FESPA protiv Tomaševićeve odluke o komunalnom redu: “Gradonačelnik će dobiti ovlasti da osobno odlučuje o postavljanju reklamnih panoa”

Autor:

Zagreb, 20.08.2013 - Na Trgu bana Jelaèiæa i Trgu Petra Preradoviæa, popularnom Cvjetnom trgu, uskoro æe biti zabranjeno postavljanje reklama i reklamnih panoa na zgrade, a veæ postavljeni trebaju se ukloniti najkasnije do proljeæa slijedeæe godine. Arhivska panoramska fotografija Trga bana Jelaèiæa od 13.06.2009. godine.
foto FaH/ Damir SENÈAR /ds

foto FaH/ Damir SENÈAR /ds

FESPA Hrvatska, udruga tiskarske i grafičke industrije, izrazila je u srijedu podršku dionicima industrije oglašavanja, a drži da je prijedlog Odluke o komunalnom redu zagrebačke gradske vlasti udar na oglašavačku industriju, slobodu tržišne konkurencije i tisuće radnih mjesta.

“Smatramo da Grad i gradonačelnik Tomislav Tomašević nisu u potpunosti informirani o tome kakvim problemima ovakva Odluka može rezultirati i pozivamo na aktivniji dijalog gradskih vlasti i predstavnika industrije. Uvođenjem tzv. reda, uvest će se nered na već krizom načet poduzetnički sektor”, ocjenjuje FESPA.

Navode kako podržavaju prostorno uređenje i uvođenje reda u oglašavanju na javnim pročeljima i pročeljima javnih i privatnih zgrada uz dijalog i konsenzus svih strana, kao i uklanjanje ilegalno postavljenih plakata i oglašivačkih prostora.

No, ističu, ne podržavaju odluku iza koje se “možebitno” krije pogodovanje i osiguravanje tržišnog monopola jednoj tvrtki u većinskom gradskom vlasništvu, a koja se sudskom presudom iz 2012. ne može baviti uslugama oglašavanja na javnim površinama i na nekretninama u vlasništvu Grada Zagreba.

Tvrde i da ta tvrtka suprotno odluci i dalje obavlja tu djelatnost. Iz FESPA-e smatraju i kako se ograničavanjem prava oglašavanja na plakatima i reklamnim panoima na forme do 12 četvornih metara pogoduje gradskoj tvrtki “Zagreb plakatu”.

Pri tome govore o “potencijalnoj zlouporabi položaja i ovlasti i povredi članka 49. Ustava koji govori o slobodi poduzetništva, jednakom položaju poslovnih subjekata na tržištu, zabrani stvaranja monopola te pravima stečenim ulaganjem kapitala2.

Navode i kako Visoki upravni sud presudom iz 2012. oglašavanje na javnim površinama i nekretninama Grada Zagreba ne smatra komunalnom djelatnosti od gradskog značaja.

“No ovakvim novim pravilnikom gradonačelnik će dobiti ovlasti da osobno odlučuje o postavljanju, odnosno uklanjanju reklamnih panoa”, ističu.

Upozoravaju i kako uklanjanje plakata, reklama, reklamnih panoa i billboarda s javnih površina s nekoliko tisuća lokacija, unatoč tome što tvrtke imaju dozvole Ministarstva prostornog uređenja, ugrožava poslovanje i opstanak oglašivačke industrije, teške stotine milijuna eura, ali i povezanih industrija.

Također su upozorili i na činjenicu da su mnogi suvlasnici zgrada krenuli u obnovu računajući na izvore prihoda od oglašivačkog prostora s pročelja zgrada – podigli su kredite, a ovom Odlukom više ne bi imali izvor financiranja.

Iz FESPA-e ocjenjuju kako se ta odluka pokušala provući “stihijski” jer je informacija o otvaranju javnog savjetovanja odluke, koje se provodilo od 13. siječnja do 12. veljače, objavljena na internetskoj stranici Grada bez kontaktiranja i informiranja predstavnika oglašivačke ili povezanih industrija.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.