GLAZBENE RECENZIJE: Damir Imamović, Como Bluff, Grinded Grin

Damir Imamović „Singer Of Tales“ (Carthage Music Ltd.): Velik i važan album za shvaćanje sevdaha

Nakon brojnih samostalnih diskografskih izdanja, kao i izdanja sa Sevdah Takhtom te knjige „Sevdah“ u kojoj je opisao povijest tog glazbenog žanra, kao i brojnih predavanja i radionica o sevdahu, unuk velikog pjevača sevdaha Zaima Imamovića i sin također pjevača sevdaha Nedžada Imamovića, Damir Imamović postao je najistaknutiji izvođač, interpretator i inovator sevdaha u ovom dijelu svijeta. Štoviše, Damir Imamović je sevdah najbolje moguće predstavio publici širom svijeta. Prepoznali su ga i neki važni i veliki diskografi poput engleske diskografske kuće Carthage Music Ltd. iz Londona, čvrsto povezane s najvećim svjetskim festivalom world musica – WOMEX. Pritom se Imamović okružio vrhunskim glazbenicima pa su tako uz njega na ovom albumu sudjelovali bosanska violinistica Ivana Đurić, izuzetno cijenjeni turski skladatelj i glazbenik Derya Türkan na instrumentu kemenče, karakterističnom za istočni Mediteran, te američki jazz glazbenik i kontrabasist Greg Cohen. Kako je ovo bez sumnje album napravljen za svjetsku publiku koja se tek upoznaje sa sevdahom, tako su i pjesme pomno birane. Od tradicionalnih poput „Kafu mi draga ispeci“, „U Stambolu na Bosforu“ itd., preko nekih sevdaha napisanih i skladanih tek prije nekoliko godina do skladbi koje je izvodio njegov djed Zaim. Pritom je svaka od 11 pjesama opisana prigodnim Imamovićevim tekstom. Za svaku skladbu Imamović je napisao nove aranžmane i prilagodio ih svojim glazbenicima, zbog čega ovaj album ima tu neku posebnu svježinu, kao i karakterističnu strast i iskrenu emociju vokalne izvedbe Damira Imamovića. Kao što je i sam napisao u odličnom uvodnom tekstu albuma „Singer Of Tales“, on priča priče našeg vremena. Ovo je važan i velik album za povijest sevdaha, za Damira Imamovića, za predstavljanje sevdaha svijetu na globalnoj world music sceni i, naravno, za sve iskrene.

Como Bluff „Como Bluff“ (Dostava zvuka): Odličan ulazak na scenu

Como Bluff je jedna posve nova zagrebačka grupa koja je svoj glazbeni izraz pronašla u laganim, melankoličnim melodijama rock pjesama u kojima se isprepliće duh hippie groovea 60-ih i 70-ih s grunge zvukom 90-ih, uz fini dodir brit-rocka. Iako je riječ o novom bendu, čine ga muzičari koji su do sada svirali u grupama Paul The Walrus, Jaded, Raspad Sistema, DeLorean i Muscle Tribe Of Danger And Excellence. Frontman grupe Arijan Škapur, po svemu sudeći, najzaslužniji je za konačni zvuk i prepoznatljivost njihovih pjesama, a njegova boja glasa fantastično „sjeda“ na radiofonične melodije. Višeglasno pjevanje i odlični aranžmani izdvajaju ih od ostatka scene i zaslužuju maksimalnu pažnju publike i medija. Treba naglasiti da je izgovor engleskog jezika bez zamjerke, tako da svaka od pet pjesama, koliko ih je na ovom EP-ju, može funkcionirati bilo gdje u svijetu. Uz Škapura, koji svira i gitaru, Como Bluff čine Miro Kadijević kao vokal i na gitari, Luka Jambrošić na basu i Viktor Strejček na bubnjevima. Možda upravo grupa Como Bluff bude jedna od rijetkih sretnika kojima su glazbeni urednici hrvatskih radiostanica uvrstili pjesme u redovito emitiranje. Odličan EP i sjajan ulazak na scenu. Kako hrvatsku tako i globalnu.

Grinded Grin „Mellifluous“ (Olde Scratch Records): Pohvalan nastavak avangardnog istraživanja

Spiritus movens grupe Grinded Grin je hiperproduktivni glazbenik i multiinstrumentalist Aleksandar Vrhovec, koji također sklada i objavljuje izdanja s grupama LucidFer, Acid Hugs, Mycena, Remedij i Odd Breed, a prošle godine se predstavio i kao izuzetno kvalitetan jazz skladatelj i glazbenik putem albuma „Roundabout“ još jedne nove grupe – jazz grupe Hegemony Quintet. Prethodni album grupe Grinded Grin „Reset“, objavljen 2018. godine, bio je veliko iznenađenje koje je izronilo niotkuda i ponudilo potpuno novo ispisivanje instrumentalne glazbe u kojoj su se isprepletali jazz s metalom, blues s klasikom i avangardna glazba – nedefinirani glazbeni žanr sa skladbama od tri do dvadeset minuta. EP „Mellifluous“ sadrži tri skladbe; prve dvije traju dvadesetak, a treća trinaest minuta. Vrhovec je za novo izdanje promijenio ekipu glazbenika pa tako na ovom EP-ju gostuju Igor Vidaković na bubnjevima, Karlo Cmrk na basu, Augustin Nieto na saksofonu i Artur Lenivenko na pijaninu, dok cijelu priču vodi Vrhovec svojom gitarom koja se ponovo provlači kroz razne glazbene žanrove. Sve tri pjesme odlikuje specifična atmosfera simbioze jazza i instrumentalnog rocka, iako na momente više vuče na free jazz improvizaciju. Nešto slabije ostvarenje od prethodnog „Reseta“, ali velika pohvala hrabrosti za istraživanja i avanture u nepoznatom pravcu, koje često urode nekima od najboljih djela. Izdanje kojemu svakako treba pridati veliku pažnju.