Država uvodi red na tržištu autoosiguranja, stop monopolu, veća prava oštećenicima

Autor:

Autoportal.hr

Ruši se monopol osiguravajućih društva temeljem nakaradnih standarda, koji su im omogućavali  monopol, privilegije i enormne dobiti, na štetu osiguranika, servisera, potrošača, države…

EU standardi napokon u Hrvatskoj! Cilj izmjena Zakona o osnovnom autoosiguranju je povećati prava osiguranika, osigurati da se auti nakon nesreća dovedu u prvobitno stanje, smanjiti monopol osiguravatelja, ukinuti poražavajuće niske satnice rada koje plaćaju osiguravatelji serviserima, smanjiti nagodbe, sivu zonu, fušeraj

Napokon ćemo imati europska, a ne više balkanska osiguranja! Novi zakon, koji je inicirala Hrvatska udruga auto struke (HUAS), već od ljeta uvodi sljedeće novine:

1. Nakon prometne nezgode nećete morati ići na obaveznu procjenu štete u osiguravajuća društva.

2. Prijava štete i dalje će se odvijati na poznati način, no procjenu će moći samostalno uraditi i svi licencirani serviseri koji plaćaju porez i koji su nerijetko kudikamo obrazovaniji nego što su to procjenitelji osiguravajućih kuća.

3. I ne samo da ćete procjenu moći obaviti u servisima, moći ćete koristiti i usluga vještaka. 4. Naravno i dalje ostaje mogućnost procjena štete i kod samih osiguravatelja.

4. Famozne nagodbe koje nameću osiguravatelji svest će se na razumnu mjeru! Trenutno osiguravatelji ne žele popraviti na EU način 70 posto šteta. Upravo toliko završi s nagodbama! 6. Cilj ove promjene je suzbiti nepopravljanje vozila, fušeraje i odljev PDV-a. od 30 milijuna eura godišnje, a sigurnost vozila postaje sve manja, a prosječna starost vozila sve veća (trenutno 14 godina).

5. Bit novog zakona je da i osiguravatelji i osiguranici imaju ona prava i obaveze koje postoje u EU, da se bitno smanji broj nagodbi, da se onemogući izbjegavanje plaćanja PDV-a, da se spriječi siva zona i spriječi tako veliki broj tehnički neispravnih automobila. Nakon gotovo desetljeća od punopravnog članstva u Europskoj uniji, Hrvatska će napokon prekinuti s praksom rješavanja šteta nastalim u prometnim nesrećama poznatom još iz bivšeg sistema. Kad je riječ o osiguranjima stižu ogromne promjene čitavog sustava obrade, procjene i isplate šteta!

6. Potrošači dobivaju veća prava, a osiguravatelji gube privilegiranu poziciju u kojoj su sami određivali visinu i naknadu štete, a nerijetko su se koristili i nagodbama. Čak 70 posto šteta rješavali su tako, a to je imalo za posljedicu da se popravci obavljaju ne kontrolirano, da se nerijetko uopće ne popravljaju,da se ugrožava sigurnost u prometu, da se vozila “sklepaju” po fušeraijima i po principu “sam svoj majstor”

Potrošači dobivaju veća prava, a osiguravatelji gube privilegiranu poziciju u kojoj su sami određivali visinu i naknadu štete, a nerijetko su se koristili i nagodbama.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.