Nacional

Franjo Pommer – fotograf koji se portretima preporoditelja suprotstavljao germanizaciji

Uoči izložbe ‘Pommer 1856/ Gojević 2016 fotografične slike naših narodnih spisateljah’ koja se otvara u Muzeju grada Zagreba, autori govore o važnosti Franje Pommera, čuvenog zagrebačkog fotografa pred čiji su objektiv stali najslavniji Hrvati 19. stoljeća

Franjo Pommer (1818. – 1879.), prvi zagrebački fotograf sa stalnim atelijerom, autor čijih se četristotinjak fotografija čuva u Muzeju grada Zagreba, Muzeju za umjetnost i obrt i Hrvatskom državnom arhivu, najpoznatiji je bio po prvom fotografskom projektu izvedenom u Hrvatskoj “Fotografične slike naših narodnih spisateljah” iz 1856. godine. Te tri institucije, pod pokroviteljstvom Veleposlanstva Kraljevine Danske u RH, osmislile su izložbu” Pommer 1856 / Gojević 2016 Fotografične slike naših narodnih spisateljah” koja se otvara 21. prosinca u Muzeju grada Zagreba. Autori izložbe koja je rezultat timskog rada su Iva Prosoli iz Muzeja grada Zagreba i Hrvoje Gržina iz Hrvatskog državnog arhiva. Kustosi su, uz Ivu Prosoli, Dubravka Zaninović Stančec, voditeljica fotografskih zbirki Muzeja grada Zagreba i Dunja Nekić, voditeljica Zbirke starije fotografije u Muzeju za umjetnost i obrt. Ideja je bila povezati rad suvremenog fotografa Roberta Gojevića s autorom koji je stvarao u devetnaestom stoljeću tako da je Gojević, po uzoru na Pommera, snimio petnaest portreta suvremenih hrvatskih pisaca koje je prethodno izabrao uz pomoć urednika Krune Lokotara. Pommerov rad na izložbi predstavljen je kronološki kroz tri razdoblja djelovanja: rano razdoblje 1854.-1860., od otvaranja atelijera i ranih radova, srednje razdoblje 1861.-1874. i kasno razdoblje 1875.-1879. koje obuhvaća rad tada već afirmiranog fotografa od preseljenja u atelijer u Ilici do smrti…

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

Komentiraj