Uspjeh predstave ‘Gola u kavezu’, premijerno izvedene 23.3.2009. godine u režiji Ivana Lea Leme, pokazao se ne kao tek početnička sreća, već ishodište jedne lijepe priče o velikom trudu, upornosti i neprekidnom rastu. Kada se usporede omjeri sredstava i snaga, kazalište Moruzgva danas sa svojim domaćim i inozemnim uspjesima ravnopravno može stajati uz bok mnogo dugovječnijim kazališnim kućama.

Ecija Ojdanić prije deset godina krenula je na to neizvjesno putovanje nošena samo čistim entuzijazmom i ljubavlju prema scenskoj igri, osjećajima koji prkose brojkama i bez kojih nema kazališta. Takav pogon nadahuo je i brojne kolege i suradnike koji su, uz Eciju, stvarali ovo kazalište na pozornicama po cijeloj Hrvatskoj.

Devet od dvanaest Moruzgvinih predstava nastalo je prema dramskim tekstovima ili predlošcima domaćih autora, a tek tri se temelje na inozemnim hitovima među kojima je samo jedan lektirni naslov. Takav izbor naslova svjedoči o spremnosti na rizik i vjeri u vlastite snage. Dramsko pismo hrvatskih autora u Moruzgvinim predstavama uvijek je lako pronalazilo put do svoje publike. Osvrnemo li se tek na nedavne premijere, cabareta ‘Preko veze’ autora i redatelja Ivana Lea Leme, predstave koja je u samo nekoliko izvedbi osvojila simpatije publike i kritike, domaći naslovi koji propituju našu suvremenost mogu se smatrati zaštitim znakom estetskog promišljanja Moruzgvinog repertoara.

Druga estetska odrednica ovog kazališta je fokus na jake ženske uloge dojmljivih osobnosti i sudbina. Junakinje Moruzgvinih predstava upečatljive su žene, slojevitih karaktera sastavljenih arhetipa, svakodnevice, tipizacije, imaginacije, aktualnosti, predrasuda ili popularne kulture, zatečene i zatočene u neobičnim pričama koje propituju životne situacije prepoznatljive svakom gledatelju. Jedna od takvih predstava su i ‘Brodolomke’, autorski projekt o problemu ovisnosti, nastao prema ideji Ane Maras Harmander u režiji Krešimira Dolenčića. Iako premijerno izvedena krajem 2018., ova predstava već je ovjenčana s nekoliko nagrada na VII Bobijevim danima smijeha u Histrionskom domu te uvrštena u selekciju dva najznačajnija hrvatska kazališna festivala, Marulove dane i Dane Satire Fadila Hadžića.

Prethodile su ‘OtpisaNE’ Renata Baretića u režiji Nikole Zavišića, premijerno izvedene 2017. u kojoj se naizgled obične žene, uz puno humora, suočavaju s problemom azilanta što svjedoči i o političkoj aktualnosti Moruzgvinog repertoara. Generacijska zastupljenost i starijeg naraštaja zrcali se u predstavi ‘Kako život’ Nine Mitrović iz 2016., u režiji Ivana Lea Leme te govori o sudbinama umirovljenika…

Sve Moruzgvine predstave postavljene su u duhu putujućeg kazališta i lako se prilagođavaju dvoranama, tehničkim mogućnostima i prostorima što ih čini održivim u različitim uvjetima. Temeljene na snažnim glumačkim kreacijama, jednostavnim ali upečatljivim redateljskim rješenjema te zanimljivim predlošcima, dvanaest predstava obišlo je sredine čijim stanovnicima je ovakav tip gostovanja možda jedina prilika za susret s profesionalnim kazalištem.

Od inozemnih gostovanja Moruzgva se može pohvaliti predstavama u gradovima Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije, Rumunjske, Moldavije, Kirgistana, Ukrajine, Srbije i Rusije.

Poseban dio Moruzgvine priče svakako su glumice i glumci. Kroz ansambl dvanaest predstava prošla su mnoga od najvećih imena hrvatskog glumišta kao i neka sasvim nova koja su se u međuvremenu svrstala u najtraženije mlade glumce na domaćoj sceni. Nabrojimo li njihova imena, abecednim redom, jasno je kako se radi o plejadi izuzetnih umjetnika koji su svojim nekadašnjim ili redovnim sudjelovanjem oblikovali umjetnički izričaj današnje Moruzgve: Iva Babić, Ana Begić, Linda Begonja, Goran Bogdan, Ines Bojanić, Lada Bonacci, Nataša Dangubić, Nataša Dorčić, Petra Dugandžić, Dado Ćosić, Mila Elegović, Biserka Ipša, Nataša Janjić, Pero Jurčić, Luka Juričić, Nela Kocsis, Vinko Kraljević, Zrinka Kušević, Marinko Leš, Daria Lorenzi Flatz, Ana Maras Harmander, Anita Matić Delić, Ksenija Marinković, Vanja Matujec, Iva Mihalić, Jelena Miholjević, Sanja Milardović, Barbara Nola, Ecija Ojdanić, Luka Petrušić, Siniša Popović, Amanda Prenkaj, Petra Radin, Erna Rudički, Slavko Sobin i Hrvoje Zalar.

Ništa od svega toga ne bi bilo moguće bez onog početnog entuzijazma i ljubavi, pokretačke snage koju je osnivačica Moruzgve, Ecija Ojdanić, upisala u temelje svoje kazališne kuće bez stalne adrese.

GOLA U KAVEZU 

Premijera: 23.03.2009.

Redatelj, scenograf, autor prepjeva: Ivan Leo Lemo

Kostimografkinja: Mirjana Zagorec

Glazba i video: Willem Miličević

Koreografkinja: Larisa Lipovac

Oblikovatelj svjetla: Aleksandar Mondecar

Izvode: Barbara Nola, Ana Begić / Nataša Dangubić, Ecija Ojdanić

Festivali i nagrade:

– predstava “Gola u kavezu” na festivalu Bjelovarski odjeci kazališta, 2009.
– predstava “Gola u kavezu” na festivalu Glumci u Zagvozdu, 2009.
– predstava “Gola u kavezu” na Danima satire, 2009.
– Ana Begić za najbolju žensku ulogu u predstavi “Gola u kavezu” na Gumbek Cabaretu 2010.
– Barbara Nola za najbolju žensku ulogu u predstavi “Gola u kavezu” na Festivalu glumca u Vinkovcima 2010.
– predstava “Gola u kavezu” na Festivalu smijeha i komedije Zlatni zub, Poreč, 2010.

Komentiraj