohn Reven August. Predstavio se prije nekih sedam godina prvim singlom i spotom za pjesmu „Man with the Magnificent Mind“, koja je pregledana oko 100.000 puta na YouTubeu uz sjajne reakcije. Vranić je nastavio skladati kao JR August i objavljivati online, uz sve brojnije nastupe pred oduševljenom publikom. Nakon desetak godina izniman talent vrlog Vranića otkrili su i ljudi iz Croatia Recordsa, potpisan je ugovor, a rezultat je njegov prvi dugosvirajući album nazvan „Dangerous Waters“. Zapanjujuće glazbeno ostvarenje koje Vranića predstavlja kao iznimno talentiranog skladatelja, glazbenika, tekstopisca i producenta. U njegovim pjesmama, a ponajprije sjajnim aranžmanima, ima nešto spiritualno i uzvišeno iako je riječ o pop glazbi. Glazbeno je to vrlo blizu glazbi koju izvodi velika svjetska zvijezda Rufus Wainwright, iako su Vranićeve skladbe na momente dublje i kompleksnije. Dakako, klavir je u prvom planu, ali on ne zapostavlja ni prateći ženski zbor koji na momente pjesmama daje sakralnu atmosferu, ni primjetan indie rock utjecaj, pa tako ni puhačke dionice ili pak beatlesovski pop izričaj. Ovo je veliko glazbeno djelo u svjetskim okvirima i bit će zanimljivo vidjeti kako će talent Nikole Vranića iskoristiti Croatia Records.

02. Anita Andreis „Chapter Three: Continuum“ (Clever Trick): Veliko autorsko djelo na globalnoj razini

Nakon višegodišnjeg skladanja za dugometražne i kratkometražne igrane i animirane filmove, kazalište, balet itd., skladateljica, producentica i pjevačica Anita Andreis, koja je završila prestižni Berklee College of Music, smjer produkcije glazbe za film i gaming s naglaskom na orkestraciju, objavila je zanimljivo konceptualno djelo. Njezin prvi album „Chapter Three: Continuum“ treći je nastavak serije od triju albuma koji će biti objavljeni obrnutim redoslijedom. Početkom godine privukla je pažnju svojim neospornim skladateljskim talentom, osvojivši, zasluženo, Veliku nagradu žirija za najbolju glazbu na 27. danima hrvatskog filma za animirani film „Bobo“. Svoj prvi album, koji je stvarala posljednjih godina prije trajnog preseljenja na Novi Zeland, otvara fenomenalnom pjesmom „Follow The Music“. Riječ je o pjesmi u kojoj autorica sve svoje vještine skladanja, izvedbe i pjevanja savršeno spaja u vlastite glazbene ideje i okvire, uz vidan utjecaj rocka, i koja bi komotno mogla egzistirati na brojnim svjetskim top ljestvicama. Osim toga, odlično se nastavlja na prethodne singlove kojima se predstavila široj publici i koji će se naći na prvom od triju najavljenih albuma. Glas je izuzetno topao i emotivno privlačan, sjajno ga kroz aranžmane usklađuje s glazbom. Na momente se u pjesmama osjeća snaga jedne Kate Bush. Ostale pjesme na albumu nešto su sporijeg tempa i naglašene emocije, ali nevjerojatno pitke i privlačne. Anita Andreis velika je skladateljica i glazbenica fantastična talenta i prava je šteta što se seli na Novi Zeland. Trebalo bi je čuvati, maziti i paziti kao nematerijalnu kulturnu baštinu. Uvjeren sam da ćemo u svjetskim medijima još puno o njoj čitati i pratiti njezine uspjehe na globalnoj sceni.

03. Mirna Škrgatić „Snovi“ (Menart): Simpatično debitantsko ostvarenje

Mirna Škrgatić jedna je od pjevačica koje se u svakom žanru mogu snaći i dati neki svoj doprinos. Prije samostalne karijere ostvarila je niz nastupa s raznim riječkim bendovima (Putokazi, Quasarr, Crooks & Straights… ). Prvo samostalno ostvarenje predstavlja je kao dobru pjevačicu, ali i autoricu koja se još uvijek traži. Uz vrlo primjetan utjecaj indie rocka zahvaljujući producentu albuma Marku Mrakovčiću, Mirna luta svojim pjesmama od indie rocka do zabavne glazbe. Za rokere previše estradna, za estradu previše rokerska. Pritom podsjeća na mnoge kolegice s estrade koje poput nje traže svoje mjesto na sceni. Nažalost, bez ikakva osobnog pečata, autorskog pomaka i dobrodošle karizme, debi album Mirne Škrgatić sasvim je pristojan način upoznavanja s njezinim talentom. Sve ostalo tek treba izbrusiti i pronaći. Simpatično debitantsko ostvarenje koje bi joj moglo pomoći pronaći svoj put.