GLAZBENE RECENZIJE Filmmusicorkestar, Parni Valjak, EOT

01. FILMMUSICORKESTAR ‘EVO MUZIKE, TRAŽI SE REDATELJ…’ (MENART): Ugodno iznenađenje

Ovu zanimljivu grupu čine ljudi koji žive od rada u medijima, odnosno većina njih. Stoga im je film i slika zvuka na neki način dio izražavanja. FilmMusicOrkestar je nakon nekoliko godina muziciranja stigao i do svog prvog izdanja. Vrlo simpatičnog i šarmantnog, ali moglo je i bolje. Sastav takvog imena i takvog zaleđa mogao je napraviti pravi klupski bum da su na prvi album uvrstili njima svojstvene obrade nekih od najpoznatijih tema i pjesama iz jugoslavenske i hrvatske kinematografije. Međutim, oni su se odlučili za autorske pjesme, što je pohvalno, no tržišno gledano mogli su to bolje zapakirati. Njihove autorske pjesme su izuzetno šarmantna mješavina zagrebačke škole šansone s melodijama domaćih filmova 50-ih i 60-ih godina, uz fini štih starogradskih pjesama i gipsy swinga, sevdaha i fada. Pritom osim odlične svirke valja izdvojiti i krasan vokal Elme Burnić koji se savršeno uklopio u njihovu glazbenu kreaciju. Vrlo ugodno osvježenje na sceni koje bi nam moglo pripremiti još nekoliko zanimljivih iznenađenja nastave li ovim putem lijepih melodija i vrlo pitkih pjesama koje na najljepši mogući način bude uspomene na neka prošla vremena.

02. PARNI VALJAK ‘VRIJEME’ (CROATIA RECORDS): Odličan album starih rock vukova

Nakon punih 40 godina provedenih na sceni Parni valjak, sudeći po novom albumu, ne posustaje. Od novih 13 pjesama već je njih osam u protekle dvije godine pronašlo put do publike pa je ovaj album prilika da njihovi obožavatelji dođu napokon do tih pjesama na jednom mjestu i pritom poslušaju i pet novih. S obzirom na sve te hitove koje su imali prije objave ovog albuma, prevelikog iznenađenja na novom albumu i nema. I dalje je to vrlo kvalitetan classic rock bend koji se oslanja na korijenske rock bendove 80-ih, ne donoseći ništa posebno novo ni atraktivno novim pjesmama. Jasno je Husu da dobitnu kombinaciju ne treba mijenjati jer se već 40 godina zna kako zvuči Parni valjak. „Vrijeme“ zvuči izuzetno uvjerljivo i kvalitetno unatoč neskrivenom naslanjanju na zvuk jednog Joea Cockera ili grupe Aerosmith, no za pjesme Parnog valjka to nije ništa neobično. Čvrsti rock zvuk i pitke radiofonične pjesme koje na momente sjajno upotpunjuju brass sekcija i gudači. Predvidljivo, ali kvalitetno. Parni valjak sve ove godine uspijeva držati konstantu kvalitete, koju su ovim albumom samo podcrtali i dali do znanja da itekako još uvijek treba računati na njih. Jedan od njihovih boljih albuma u karijeri.

03. EOT ‘TEORIJA LUDOG CHOVJEKA’ (MENART): Veliki bend čije vrijeme tek dolazi

Grupa Eot je prije nekoliko godina s debi albumom „Defibrilacija“ jasno pokazala da je riječ o bendu ogromnog potencijala. Tko god je to shvatio nakon preslušavanja debija, vjerojatno je s nestrpljenjem očekivao novi, drugi album da provjeri je li to doista bend koji zna što hoće, zna kako se to radi i ima što ponuditi te da se prvi album nije dogodio slučajno. Nije se dogodio slučajno jer je ova odlična trojka (Maja Kolarić – vokal/bas gitara), Boris Kolarić (gitara/vokal) i Goran Glavač (bubnjevi/vokal) još bolja i još energičnija na novom albumu. Dok su na prvom albumu pokazali svoju ljubav prema žestokom zvuku s naglaskom na čvrsti rock pa čak i metal, novi album predstavlja ih kao punk rock bend koji je upio sve potrebne gitarističke rifove 90-ih, od bendova poput Blink 182 ili Guano Apes, dodajući potreban vlastiti dodir. Vrlo pitki tekstovi i nabrijane pjesme koje na momente doista podižu adrenalin i tjeraju na skakanje. Baš kako i treba. Prava je šteta što je hrvatski eter zatvoren za takve bendove jer bi ih publika sigurno vrlo brzo prepoznala i zavoljela. Naročito oni koju su svoje formativne tinejdžerske godine ostavili u 90-ima. Vrlo dobar album odličnog benda kojemu je teško pronaći manu.