Francuska cilja zakonom urediti skandalima pogođeno tržište online influencera

Autor:

Brook Lark, Unsplash


Očekuje se da će zakon sa strožim pravilima za online influencere stići pred francuski Parlament u ožujku. Ekonomija utjecaja na internetu je u procvatu diljem svijeta jer brendovi prebacuju novac s televizije na takozvane kreatore sadržaja, koji promoviraju proizvode i usluge milijunima mladih pratitelja na platformama kao što su Instagram, YouTube, TikTok i Snap. Samo u Francuskoj, industrija utjecaja na internetu navodno vrijedi nekoliko stotina milijuna eura.

Uz tradicionalnu luksuznu robu poput automobila i odjeće, influenceri također oglašavaju niz upitnih proizvoda, poput tableta za mršavljenje, plastičnih operacija i kriptovaluta. Među incidentima koji su pogodili francuski ‘ekosustav’ influencera je svađa visokog profila između agentice influencerice Magali Berdah i kontroverznog repera Boobe zbog optužbi za prijevare, te reality TV superzvijezda Nabilla Benattia-Vergara — koju nazivaju francuskom verzijom Kim Kardashian — koja je dobila kaznu od 20.000 za promicanje bitcoina, a da nije otkrila svojim 3,6 milijuna Snap pratitelja da joj je platforma za trgovanje platila da to učini.

Francuska već dugo ima ‘tešku ruku’ u regulaciji interneta, a online influenceri neće biti iznimka.

Novu reakciju potaknule su skupine iz cijelog političkog spektra koje se zasebno zalažu za stroža pravila transparentnosti, ograničenje oglasa koji reklamiraju rizične proizvode te veće etičke obveze za online platforme.

U srijedu su zastupnik Stéphane Vojetta i socijalistički zastupnik Arthur Delaporte, koji su izvorno iznijeli dva konkurentska nacrta zakona, najavili da će zajedno raditi na zajedničkom prijedlogu koji podržava vlada. Tekst bi trebao biti u Parlamentu sredinom ožujka i uključivat će rezultate konzultacija koje je Le Maire pokrenuo u siječnju, a koji je već prikupilo 12.000 potpisa.

“Pitanje utjecajnih osoba je apolitično; u našem je interesu da radimo zajedno”, rekao je Vojetta novinarima u srijedu.

Prema dokumentu u koji je POLITICO imao uvid, zajednički tekst će uključivati ​​odredbe za definiranje pravnog statusa influencera i zahtijevati da influenceri koji žive u inozemstvu imaju pravnog zastupnika u Francuskoj (dosta francuskih influencera živi u Dubaiju zbog poreznih razloga).

Dvojica zakonodavaca također žele nametnuti više obveza internetskim platformama – poput alata za korisnike da označe prijevare – ali obećali su da će biti u skladu s EU-ovim Zakonom o digitalnim uslugama.

Već sljedećeg tjedna zastupnici će razmotriti i zaseban tekst, koji je pripremio Delaporte, a koji ima za cilj zabranu promicanja plastične kirurgije i lijekova, kao i rizičnih financijskih ulaganja uključujući kriptovalute. Socijalistički zastupnik u srijedu je rekao da je “javno zdravlje” prioritet u određivanju onoga što treba regulirati.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.