GLAZBENE RECENZIJE Anita Andreis, Killed a Fox, Igor Vince & His Drums

01. ANITA ANDREIS ‘BOBO’ SOUNDTRACK’ (CLEVER TRICK MUSIC): Remek-djelo filmske glazbe
Rijetko koji soundtrack koji prati neko hrvatsko filmsko ostvarenje zaslužuje da mu se posveti prikladna pažnja. Soundtrack kratkometražnog animiranog filma „Bobo“ Andreja Rehaka skladateljice Anite Andreis zaslužuje hvalospjeve. Anita Andreis dugogodišnja je skladateljica i nije nova u ovom poslu. Već je skladala glazbu za dugometražne, kratkometražne igrane i animirane filmove, kazalište, balet itd. Skladateljica, producentica, pjevačica, glazbenica koja je završila prestižnu Berklee College of Music, smjer produkcije glazbe za film i gaming, s naglaskom na orkestraciju. Zašto je njezina glazba za ovaj izuzetno simpatičan animirani film toliko dobra? Zato što je ona uspjela svojom glazbom izraziti sve moguće emocije za bolje razumijevanje priče, dajući filmu jednu dodatnu dimenziju. Za svoj trud na Danima hrvatskog filma nagrađena je velikom nagradom žirija za najbolju glazbu, uz obrazloženje da je u „današnje vrijeme elektronske glazbe pravo osvježenje čuti klasiku, pogotovo kada ona harmonira s nostalgičnom, nadnaravnom pričom filma. U stilu Erika Satiea, pojedine dionice vuku nas u djetinjstvo i stvaraju osjećaj iznimne ugode“. Da je u pitanju glazba rađena za američki film iza kojeg stoji moćni filmski studio, Anita Andreis možda bi dobila i Oscara i komplimente pa se pridružila velikanima filmske glazbe poput Johna Williamsa, Hansa Zimmera i drugih. Nema veze što je u pitanju kratkometražni animirani film, kada je u pitanju velebna glazba koju treba hvaliti i isticati jer zaslužuje sve komplimente. Osim toga, možda ovih devet prekrasnih, ali kratkih glazbenih momenata posluži kao polazište za opsežnije glazbeno djelo. Predivne i iskrene emocija putem divne glazbe kakva se rijetko može čuti u Hrvatskoj.
02. KILLED A FOX ‘CROWN SHYNESS’ (DOSTAVA ZVUKA): Rock album za svjetsko tržište
Zagrebačka rock četvorka objavila je treći studijski album i definitivno zakoračila na pozornicu s najvećima. Ne u Hrvatskoj, već na globalnoj sceni. Počeli su 2006., da bi se predstavili prvim albumom „Fluorescence“ 2009., a potvrdili svoj status 2013. albumom „Spring Of Sloth And Daze“. I koliko god je drugi album bio vrlo dobar uvid u njihovu glazbenu kreativnost, najnovije ostvarenje predstavlja ih kao iskusne rokere kojima samo treba publika i to u velikom broju. Stoga ne bi bilo nimalo čudno da nas jedan dan obavijeste da su pozvani na turneju s Alice In Chains, Pearl Jamom ili Metallicom. Osim eksplozivne stoner rock energije fino spojene sa snagom metala i poetikom grungea, u uši prvo upada sjajan vokal Chrisa Iana i njegov izgovor engleskog jezika, ne dajući pri tom slušateljima da pogode zemlju porijekla. Potom su tu odlično aranžirane pjesme koje uz svu iskazanu snagu zadržavaju melodioznost i pitkost. Dakako, i odlični gitaristički rifovi kojih se ne bi posramili ni najveći rock bendovi na svijetu, kao i ritam sekcija koja kotrlja ovih 10 pjesama poput nekog moćnog monster trucka. Treba pohvaliti i savršenu produkciju, mastering i miks Lea Klaića koji se umiješao i u aranžmane, a koji je svoj pečat ostavio ranije na prepoznatljivoj zagrebačkoj stoner sceni. Onoj moćnoj stoner rock sceni koju uz Cojones i Stonebride čine Killed A Fox, She Loves Pablo i Muscle Tribe Of Danger And Excellence. Jedan od boljih rock albuma objavljenih u Hrvatskoj posljednjih godina. Iskreno, žestoko i odlično.
03. IGOR VINCE & HIS DRUMS, BRASS AND KEYS ‘LIVE @ KALEMEGDAN’ (AMMONITE RECORDS): Samo ljubav & groove
Igor Vince (zapravo Vincetić) je beogradski glazbenik, perkusionist koji već četiri godine svira perkusije kao član sastava jednog od najvećih afričkih glazbenika Femija Kutija, sina još slavnijeg afričkog glazbenika i aktivista Fele Kutija. Pritom je Vince jedini bijelac u tom mnogoljudnom sastavu, što dovoljno govori kakvo mu je poštovanje iskazao Femi Kuti pozvavši ga u bend da svira tradicionalni afrički instrument kao što su udaraljke. Prije ulaska u sastav Femija Kutija, Vince je „studirao“ perkusije u Senegalu, Beninu, Maliju, Nigeriji, Etiopiji, Kubi, Francuskoj, Njemačkoj i Srbiji pa stoga ne čudi što se i Femi oduševio njegovim muziciranjem Vince je 2015. objavio samostalni album „Let’s Do It“, na kojem se našao i njegov duet s Femijem. Ovih dana izašao je njegov live album snimljen na samostalnom nastupu na Kalemegdanu u rujnu prošle godine, kada je sa sastavom Igor Vince & His Drums, Brass And Keys nastupio kao predgrupa Femiju Kutiju koji je nastupio uz pratnju Makedonske filharmonije. Fantastičan nastup i odličan uvid u svu strast i glazbu koju stvara i izvodi Vince sa svojim 13-članim bendom koji čine probrani srpski glazbenici, među kojima se ističe sjajna brass sekcija, prateće vokalistice iz Brazila i Jamajke i plesačice iz Afrike. Svima njima Vince sjajno dirigira/upravlja i pjeva te svira perkusije. Doista jedno izvanserijsko slavlje ritma, pozitivne energije u kombinaciji s afro betovima, funkom, jazzom, reggaeom i svim pripadajućim glazbenim podžanrovima. Čista strast muziciranja uz puno ljubavi i virtuoznih momenata. Na žalost, Igorova vokalna izvedba možda je najslabiji moment, ma koliko iskren i strastven bio u svom nastupu. Dio je pjesama na engleskom, dio na srpskom s porukama punim ljubavi, razumijevanja i slavljenja života. Nije to puno drugačije od glazbe kakvu stvara Femi Kuti, ali je njegova i odlična i zaslužuje da mu se posveti pažnja.