GLAZBENE RECENZIJE: Honey Bunnies, Discohernia

Honey Bunnies „Dance Around The C(l)ock“ (Molaj Breka Productions): Elektronički indie dance pun dobrog groovea

Molaj Breka Productions je vrlo mala, nezavisna diskografska kuća iz Žminja u Istri, koju čini ekipa vrlo kreativnih ljudi. Pažnju su privukli jako dobrim debi albumom kantautora Zvonimira Buktenice „Fallen Down Moon“, miksom americane, folka i bluesa. Buktenica je napisao i tekstove pjesama s albuma grupe Honey Bunnies, dok je glazbu skladao Dejan Damijanić koji s Damirom Tubakom i Zoranom Vujićem vodi etiketu Molaj Breka Productions. Ukratko, okupila se ekipa i odlučila svoje glazbene ideje pretočiti u stvarnost i predstaviti široj javnosti. Album „Dance Around The C(l)ock“ odlično je poigravanje elektronikom koje pokazuje da Honey Bunnies doista zavrjeđuju pažnju. Kroz suvremenu elektroničku indie pop glazbu odličan vokal Zvonimira Buktenice – koji je pjesmama dao fino zaprljanu funk notu – prate prikladni gitarski funky rifovi i majstorski aranžmani. Svakako valja izdvojiti i nevjerojatan vokal gostujuće tamnopute Slavonke Sonje Washington, koji oduzima dah, i grdno će pogriješiti ne nagovore li je da snimi samostalni album. Naravno, za Molaj Breka Productions. Sve su pjesme na engleskom jeziku i poigravaju se koncepcijom koja se odnosi na produkciju jer prve tri pjesme imaju analogni pristup, a druge tri digitalni. Ako treba odabrati, onda im analogni dio daleko bolje leži. Jedina mana ovog albuma moglo bi se reći da je očiti zanos ekipe koja je na njemu radila pa pjesme na momente djeluju nedovršeno zbog evidentno dobrog zezanja prilikom njihova nastanka. Jedna fina neozbiljnost koja im je očito skrenula fokus s još boljeg finalnog produkta. Bez obzira na taj „nedostatak“ riječ je o albumu vrlo plesne glazbe i pitkih pjesama koje bi se mogle svrstati u indie dance. Pomalo čak i kompleksnih pjesama kakve se ne čuju često u hrvatskom eteru, a koje svojim naglašeno plesnim grooveom pozivaju na gibanje i zabavu. Vrlo dobar album kao odličan uvod u rad Honey Bunniesa, projekta pred kojim je zanimljiva karijera koju svakako treba pratiti.

Discohernia „Promjena stanja“ (MAST Produkcija): Iznenađujuće uzbudljiv i zabavan album

Momci iz grupe Discohernia za sebe kažu da su „psychedelic breakbeat punkeri, a ni noise im nije stran“, no treba naglasiti da je elektronika ipak okosnica oko koje se vrte sve pjesme, bez obzira u koji žanr zakoračili. I dok su na svom nastupnom albumu iz 2016. godine vizionarskog naziva „Bioparanoja“ više bili vezani uz naglašeni jungle i breakbeat, novi album ipak je lagani odmak od tog žanra. Ostali su vjerni kaotičnom elektroničkom zvuku kakav od prvih dana stvara Hrvoje Štefotić, zaprljanom basom i začinjenom trubom Stipe Mađora Božinovića, koji je ujedno i izdavač albuma kroz svoju sve uspješniju etiketu MAST Produkcija. Puno zanimljivih sampleova, odlične bas linije, ritmovi bubnjeva i elektronička podloga čine „Promjenu stanja“ iznimno zanimljivim i uzbudljivim albumom. Iako svih osam pjesama zvuči poput live sessiona – koji se navodno i dogodio i iz kojega je ovaj album i nastao – pokazuje da je riječ o glazbenicima koji znaju što rade. Valja izdvojiti pjesmu „Lion Gate“ nastalu u suradnji s Akleom Neon, koja je glazbenim izrazom bliska njihovim plesnim ritmovima i svojim se vokalom i aranžerskim zahvatima sjajno uklopila u Discoherniju pa ne bi čudilo da ih vidimo zajedno na pozornicama kada ponovo zažive. Iako kroz svoj specifični glazbeni stil ne teže stvaranju hitova, svejedno bi im dobro došao jedan hit kako bi dobacili do šire publike. Novim albumom „Promjena stanja“ približili su se plesnom grooveu grupe ABOP i postali ozbiljni igrači na domaćoj glazbenoj sceni. Snimili su iznenađujuće uzbudljiv i zabavan album pa ne čudi što su ove godine nominirani i za nagradu Porin u kategoriji Najboljeg albuma elektroničke glazbe.