GLAZBENE RECENZIJE Banana zvuk, Zoran Predin & Damir Kukuruzović, Vedran Zec

01. BANANA ZVUK ‘SPLIT BANANA’ (SUPERFLY STUDIO): Globalni zvuk vesele strane Splita

Banana zvuk čine dva iskusna splitska glazbenika s respektabilnim glazbeničkim stažem. Luka Barbić je od početak član grupe TBF, dok je Ivan Jurić Yuri svojevremeno bio na glasu kao najbolji hrvatski frontmen pjevajući u grupi Stillness, a radio je i s grupama Golem i Sinestet. Njih dvojica već više od deset godina kao soundsystem njeguju ritmove i melodije reggaea, dancehalla, junglea i raznih glazbenih fuzija. Napokon su prošle godine uspjeli ostvariti i svoj prvi album „Split Banana“, na kojem se nalazi sedam pjesama u njihovoj produkciji, u kojima gostuje niz raznih MC-a, pjevačica i pjevača sa svih strana svijeta: Black JA, Ragga Twins, Raphael, Skarra Mucci, Tenor Fly, Lunah Fyah i Sara Renar. Internacionalna i domaća ekipa zaljubljenika u glazbu koju izvode i s kojom su ostvarili sjajan glazbeni proizvod. Album je objavila poljska diskografska kuća Superfly Studio u vlasništvu Mareka Bogdanskog, jednog od osnivača međunarodno proslavljene soundsystem ekipe Dreadsquad koja u svom zvuku njeguje reggae, dub, dubstep, drum’n’bass i breakbeat. Dobili smo respektabilan i odličan album ispunjen žanrovskim ritmovima i melodijama i znalački obogaćen gostujućim vokalistima. Pritom treba izdvojiti iznenađujuće gostovanje Sare Renar koja se svojim glasom sjajno uklopila u ovu pomaknutu ekipu dajući jedan poseban šarm albumu i pjesmi „Not That Song“. Ovaj kreativni glazbeni produkt Luke i Yurija je osvježenje na domaćoj glazbenoj sceni i neopravdano je zapostavljen u medijima, iako bi zbog svoje kvalitete mogao proći bilo gdje u svijetu.

02. ZORAN PREDIN & DAMIR KUKURUZOVIĆ DJANGO GROUP ‘ZORAN PJEVA ARSENA’ (CROATIA RECORDS): Ljubav prema Arsenu i gipsy swingu

Nakon što je prekinuo karijeru s grupom Lačni Franc, Zoran Predin je možda najveći šarm u samostalnoj karijeri postigao u gipsy swing razdoblju kojem se s razlogom vratio na ovom izvanserijskom albumu. Uzmemo li u obzir to da je tijekom karijere duge preko 40 godina objavio 39 studijskih albuma, onda je jasno da najviše uživa u gipsy swingu. Dodamo li tome i vještinu Damir Kukuruzović Django Group s kojom je snimio album, novi album obrada pjesama Arsena Dedića doista je poseban, ispunjen njegovom velikom ljubavi spram tog glazbenog žanra, opusa Arsena Dedića i kreativne suradnje s glazbenicima. Valja istaknute odlične aranžmane kroz koje Bruno Urlić i Zoran Predin nisu robovali temeljima gipsy swinga, nego su ga podredili melodijama Arsena Dedića tvoreći novo djelo gotovo jednako jakog glazbenog izraza kao i original, ali u novoj formi u kojoj su sačuvali original i dodali šarm gipsy swinga. U četiri pjesme gostovao je i Matija Dedić koji je svojom vještinom vrhunskog pijaniste dodatno obogatio postojeće aranžmane, s kojim je Predin snimio dva albuma obrada „Tragovi u sjeti“ (2011.) i „Tragovi u sjeti 2“ (2016.) na kojima su njih dvojica obradili popularne pjesme Hrvatske i Jugoslavije. Jednako tako je i zanimljiv izbor pjesama Arsena Dedića s obzirom na to da je Predin posegnuo za nekim popularnim pjesmama koje možda nisu općepoznate kao Arsenove, već zbog izvedbe i interpretatora poput pjesme „Ako priđeš bliže (Zagrli me)“ koja je bila jedna od prvih velikih hitova Zdravka Čolića. Odličan album koji još jednom potvrđuje Predina kao vrhunskog interpretatora, ali i aranžera iako bi nakon 40 godina karijere bilo očekivano da objavi samostalni autorski album, a ne još jedan album obrada nekih drugih autora.

03. VEDRAN ZEC ‘HOMECAMING’ (INTEK MUSIC): Poletni jazz gitarist

Vedran Zec je profesor gitare iz Osijeka koji već godinama usavršava svoje sviranje gitare, kreativno se izražavajući kroz razne projekte. Svirao je u grupama kao što su NoJazzBand, Trio Solitude, Jazz Combo Unit, Big Band Požega i Another Spring Quartet te surađivao s brojnim domaćim jazz glazbenicima. Najviše pažnje izazvao je sastavom Jazzy Nyul Project (2012.), s kojima je objavio album za Aquarius Records, a na kojem se našlo čak sedam njegovih autorskih skladbi. Samostalni album „Homecoming“ sastoji se od njegovih deset autorskih pjesama, u čijoj realizaciju su mu pomogli Davor Dedić na klaviru i klavijaturama, Dario Hleb na bas gitari i Damir Galeković na bubnjevima. Finalni rezultat doista je impresivan i stavlja Zeca u sam vrh hrvatskih jazz gitarista koji je evidentno puno naučio od autorskog rada Peta Methenyja, ali i kroz kreativno djelovanje Elvisa Stanića. Zec se ponajprije okreće izrazu Peta Methenyja predstavljajući svoj rukopis koji je preslab da bi se prepoznao autorski pečat, ali je zadivljujuće vješt gitarist. Dobro bi došla autorska kreativnost i potreban pomak u takvom glazbenom izrazu ako želi doći do izražaja, unatoč vještini sviranja gitare., „Homecoming“ je topao i respektabilan album ispunjen poletnim i svježim melodijama koji će zasigurno mnoge razveseliti.