EK predlaže odgodu novog režima trgovine električnim automobilima s Britanijom

Autor:

Foto: Unsplash

Europska komisija predložila je u srijedu trogodišnju odgodu novih propisa o trgovini električnim automobilima s Britanijom, istaknuvši da je proizvodnja baterija u EU porasla slabije no što se planiralo.

Prema sporazumu o trgovini nakon brexita uvoz električnih automobila oslobođen je carina ako je najmanje 55 posto njihove vrijednosti stvoreno u EU odnosno u Britaniji. Za baterijske ćelije i module prag iznosi 65 posto, a za baterijske sklopove 70 posto.

Sporazum predviđa dva prijelazna razdoblja. U prvom uvoz je oslobođen carina ako je 40 posto vrijednosti automobila proizvedeno u EU odnosno u Britaniji. Za baterijske pakete i njihove komponente prag iznosi 30 posto.

U drugom prijelaznom razdoblju, od 2024. do 2026., bescarinski uvoz zahtijeva da najmanje 45 posto vrijednosti električnih vozila bude porijeklom iz EU ili Britanije, te najmanje 50 posto baterijskih ćelija i modula i 60 posto baterijskih sklopova.

Ako vozilo ne ispunjava te uvjete, podliježe uvoznim carinama od 10 posto.

EK je u srijedu predložio da se prvo prijelazno razdoblje produlji za tri godine, do 2027., i da drugo prijelazno razdoblje bude ukinuto. Od 2027. primjenjivao bi se puni sporazum o trgovini nakon brexita.

Zbog ruske invazije na Ukrajinu i skoka cijene energije, te potpora u zemljama-konkurentima proizvodnja baterija u EU-u nije porasla kao što je planirano, naglasio je potpredsjednik EK Maroš Šefčovič.

Budući da baterije predstavljaju 30-40 posto vrijednosti automobila i da je većina iz Kine, mnogi proizvođači automobila tvrde da bi teško ispunili uvjete iz drugog prijelaznog razdoblja.

Komisija je također priopćila da će izdvojiti još tri milijarde eura za poticaje industriji baterija u EU koji bi trebali poduprijeti domaću proizvodnju i smanjiti oslanjanje na baterije i materijale iz Kine.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.