Danas novo ročište o brodogradilištu Uljanik

Na Trgovačkom sudu u Pazinu danas će se održati novo ročište o brodogradilištu uljanik.

Vjerovnici, od kojih je najveći država, trebali bi odlučiti hoće li se ići u izradu stečajnog plana prema kojem bi se otvorila nova tvrtka Uljanik Nova. Vjerovnici bi postali vlasnici i nastavili proizvodnju. Druga solucija je likvidacija i prodaja imovine te brodova uz namirenje vjerovnika s 18 milijuna eura.

Stečajni upravitelj Uljanika, uoči izvještajnog ročišta zakazanog za 6.rujna, dostavio je dopunjeno izvješće u kojem se kao stečajni plan navodi sinergija Uljanika i Uljanika Brodogradilišta d.d. te osnivanje novog društva Uljanik Nova u koje bi kao temeljni kapital ušla imovina oba društva u stečaju.

Scenarij u tom dopunjenom stečajnom planu predviđa da se država i Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) kao razlučni vjerovnici odreknu, odnosno odgode namirenje prodajom i unovčenjem četiri brodova u gradnji te svoja razlučna prava pretvore u vlasničke udjele u Uljanik Novi – predloženom novom društvu.

U izvješću stečajnog upravitelja Damira Majstorovića navodi se i kako su posebno važne gradnje Uljanik 514 i Uljanik 526 budući da se radi o brodovima visokog stupnja dovršenosti za koje postoji više zainteresiranih kupaca, a za koje bi se relativno brzo može doći do likvidnih sredstava.

Stečajni plan predviđa i da se vjerovnici Uljanik Brodogradilišta d.d. odreknu namirenja iz prodaje strojeva i opreme te svoja potraživanja pretvore u vlasničke udjele u novom društvu. Isto je predviđeno i za osnovna sredstva Uljanika čija bi vrijednost, kako ističe stečajni upravitelj, bilo kakvom prodajom i njihovim izmještanjem bila drastično umanjena.

Nova tvrtka preuzela bi koncesiju pomorskog dobra, strojeve i opremu za rad

“Ovakav scenarij predviđa da društvo Uljanik Nova preuzme Ugovor o koncesiji pomorskog dobra koji je dosada imalo društvo Uljanik d.d., a što omogućuju odredbe Zakona o koncesijama. Društvo Uljanik Nova na taj način bi imalo koncesijsko područje, strojeve i opremu za rad te barem dva broda na kojima ni se rad odmah mogao nastaviti te vrlo brzo ostvariti značajan prihod. Za oba broda postoji interes nekoliko ozbiljnih naručitelja čija se imena ne mogu javno objaviti zbog potpisa izjave o povjerljivosti”, ističe se u izvješću.

Prema kalkulacijama završetkom gradnje Uljanik 514 ostvario bi se ostatak vrijednosti od oko 22 milijuna eura, dok bi prodajom broda razlučnim vjerovnicima pripalo maksimalno 15 milijuna eura. Stečajni upravitelj ističe da je još drastičnija razlika u slučaju gradnje Uljanik 526 gdje bi razlučnim vjerovnicima u slučaju prodaje broda u stečajnom postupku pripalo maksimalno sedam milijuna eura dok bi ostatak vrijednosti putem završetka broda kroz stečajni plan iznosio 24 milijuna eura.

Navodi se i kako bi nakon ostvarenja ovog dijela plana moglo pristupiti i drugom dijelu, a to je gradnja novih brodova za što je već izražen vrlo ozbiljan interes i to za pet polarnih cruisera u vrijednosti od oko 800 milijuna eura, osam brodova za prijevoz vozila u vrijednosti od 560 milijuna eura i dva broda za prijevoz žive stoke u iznosu od 128 milijuna eura.

Problem obrtnog kapitala

Kao problem planiranog novog društva Uljanik Nova navodi se obrtni kapital, odnosno garancije za završetak brodova, a što se može riješiti na više načina, ističe se u izvješću.

“Jedan od načina je upis novih dionica društva Uljanik Nova (dokapitalizacija) čime bi se došlo do likvidnih sredstava. Obzirom na izraženi interes svih lokalnih zajednica u Istarskoj županiji za opstanak Uljanika realno je očekivati da bi upravo lokalne zajednice mogle biti budući dioničari navedenog društva.

Slijedeći model financiranja obrtnog kapitala jest dokapitalizacija od jednog ili više većih dioničara koji su zainteresirani za kupnju brodova Uljanik Nove, a treći model da se vjerovnici drugog višeg isplatnog reda odreknu dijela namirenja koji bi im ostao nakon isplate troškova unovčenja gradnje Uljanik 500”, ističe se u izvješću.

I brodovi jamstvo za ispunjenje ugovora

Stečajni upravitelj smatra da bi kroz ovakvu koncepciju stečajnog plana i sami brodovi (jer bi bili slobodni od hipoteka) mogli biti jamstvo za uredno ispunjenje ugovora te da bi država svoje dionice novog društva mogla odmah prodati “kako bi se izbjegle eventualne negativne konotacije zbog udjela u vlasništvu trgovačkog društva”.

U izvješću se zaključuje da je riječ tek o temeljima za stečajni plan koji bi u slučaju, da temeljem njega, skupština vjerovnika naloži stečajnom upravitelju izradu stečajnog plana bio detaljno obrađen uz pomoć stručnjaka ekonomske i pravne struke i u sinergiji s Uljanik Brodogradilište d.d. u stečaju”.

Stečajni upravitelj u zaključku predlaže i da se prihvati izvješće te da skupština vjerovnika naloži izradu stečajnog plana do 31. listopada. Ne prihvati li se takav stečajni plan, predlaže prodaju četiri brodova u gradnji i osnovnih sredstava Uljanika.

Komentiraj